Kerékpáron a hátsó lámpák mindig a biztonságunkat szolgálják, azáltal, hogy láthatóvá tesznek minket a forgalom többi részvevője számára. Viszont a radarok megjelenésével ez a helyzet változik, például a Bryton Gardia R300L segítségével folyamatosan nyomon követhetjük, hogy mi történik mögöttünk, azaz elkezdünk hátra látni. A Bryton radarja jelzi nekünk, hogyha autó érkezik mögöttünk, sőt előzés közben az autó figyelmét is felhívja ránk extra fényjelzéssel.
Ha forgalomban kerékpározunk akkor többnyire ki vagyunk szolgáltatva a hátulról érkezőknek, hiszen előre és bizonyos szintig oldalra is jól látunk, de hátra elég korlátozottan tudunk figyelni, persze létezik tükör, de jellemzően sportosabb bringások ilyet nem használnak. Ezenkívül még van a fülünk, ami zajosabb környéken cserben tud hagyni, plusz még az elektromos autók hangját is kihívás meghallani. Többek között ezért is használunk jól látható hátsó lámpát, hogyha mi nem látjuk őket akkor ők mindenképpen lássanak minket. Viszont pár évvel ezelőtt megjelentek a radarok, amik felborítják az említett helyzetet, a radarok jelzik nekünk hang és vizuális jelzéssel ha autó érkezik mögöttünk és ennek köszönhetően fel tudunk készülni rájuk és például nem ekkor fogjuk kikerülni befelé a méter széles kátyút az út szélén. A kerékpáros komputereiről híres Bryton is a piacra dobta a kerékpáros radarját, mellyel biztonságosabban biciklizhetünk az autók között.
A Bryton Gardia R300L hátsó lámpába 6 féle üzemmódot programoztak a tervezők, tud erős és gyenge folyamatos fényt egyedüli bringázáshoz, group ride üzemmódot csoportos tekerésekhez, nappali és éjszaki villogó funkciót és csak radar üzemmódot. A lumen adatokat megnézve láthatjuk, hogy a fényerőre nem lehet panaszunk a Gardia 300L-nél (73 lument tud nappali villogó üzemmódban), ráadásul ezt a Bryton még megfejelte egy okosan kialakított optikával, melynek köszönhetően messziről és oldalról (220 fok a láthatósága) is kiválóan látszik a lámpa fénye. Üzemidő tekintetében a Bryton ígéri a legtöbbet a radarok közül, erős folyamatos fény üzemmódban akár 8 órát is elmegy, míg csak radarként használva 40 óra üzemidőre számíthatunk a Gardia 300L-nél.
A Bryton radarja 10 és 120 km/h közötti sebességgel érkező autókat képes érzékelni, gyakorlatilag azt a tartományt, amivel az autósok közlekednek olyan helyeken ahol kerékpározni is lehet, bár reméljük, hogy a felső határnál kisebb sebességgel fognak előzni minket az autók. A radar hatótávolsága 190 méter, azaz már ilyen távolságból érzékeli a közeledő járműveket, messze távolabbról, mint amire mi hallani tudunk (nem beszélve a már említett elektromos autókról). A radar a hozzákapcsolt arra alkalmas komputeren, okosórán vagy a mobilunkon (van hozzá Bryton app) keresztül jelzi hanggal és a kijelzőn vizuálisan, hogy érkezik hátulról egy autó és komputertől függően azt is láthatjuk, hogy mennyire gyorsan érkezik. Érdemes kiemelni, hogy nemcsak Bryton készülékekkel kompatibilis a Gardia 300L, hanem minden Garmin radarképes eszközzel (komputer, okosóra) összekapcsolható.
Fontos funkció, hogyha egy autó előzni készül minket akkor a radar fokozott fényjelzéssel jelzi az autósnak, hogy mi ott vagyunk, esetleg ha elvakítaná a nap vagy a mobilja kijelzője a sofőrt.
Mint már említettük a Gardia 300L komputerrel összekapcsolva működik igazán jól, ilyenkor érhetjük el az összes funkciót. Például tudjuk vezérelni a komputerről a radar különböző üzemmódjait, de akár a komputer fényérzékelőjét is képes használni és ha azt érzékeli, hogy kevés a fény akkor átkapcsol éjjeli üzemmódban vagy ha éppen azt érzékeli hogy van elég fény akkor nappali üzemmódba. Ez azért hasznos, mert véletlenül sem égetjük ki nappali fénnyel az autósok szemét éjszaka és nappal pedig nem maradunk láthatatlanok. Ezenfelül még féklámpa funkció is beépítésre került a radarba, ami fékezéskor felvillan, melynek köszönhetően a mögöttünk haladó jármű láthatja, hogy erőteljesen lassulunk és vagy kikerül minket vagy ő is fékez.
Tölteni a hátoldalán található USB-C porton keresztül tudjuk, ami egy erős gumiborítás alá került, melynek köszönhetően a Gardia jól bírja az esős használatot is. A hátoldalon még a komputerekről jól ismert rögzítéssel találkozhatunk, aminél egy 90 fokos tekerő mozdulattal tudjuk a konzolra feltenni, illetve levenni a lámpát. A konzol univerzális, kerek és aero nyeregcsövekkel is kompatibilis, melyekhez egy erős gumipánttal rögzül.
A Bryton folyamatosan fejleszti, finomhangolja a radart, hogy minél pontosabban működjön, a legújabb fejlesztéseket az appon keresztül lehet frissíteni a radarra, amit mindig érdemes megtenni.
Bryton Gardia app:
https://play.google.com/store/search?q=bryton+gardia&c=apps
https://apps.apple.com/hu/app/bryton-gardia/id1637054612?l=hu
A Bryton Gardia 300L az alábbi Bryton komputerekkel kompatibilis:
Bryton Rider 17 / 420 / 460 / 750 / 750SE / S500 / S510 /S800
Ajánlott fogyasztói ár: 54 990 Ft
További információkért kattints ide.
A lámpakörkép összesítését ITT találod!