Ha szeretnéd népszerűsíteni a vállalatodat, annak termékeit, esetleg csak valamelyik brandjét, vagy valamilyen üzenetet szeretnél a célcsoportod felé eljuttatni, annak sokszor a legjobb módja, ha plakátot használsz: a kiemelt sportmérkőzéseket is gyakran így hirdetik.
Ezzel az eszközzel a potenciális vevők, érdeklődők, azaz az üzenet címzettjeinek a figyelmét tudod rendkívül jól megragadni. Ehhez pedig mind a plakát megtervezésének, mind pedig annak készítésének tökéletesnek kell lennie. Így megy majd át a mondanivalód, s éred el a kitűzött céljaid.
A pontos cél
A Plakát Nyomda plakátjaival és egyéb termékeivel sikeres marketingkampányokat bonyolíthatsz. Legyen bármilyen jó egy marketingcsapat ötlete, ha annak a megvalósításába valahol hiba csúszik. Ám ha egy olyan partnerre bízod ilyenkor a nyomtatott arculati termékek legyártását, amely több évtizedes tapasztalattal rendelkezik, és partner akár a kevesebb példányszám nyomtatásában is, akkor a minőségért, a gyorsaságért és a technológia tökéletességéért nem kell aggódnod.
Ha plakátkészítésről van szó, akkor a legfontosabb annak az eldöntése, hogy az adott plakát milyen céllal készül majd. Egy privát otthonba a falra, üzleti promóciós célra, tájékoztatásra vagy egy szolgáltatás reklámozására? Esetleg egy rendezvényre, ahol a márkaismertség növelése a cél, vagy inkább egy politikai kampányhoz? Mind más-más megvalósítási lépéseket kíván.
Kinek és hogyan?
Az is nagyon lényeges szempont, ha valóban a legtöbbet szeretnéd kihozni a kampányból a plakátoddal, hogy a lehető legpontosabban határozd meg a célközönséget. Az alkalmazott grafika ennek alapján fog készülni. Nem mindegy ugyanis, hogy oktat vagy szórakoztat inkább a legyártandó termék.
Az is igen fontos, hogy az információkat hogyan tálalod a célközönségnek. A helyes és logikus sorrend a sikeresség egyik nagyon fontos záloga. Haladj pontosan és világosan, szükség esetén még nyilakat is nyugodtan lehet használni a plakáton, hogy segítsd az eligazodásban a célközönséget.
Remek lehetőség a megfelelő háttérszínek használata, és persze a betűméret is. Soha ne akarj egyszerre túl sok betűtípust egy plakátra tenni, mert nagyon rendezetlen lesz tőle az összkép. Azonban ha ez egységes, sokkal nagyobb lesz majd a bizalom a cég, a termék, a brand, illetve az üzeneted iránt. Ám azért használj ki minden lehetséges helyet a felületen!
Legyenek rajta figyelemfelkeltő elemek!
Ha egy plakáton a kiválasztott kép éles és érdekes, akkor az azonnal megragadja majd a figyelmet, és a célközönségednek így át is megy a tartalom. Ebben a jó öreg “frappáns cím” is nagy segítség, ami könnyen kiejthető, nem bonyolult, mégis vonzó.
Jók a grafikonok, de a szövegdobozok is, amelyek egyenletesen oszlanak el a felületen, s nem túl hosszúak. S persze a cselekvésre utaló felhívásról se feledkezz el, enélkül nem tudja a célközönséged, mit kell vagy lehet tennie. A Plakát Nyomda munkatársai neked is segítenek a megtervezésben.
(X) Támogatott tartalom