A marketing eszköztára széles, sokféle stratégia kap benne helyet, ilyen az inbound marketing is, ami még nem túlságosan ismert. Mi ez pontosan, és miként tudod megfelelő módon alkalmazni webshop tulajdonosaként? Azonnal kiderül!
Mit jelent az inbound marketing?
Az angol inbound szó nyersfordításban bevonzást jelent. Az inbound marketing alkalmával nem a klasszikus reklámozás zajlik, hanem olyan tevékenység, amelynek során a potenciális vásárló számára értéket teremtünk. A Webáruház készítés áraknál is webáruház készítéskor nagy hangsúlyt fektetnek ennek a kialakítására, alkalmazására.
Inbound marketinggel hívhatjuk fel a figyelmet a vállalkozásunkra. Nem szabad azonban összekeverni a tartalommarketinggel, ami az inbound marketing egyik alappillére. Legfontosabb elemei: az előbb említett tartalommarketing, a keresőoptimalizálás, az e-mail marketing, a mindig aktív, social médiában való jelenlét, a márkaépítés és a közösségépítés.
Az inbound marketingstratégia felépítése időbe telik
Sajátossága, hogy nem egyik napról a másikra lehet felépíteni, hónapok, akár évek is lehetnek, mire célt érünk. Ehhez sok-sok munkára, türelemre, kitartásra van szükség. Ha azonban sikerül elérnünk azt a bizonyos célt, akkor rengeteg vásárlónk lesz, majdnem ingyen. Azért majdnem ingyen, mert mire mindezt felépíted, rengeteg munkaórát fogsz belefektetni, ami hosszú távon térül majd meg a számodra.
Természetesen nem kell attól félned, hogy addig a néhány hónapig vagy évig nem lesz változás semmiben, hiszen lesz csak kezdetben minimális, majd fokozatosan beindul. Előfordulhat, hogy eleinte csak 1 megrendelő akad majd, de az idő múlásával már havi 10-15 új megrendelésed lesz.
Milyen eszközei vannak az inbound marketingnek?
Az alábbi eszközök közül bármelyiket érdemes használni, de ne szegje a kedved, hogy csak hosszú távon fogsz vele látható eredményt elérni:
- Tartalommarketing: blogcikkek írása, amelyekkel részletesebben be tudunk mutatkozni, illetve edukálni tudjuk a leendő ügyfeleinket.
- Keresőoptimalizálás (SEO): optimalizálni kell a honlapot, aminek köszönhetően előrébb sorolnak bennünket a keresőmotorok.
- Közösségi média: posztok, bejegyzések készítése és rendszeres megosztása, annak érdekében, hogy közvetlen kapcsolatot tudjunk kialakítani a potenciális vásárlókkal.
- Marketingautomatizálás: e-mail kampányokat kell létrehozni a már meglévő e-mail listára, akár személyre szabott ajánlatokkal jelentkezve a feliratkozóknál.
- Landing page: egy feliratkozó oldal megalkotása, célja a bizalomkeltés, a tényleges feliratkozás elérése.
- Webinárium és podcast: vizuális és audiovizuális tartalmak készítése, amelyek rendszerint edukatív jelleggel jelennek meg.
Az inbound marketingnek számos jól alkalmazható eszköze van még, a fentebb felsoroltak azok, amelyek valóban jelentőséggel bírnak a vevőszerzésben. Alkalmazd őket te is sikerrel, hidd el el hosszú távon meg fog térülni a befektetett munkád.
(X) Támogatott tartalom