fbpx

Miért rossz a vállalkozásodnak, ha árakciózol?

Az árakció a legtöbb vásárló számára vonzó, és a közgazdaságtan szerint is a kereslet élénkítésére szolgál, azonban a vállalkozásod szempontjából általában a legrosszabb, amit tehetsz, ha bevezeted.

A globális piacon az ármozgás határozza meg, hogy lesz-e nyereség vagy veszteség, azonban, mint minden más kereskedési stratégia, az árakció sem egyirányú jegy a sikeres kereskedéshez, ennek is vannak hibái. Az árkedvezmény segítheti a vásárlói döntést, azonban a kereskedő szempontjából nem mindegy, hogyan. Tarts velünk, és ismerd meg, miért rossz ötlet erre építeni a marketingstratégiádat!

Olcsó húsnak híg a leve

Az olcsóság nem lehet stratégia, ugyanis a vásárló nem fogja értéknek tekinteni az alacsony árat, vagyis nem lesz elégedett. Webáruházad marketingstartégiájának elkészítésével bízd meg az Adlab csapatát, akik hosszú távon is fenntartható win-win együttműködés kialakítására törekszenek.

Pozicionáld a vállalkozásodat megfelelően, hogy tudd, belefér-e az árakciózás a stratégiádba! Kommunikáld hatékonyan a terméked értékét a magasabb ár érdekében, ugyanis a legolcsóbb ugyanis sosem lehet a legjobb!

Bár vevőszerzésre működhet, az árakcióval a saját bevételeidet nyirbálod meg, rászoktatod a vásárlókat, hogy tőled nem éri meg magasabb áron vásárolni, de ami még nagyobb probléma a jövődre nézve, hiteltelenné tesz. Csökken a márkád értéke, az akció ugyanis nem az ideális vevőket szólítja meg, hanem azokat, akik számára az ár az egyetlen tényező, nem az érték. Lecserélnek majd egy még olcsóbbra, amint lehetőségük nyílik.

Mikor lehet mégis jó stratégia?

Az árakció működőképes megoldás lehet, ha egy terméket vezetsz be vagy vezetsz ki a piacról, illetve akkor, ha a törzsvásárlóidat jutalmazod

Egy termékbevezető kampány esetében érthető, miért adod olcsóbban, hiszen meg akarod ismertetni minél többekkel az új terméket, és ezért hajlandó vagy beáldozni a profitot. Bevezetés után azonban tudsz majd árat emelni, ha jól kommunikáltad.

Készletkisöprő kampány esetén a cél, hogy minél előbb túladj a megmaradt árukon akár még profitcsökkenés árán is, így a pozíciódat nem rontja az akció.

Egy speciális árakció

Észszerű döntés, a stratégia része lehet, ha a hűséges vásárlóidnak biztosítasz törzsvásárlói kedvezményeket, ugyanis ez esetben a folyamatos vásárlások révén profitot is termelnek. Ráadásul ők nem az olcsóságot látják benne, hanem a gesztust, hogy nagyra értékeled őket, a hűségüket.

Árakció helyett kedvezményes csomagajánlattal lepd meg a vásárlókat! A végső ár legyen kedvezőbb, mint az egyes elemek összértéke. Legyél kreatív, alkalmazz “Egyet fizet, kettőt kap”, “Kettőt fizet a 3. ajándék vagy 1 Ft” akciót vagy adj levásárolható kupont, vagy találj ki Te magad ötletes, vevőcsábító akciókat!

Ne kockáztasd a vállalkozásod jövőjét gyors profittal kecsegtető árakciókkal, mert magad alatt vágod a fát! Gondold át, mi a célod, hova szeretnéd pozicionálni magad, mielőtt belemész az árcsökkentésbe, mert rosszul is elsülhet, saját magadat zárhatod ki a piacról, ahol meg szeretted volna vetni a lábadat!

(X) Támogatott tartalom

Hozzászólások

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo