Kihasználod azt az aranybányát, amit a nulladik féltől származó adatok (zero party data) adhatnak a webshopod számára? Akár sporttal kapcsolatos webshopod van, akár más termékeket árulsz, ezek az információk fontosak a sikeres működéshez. A cikkben annak járunk utána, hogy hogyan maximalizálhatod ezeknek a hasznosságát, javíthatod a felhasználói élményt, és növelheted fenntarthatóan a webáruházad bevételét.
Ha szeretnél olvasni a harmadik féltől származó sütikről (third party cookies) is, akkor ajánljuk a Konverzió Mester cikkét.
A nulladik féltől származó adatok
A nulladik féltől származó adatok pontosabb ügyfélismeretet tesznek lehetővé. Átláthatóbbá válik az adatgyűjtés, amely által növelni lehet az ügyfelek hűségét és bizalmát. Továbbá a célzott marketing által nagyobb valószínűséggel lehet bevonzani és konvertálni a vásárlókat.
Csökkenteni lehet a jogi kockázatokat a közvetlen és önkéntes gyűjtés által. Mindemellett ezek az adatok jövőbiztos marketing stratégiákat tesznek lehetővé, hiszen felkészítik a vállalkozást egy sütik nélküli világra.
A megosztás
Joggal merülhet fel Benned az a kérdés, hogy hogyan győzheted meg a webshopod látogatóit, hogy megosszák veled az adataikat? Nos, ez nem egy nehéz feladat. Vannak eszközök és stratégiák, amelyek segíthetnek. Érdemes használni feliratkozási vagy tagsági regisztrációs kampányokat a zero party data begyűjtésére. Ebben az esetben regisztrációs űrlapok segítségével történik a bekérés.
Hűségprogramokkal is lehet jutalmazni a felhasználókat az adatok megadásáért. Ezek lehetnek speciális kedvezmények, pontok, vagy korai hozzáférések bizonyos ajánlatokhoz. A lényeg, hogy ösztönözzék a felhasználókat a megosztásra. Az interaktív pop-up ablakok is jó lehetőséget biztosítanak erre, hiszen a webshop felületén párbeszédet kezdeményeznek.
Érdemes megengedni a felhasználók számára, hogy egy dedikált preferencia központon keresztül be tudják állítani a kommunikációs preferenciáikat. Ennek köszönhetően irányítani tudják, hogy milyen információkat kapjanak meg és hogyan. Ezzel ösztönözni lehet őket arra, hogy még több adatot osszanak meg.
A kérdőívek és a szavazások alkalmazása is jó lehetőséget biztosít az információk begyűjtésére. Ezeket érdemes különböző interakciók során alkalmazni, például vásárlás után vagy regisztráció közben. Ennek a lehetőségnek köszönhetően magas minőségű adatokat lehet szerezni. Interaktív kvízekkel is lehet adatokat gyűjteni, méghozzá szórakoztató módon.
Személyre szabott marketing
Az előző bekezdésben említett eszközök segítségével könnyebben tudsz nulladik féltől származó adatokat gyűjteni. Továbbá növelheted az ügyfél elköteleződést és a bizalmat értékes jutalmak, ösztönzők biztosításával, az információkért cserébe. Az alkalmazásuk segíthet az adatvédelem összetettségének kezelésében, miközben hatékonyan meg lehet valósítani a személyre szabott marketinget.
(X) Támogatott tartalom