fbpx

Mongoose Shield – a váz a lényeg, a többi Snafu!

Sokat fejlődött a technika az elmúlt 5-7 évben. Hasonló kategóriájú volt az első BMX bringám. Nyolcvanötezer forintot fizettem érte, ami ma nagyjából a tesztelt bringa értéke. Azon minden baromi nehéz és ormótlan volt. Most meg itt van mellettem egy kecsesen karcsú, ugyanakkor könnyű, jól kezelhető masina, echte Újpesti Dózsa színekben…

mongoose-shield_1

fotó: Spálya

Első körben furcsálltam a helyzetet, hiszen megint a „majom a köszörűkövön” szituáció állt elő. Értékelni és véleményezni még csak-csak tudom, hiszen járt már alattam egy-két hasonló felépítmény. Ellenben a tesztelést megosztottam egy olyan sráccal, aki sokkal inkább képben van a témában. Így lett másodhegedűsöm Zelenka Misi személyében. Segítségével jobban megértettem mi és miért fontos egy jó BMX-en.

Pici racsni, jó racsni!

Pici racsni, jó racsni!

Első és megkerülhetetlen alkatrész maga a váz. Mindketten csak dicsérni tudtuk, hiszen ebben az árkategóriában ennél jobbat nem igazán lehet összehozni. Vázaknál nem elsőrangú kérdés az alapanyag, sokkal inkább a geometria. Integrált csapágyat kapott a fejcső. Habár nem biztos, hogy van olyan hosszú élettartamú, mint hagyományos társai, de szerelhetőségben és karbantartásigényben verhetetlen. A bowdenelvezetés természetesen a felsőcső alján történik, és két szálon fut. Mindkét féktestnek jut egy-egy kábel, ami rettentően feljavítja a fékérzést. Középrésze EU szabványos, és könnyen hozzáférhető – minden szerelő álma. A láncvilla ugyan elsőre hosszúnak tűnik, de ez nem okozott különösebb kellemetlenségeket. Teljes egészében Cr-Mo ötvözetű acélból készült a villa. A nyak nem préselt, hanem egy darabból alakították ki, így illesztési probléma nem lehet kemény használatnál sem.

Akár egy dirt montin is lehetne...

Akár egy dirt montin is lehetne...

Kerekek terén már megoszlanak a vélemények. Funkcióját tekintve egyikünknek sem volt kételye a strapabíróság felöl, ám súlyban nem aratott osztatlan sikert. Misi könnyebbre cserélné, de én meghagynám, mert egy komolyabb hiba drága mulatság lehet. Abban viszont egyetértek vele, hogy előre még könnyebb is kerülhetett volna. Ugyanakkor remekül helyt állt a teszt alatt, az agyak kiválóan forogtak. Elöl 10 mm-es tengely tartja a villában a kereket, hátul a fúrt 14 mm-es tengelyre került az ultrakönnyű peg. Guruláskor szinte meg sem akart állni velem a gép. Ebben közrejátszhattak a full sima Primo contact gumik is, amelyekkel szintén csak az a probléma, mint a felnikkel: nehezek.

Igen, a lánc is lila-fehér!

Igen, a lánc is lila-fehér!

A hajtás csilli-villi (lila-fehér lánc!), és nem meglepő, hogy jól teljesít. Merev, mint a lárva, a racsni szorgalmasan reteszel, ezzel is segítve a féknélküli kiállásokat. Bármilyen trükk után könnyű visszatalálni a hatalmas felületű pedálokra.

Minden kiegészítő remekül passzol a gép stílusához. Mr. Grip nevéhez hűen jó fogást biztosít, puszta kézzel még jobb is, mint kesztyűben. A Snafu nyereg a tesztelés végére „instant get” lett – Misi mindenképpen szerette volna hazavinni.

Misi kedvence

Misi kedvence

Menettapasztalatok Zelenka „szeretem a lecsót” Mihálytól: „A bringa irányítását nagyban befolyásolja a kormány, ezen a bringán pedig számomra túlzottan alacsonyra került. Emiatt nagyon szokatlan a gép, de így is könnyen irányítható. Megszokni ellenben nem szívesen szoknám, inkább lecserélném. Nálam a kormány minimum 8” magas kell hogy legyen. A hátulját nehéznek éreztem. A pedál nagyon jó, mind szélesség, mind pedig tapadás szempontjából. Habár a fék a kategóriájához képest jól fogott, a fékhatás nagy részét a Snafu bowdeneknek és fékkarnak köszönhetjük. Szívesen látnék rajta jobb féktestet, vagy legalább egy profibb fékpofát. Összességében tetszett a bringa, bár én inkább a saját építésű gépek híve vagyok.”

mongoose-shield_2

Részemről nem sokat fűznék hozzá a dolgokhoz, csupán annyit, hogy ha hirtelen nagyon BMX-ezni akarnék, mert a TV-ben trükköző fiúkat szeretném utánozni, akkor jelenleg ezt a bringát választanám. Javaslom mindazoknak, akik hasonlóképpen éreznek, tegyenek így!

Megjelent a Bikemag 2009. március-áprilisi lapszámában.

[poll id=”123″]

Forgalmazó: Mali Kft.
Származási hely: Tajvan
Vázgarancia: 1 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 124.900 Ft

Vázanyag: Sanco Cr-Mo 4130
Villa: Cr-Mo
Hajtómű: 3 részes, cső hajtókarok; 25 fogas Alu CNC lánckerék
Szabadonfutó: kazettás; 9 fog
Lánc: KMC Z510HX
Fékkar: Snafu C-lever
Fék: Tektro FX15 U fék
Első agy: 10 mm; 32 furat
Hátsó agy: 14 mm csőtengelyes; 36 furat
Felnik: Allienation Black sheep; elöl fehér, hátul króm
Küllők: ED; 2,0 mm; fekete
Külsők: Primo Comet; e: 20 × 2,1; h: 20 × 1,9
Kormány: Mongoose Duplán húzott Cr-Mo
Kormányszár: Mongoose Ultralight; 50 mm / 0°
Kormánycsapágy: FSA; integrált; 1 1/8″
Nyeregcső: shorty alu; 25,4 mm / 7″
Nyereg: Snafu Dunbar
Markolat: Allienation Mr. Grip
Pedál: Snafu Concave

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 74,5 fok
Nyeregvázcső-szög: 71 fok
Felsőcsőhossz: 540 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 534 mm
Láncvillahossz: 360 mm
Tengelytáv: 945 mm
Fejcsőhossz: 115 mm
Középcsapágy-magasság: 285 mm
Tömeg: 12,92 kg (pedállal)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.