fbpx

Haibike Jack – fekete cápa

Az utóbbi időben érdekes helyzet állt elő otthon, mivel az előszobában összesen öt biciklit kellett kerülgetnem, és így még a hétvégi program kitalálása sem egyszerű, mert ugye ekkora kínálatból nehéz dönteni. De persze a munka az munka, így sikerült többször ennek a fekete cápának (Hai: németül cápa) a nyergébe pattannom, hogy élvezzem a végre ismét zöldellő erdei ösvényeket.

fotók: KGÁdám és Tóth Anita

fotók: KGÁdám és Tóth Anita

Külön érdekes volt, hogy felszereltség és méret tekintetében két nagyon-nagyon hasonló gép került hozzám, amelyek azonban a terepen mégis elég eltérően viselkedtek. A Hai esetében adott egy rendkívül visszafogott, matt fekete váz, amelyen semmilyen sallang, semmilyen extra, semmilyen öncélú kilengés nincs. Mindent a lehető legegyszerűbben, leginkább megszokott, bevált módon helyeztek fel. Elsőre legalábbis így tűnik. Aztán észrevesszük a megfelelő helyen kimart félintegrált rendszerű fejcsövet, a felül kétoldalt lapított alsócsövet, az alá helyezett kis merevítő lemezt, amely a legprofibb módon hátul nyitott. Az alsócső a középrésznél már vízszintesen szélesedik ki, míg a támvillákban találunk egy kis S-bendet. A kényelmet szolgálja a vékonyka nyeregvázcső és a 27,2-es nyeregcső is. A kábelek szépen alul és mindenhol a megfelelő helyen futnak.

hai-jack_3

Ebben az árkategóriában a gyártók a költséghatékonyság érdekében a már jól megszokott Suntour villák valamelyikét szokták beépíteni. A Hai esetében egy különösen jó példány került terítékre, mert nyoma sincs a szokásos csillapítatlan kirúgásnak. Egyszerűen gyárilag eltalálták a visszaút sebességét. Érdekesség még, hogy a villa és a váz is használható V-fékkel, bár ehhez felnit is kellene cserélnünk.

A vezérlés minden eleme nagyjából a Shimano Deore szintjéről került ki, ami megbízható és tartós működést jelent, úgyhogy erre külön nem is vesztegetnék szavakat.

hai-jack_4

Ez az árkategória az amatőr, de már nem kezdő bringásokat szólítja meg, akik hétvégenként már akár többször is keményen meghajtják a gépet az erdőben, de ugyanakkor még nincsenek (komoly) versenycéljaik. A Hai Jack mégis inkább a verseny irányba mutat az általam tesztelt Cube Attentionnel szemben, ugyanis meglehetősen alacsony a középrész, ami stabil irányítást, jó kanyarsebességet tesz lehetővé, ugyanakkor sokkal jobban kell ügyelni a pedálok helyzetére, tehát nagyobb rutint követel meg.

XC gépeknél számomra éppen ez a 70 fok jelenti az ideális kompromisszumot, ami még nem túl meredek, de nem is nagyon lapos, így jól és közvetlen módon lehet irányítani és a lejtőkön is viszonylag nyugodt marad. Tetszett a vékony nyeregcső és S-bend párosítás, amely az alu csövek ellenére kellemesen rugalmassá teszi a hátsó traktust, de hajtási irányba továbbra is megfelelően merev marad.

hai-jack_5

A gép a nyeregből versenyszagot árasztva megfelelően kompaktnak érződik, ugyanakkor még kezdőknek sem lesz kényelmetlen, hiszen magas a stucni, és a kormány is hajlított. Igazából azoknak ajánlanám, akik szeretnének egy olyan vázat, amellyel bizonyos kiegészítők későbbi cseréje után akár a hobby szintű versenyzés felé is el lehet mozdulni.

Megjelent a Bikemag 2009. május-júniusi lapszámában.

[poll id=”140″]

FORGALMAZÓ Boneshaker 2006 Bt.
SZÁRMAZÁSI HELY Németország
VÁZGARANCIA 2 év
ALKATRÉSZ-GARANCIA 2 év
AJÁNLOTT FOGYASZTÓI ÁR 199.900 Ft

TESZTELT BRINGA MÉRETE 50 cm
ELÉRHETŐ VÁZMÉRETEK 40-, 45-, 50-, 55-, 58 cm
VÁZANYAG 6061 alu
VILLA Suntour XCR RL lockout a kormányról; 80 mm út
KORMÁNYCSAPÁGY VP A2E félintegrált 1 1/8″

HAJTÓMŰ Shimano M521 Octalink / 22-32-44 fog
KÖZÉPCSAPÁGY Shimano BB-ES25 Octalink
lÁNCKERÉKSOR Shimano HG50 / 11-32 fog 9 seb.
LÁNC Shimano HG53
VÁLTÓKAROK Shimano Deore
ELSŐ ÁTDOBÓ Shimano Deore
HÁTSÓ VÁLTÓ Shimano XT Shadow

FÉK Shimano M486 hidr.tárcsafék; 180 / 160 mm
FÉKKAROK Shimano M486

ELSŐ AGY Shimano M495
HÁTSÓ AGY Shimano M495
FELNIK Rigida Taurus 2000 / 32 furat
KÜLLŐK rozsdamentes fekete; 2 mm
KÜLSŐK Continental Speed King; 26×2,1
KEREKEK TÖMEGE gyz-ral, tárcsákkal (e / h) 2016 g / 2568 g

KORMÁNY XLC Lowriser alu; 620 mm
KORMÁNYSZÁR XLC alu 25,4 mm befogó
MARKOLAT Ergon
NYEREGCSŐ XLC alu 27,2 / 350 mm
NYEREG XLC MTB
PEDÁL VP 519 taposó

ÖSSZTÖMEG: 12,7 kg (pedál nélkül)

GEOMETRIA
Fejcsőszög 70 fok
Nyeregvázcső-szög 73 fok
Felsőcsőhossz 575 mm
Vízszintes felsőcsőhossz 595 mm
Nyeregvázcső-hossz 500 mm
Láncvillahossz 420 mm
Középcsapágy-magasság 295 mm
Tengelytáv 1081 mm
Kormányszárhossz 100 mm

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.