fbpx

Kicsit izgultam, hogy milyen bringát kapok Lcs alábbi mondata után: „Árpi most nem egy csúcs karbon bringát kell tesztelni, de ne aggódj…” A furgonból elővarázsolt Piroska láttán aztán elgyengült a szívem. Kedvencem a piros szín, az istállómban több ilyen paripa toporzékol. A piros-fehér vázon kellemesen csillogtak az arany feliratok és a hatalmas Caprine név.

fotók: qtatom

fotók: qtatom

A váz meglepett
Integrált csapágyai, tetszetős fényezése, hegesztései mind arra utalnak, hogy már nem csak a csúcskategóriában találkozhatunk ilyen korrekt kialakítással. A csőformák is változatosak, S-bendes hajlított hidroformingolt csöveket, kovácsolt, könnyített papucsokat figyelhetünk meg a hátsó traktusban. Elöl hatalmas csőátmérőkkel operáltak, amelyre még erősítésképpen alulhegesztés is került a fejcsőnél. A felsőcső keresztmetszete szív alku, ami talán nagyobb oldalmerevséget biztosít. Egy ilyen túragépnél az már talán természetes is, hogy a váz csomagtartó és sárvédő felszerelésére is lehetőséget biztosít. Az is dicséretes, hogy gyárilag kitámasztóval látták el. Ennyi pozitívum után egy kis fekete pont, hogy csak 1 kulacs felszerelésére van lehetőség. Az eltűnő kék közkutak hazájában én javasolnám még egy kulacstartó férőhely kialakítását.

caprine-tour-cross_4

Futómű
A Duro Cordoba külső aszfalton jól gurul, terepen jól kapaszkodik. Főleg dózerúton és keményre döngölt talajon teszteltem. Le a kalappal előtte. Aszfalton remekül suhan, bár esőben a vízelvezető minta pont középen szórja az ember arcába a szószt. Dózerútról komolyabb terepre lekanyarodva hamar elkapar, kanyarokban borzasztóan sodródik. Nem is csoda, hiszen alig található rajta minta. A felni, az agy, a küllők korrekt darabok.

caprine-tour-cross_5

Meghajtás, váltogatás
A hajtómű megfelelő darab, kicsit nehéz, de legalább nem mostanában fog elkopni, nem lesz vele gond. Hasznos kiegészítő rajta a láncvédő. Hajtásrendszer további tagjai (lánc, racsni) árának megfelelő korrekt, bár alsó kategóriás darabok. A soksebességes montik elkényeztettek eddig, de most meglepően elégségesnek bizonyult a Caprine 21 fokozata. A váltó Acera: volt vele kis macera… Néha hangoskodik, időnként csörög picit, de megfelelően terelgeti a láncot.

caprine-tour-cross_7

Megállás
Trinity V-fék rendszer. Semmi gond vele. Száraz időben a nagy kerékméretnek köszönhetően roppant jól lassítja a gépet. Teljesítménye nagyobb lejtőkön még 60 km/h-s tempónál is megfelelő, könnyű vele a kerekeket blokkolni. A vázon kialakított felfogató szemek lehetővé teszik, hogy tárcsaféket szereljünk rá.

caprine-tour-cross_6

Teleszkóp
Sajna a kevéske pénzből csak egy alap Suntour NEX-4010 villára futotta. Rugózik szépen, ahogy kell, és még az előfeszítést is lehet rajta állítani, de csillapítás nincs benne. A kisebb döccenőket még kisimítja, de egy rázósabb úton inkább már az alkarunk dolgozik.

caprine-tour-cross_3

Összegzés
Egy 140 kilis Dobogókő-Esztergom köröcskét tekertem vele. A nagyobb távolság leküzdése sem okozott kényelmetlenséget, komfortos volt a túrázás végig. Szinte már fotel amin ülünk, annyi szivaccsal tömték tele, igazán ruganyos és kényelmes. Az állítható kormányszárral pedig könnyedén belőhetjük a megfelelő üléspozíciónkat. Remek dolog, hogy az egyenesebb testtartás nem viseli meg a nyakat és a hátat. Aszfalton remekül teljesít, de egyszerűbb terepen is elboldogul. Igen kényelmes, igazi túrabringa – amolyan mindenes.

caprine-tour-cross_2Eredetileg megjelent a Bikemag 2009. szeptember-októberi lapszámában.
[poll id=”155″]
Forgalmazó: Avex Kft.
Származási hely: Magyarország
Vázgarancia: 1 év (XXL garanciával 3 év)
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 16”, 18”, 20”(tesztelt), 22”
Ajánlott fogyasztói ár: 72.490 Ft

Vázanyag: Alumínium
Villa: Suntour NEX-4010
Hajtómű: alu; láncvédővel; 28/38/48 fog; 170 mm
Lánckeréksor: Shimano TZ-07 (7 seb.)
Lánc: KMC
Hátsó váltó: Shimano Acera
Első átdobó: Shimano C-051
Fék: Trinity TX-115C V-fék
Fékváltókar: Shimano EZ FIRE plus fékváltókar
Első agy: Trinity FM-31 alu
Hátsó agy: Trinity FM-31 alu
Felnik: Trinity duplafalú
Külsők: Duro Cordoba; 700×38C
Kormány: Trinity; 580 mm / 25,4 mm
Kormányszár: Trinity állítható; 120 mm / 25,4 mm
Nyeregcső: Trinity; 27,2 / 355 mm
Nyereg: Selle Royal Alpine
Markolat: szivacs
Pedál: Alumínium

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 70,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 72,0 fok
Nyeregvázcső-hossz: 510 mm
Felsőcsőhossz: 570 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 585 mm
Tengelytáv: 1100 mm
Láncvillahossz: 450 mm
Kormányszárhossz: 120 mm
Középcsapágy-magasság: 285 mm
Tömeg: 14,63 kg (pedállal)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.