A középcsapágyszabványokkal foglalkozó átfogó technikai ismertető után most a második legtöbb bizonytalanságot okozó kompatibilitás-kérdést vesszük napirendre. A váltórendszerek csereszabatossága az 1990-es évek elejétől két évtizeden keresztül ...
A szabadonfutó a 19. század utolsó éveiben jelent meg. Bár szabadalmaztatása már évekkel ezt megelőzően megtörtént, hiányzott még valami, amely lehetővé tette alkalmazását: a megbízható fék. Amíg a feltalálók nem tudtak működőképes fékrendszerrel ...
Habár a kerékpáron elért teljesítményt döntően saját fizikai teljesítményünk határozza meg, a kerékpár mechanikai fejlesztése a legtöbb esetben – akár még profi kerékpárosoknál is – motiváló tényező. Ha a gép finomabban, hatékonyabban működik, ...
E cikkel folytatnánk a márciusban megkezdett beszámolónkat az új Shimano alkatrészekről. Ezúttal az XT és az XTR családok újdonságait vesszük sorra. Van mit, hiszen az immár 30 éves XT család teljes megújuláson esett át, és olyan új opciók állnak ...
A jövőbe látni mindig kicsit bizsergető érzés. Bár még alig léptünk be a 2011-es évbe, már el is kápráztattak minket a 2012-ben piacra kerülő fejlesztésekkel. A Shimano utolsó nagy dobása a 10 sebességes Dyna-Sys rendszer bevezetése volt, de a ...
Rituálé, vagy szükségszerűség? Avagy hogyan készítsük fel gépünket a versenyre...
Az országúti versenyzés és a megmérettetésekre való felkészülés meglehetősen komplex kérdéskör, a végső siker pedig rengeteg előzetes tényezőn múlik. Ezek közül az ...
Az olasz Miche zseniális rendszere, mely a megfelelő színű távtartók segítségével lehetővé teszi, hogy Shimano rotoron Campa rendszer fusson, vagy fordítva. Létezik 8-as, 9-es és 10-es változatban, igen széles áttételválasztékkal. Mondjuk 9-es ...
Lassan elkezdődik a szezon. Ha versenyző vagy, akkor nem vitás, hogy a szezonnak érdemes új lánccal és lánckeréksorral nekivágni, hiszen a géped váltásteljesítményét, és az elért eredményedet e két alkatrész nagymértékben befolyásolja. Ha nem ...