Vasárnap – 2009. június 21-én – Erbachból elrajtolt a Trans Germany MTB megamaraton. A hétnapos versenyen a Merida Team-CST – BikeMag HUN csapata jóvoltából magyar versenyzőknek is szurkolhatunk. Ezúttal helyszíni jelentés következik, valamint a nap legjobbjainak kilétére is fény derül.
Az idei versenyen az elit női kategóriában 32-en, míg az elit férfiaknál 192-en teljesítették az első szakaszt. Mindez kiegészülve a Master (112 fő) és a Senior Master (37 fő) kategóriák versenyzőivel elmondható, hogy összesen 373 montis vágott neki a hétnapos viadalnak. A mezőnyből 34 négyfős csapat regisztrált a csapatversenybe. Lássuk, hogy hogyan sikerült a magyaroknak az első szakasz!
1. szakasz, Erbach-Frammersbach (104,5 km / 2151 m)
Mikula Gábor beszámolója az első szakaszról:
„Az első 30 km lassúrajt után (ami előtt tavaly értetlenül álltunk, mert nem olvastuk el a kiírást figyelmesen…) 75 kili várt még ránk a dolgok oroszlánrészével. A taktika a következő volt: maradunk együtt és úgy próbáljuk teljesíteni az etapot, a végére pedig a tapasztalatok alapján alakítjuk a tervet. Az elején már látszott, hogy TT nagyon nem szeret „bekezdeni”, ami nagyon okos taktika, csak ha a többiek szemszögéből nézzük a dolgot, akkor viszont egy kicsit ellentmond az elgondolásunknak. A végére azonban beigazolódott Tomi kolléga higgadtsága, ugyanis Józsi és Sanya nagyon jó erőben vannak hozzánk képest, és hiába próbálnánk együtt menni, valaki megsínylené azt. Ezen a szakaszon engem ért el a krízis. Elkezdtem görcsölni egy picit, ami pont elég volt ahoz, hogy TT gumipókja ne feszüljön többet. Azaz 95 km-nél utolért és kikerült, mint a pocsolyát. Sanyi próbált segíteni, aki nagyon sokat dolgozott az etapon; a murvás síkokon és lefeléken olyan egyenletes tempót húzott az elején, amelyet Józsi sem tudott teljesen átérezni. Inkább otthagyott minket a végére – egy kis eszmecsere után – és öt perc előnnyel ért be előttünk. Sanyi pedig nagyon sok türelemmel pihenősre vette a figurát és bíztatott, hogy hazaérjünk.
Az etap érdekessége/izgalma két lejtmenet volt, ahol az egyik esetben feltorlódott a mezőny azon része, amelyben tekertünk – mint kiderült a lefelé végén a műútra egy árok vitt át és nem nagyon vállalták be tempósan – ez meg is ölte az ereszkedés hangulatát, és inkább fékbetétszag terjengett az erdőben. A másik szerencsére megmaradt: egy hasonló technikás zúzás adta meg nekünk a jutalmat a sok felfelé menetért. Érdekességképpen kis csapatunk átlagpulzus és égetett kalória átlagai sorrendben: Józsi 138/3500, Sanya 147/3700, TT 150/4200, Mikusz 159/5500 – hiába, nagy test nagy élvezet?:)
Tavaly ugyanitt a mért szakaszon Sanyival duóban 3 óra 19 percet toltunk, idén pedig Józsi 3 óra 20 percet, míg hárman 3 óra 25-öt tudtunk. A lényeg persze, hogy egyben vagyunk. Remélem a második etapról is lesz erőm írni egy kicsit.”
A csapatversenyben 102,8 km után pillanatnyilag a Multivan Merida Biking Team vezet, mögöttük a második és a harmadik helyen más többnaposokról már jól ismert nevek találhatók: a Team Bulls illetve a Team Fiat Rotwild. A Merida Team-CST – BikeMag HUN csapata az első szakasz után jelenleg a 28. helyet foglalja el.
Mi történt eközben az élen?
A férfiaknál az első etap elsőségéről sprintbefutóval döntöttek, ahol a versenyen első ízben induló Alban Lakata bizonyult a legjobbnak. A világkupában vezető helyet betöltő osztrák Andreas Kuglert utasította maga mögé a célvonalnál, míg a harmadik hely Thomas Dietsch-nek jutott. Lakata a szakaszt a tavalyi győztesnél jobb idővel teljesítette. A hölgyeknél Esther Suess bizonyult a legjobbnak, összetett elsőségét hat perccel biztosította be a másodikként érkező Nina Gaessler előtt. A Master kategóriában Johann Grasegger, míg Senior Masterben Milan Spolc nyerte a szakaszt.
Mi vár a versenyzőkre a 2. szakaszon?
2009. június 22-én Frammersbachból Bischofsheimbe tekernek a bringások, miközben 82,89 kilométert tesznek meg és 2050 méter szintet gyűjtenek be. A szakasz legmagasabb pontja a Kreuzberg lesz, ahol 927 méterről egy technikás downhill indul Bischofsheimbe. A szakaszon belül két emelkedő számít bele a „Green Jersey of the Bayerischen Staatsforsten powered by fi´zi:k” pontversenybe – azaz röviden a hegyi pontversenybe:
– Frammersbach / Murrental > Bayerische Schanz (8,5 km, 301 m szintemelkedés)
– Gurkapass > Kreuzberg (6 km, 292 m szintemelkedés)
Részletes eredménylisták és további információk:
http://www.bike-transgermany.de/