Ahogy tavaly is, egy szolíd, letisztult standon vártak minket a lengyel Kross kerékpárok. Sok modell már ismerős volt, mivel már nyár eleje óta sorra jelentek meg a fotók és a lengyel gyári csapat is már a jövő évi modelleket tesztelte – például az idei Duna Maratonon.
A paletta egyszerre négy, kettő karbon és kettő alumínium országúti bringával bővült. A csúcsmodell a Vento 4.0 a sorozat legjobbja, míg az 1.0 a legegyszerűbb felszereltségű, három tányéros hajtóművel szerelt modell. A karbon vázuk nagyon tetszetős a letisztult vonalvezetéssel. A váz a már szinte alapnak számító tapered fejcsővel és BB92-es pressfit középcsapággyal érkezik. A felszereltség a szinte profi, de még elérhető kategóriába helyezi a bringát a maga Shimano Ultegra szettjével és Easton EA50-EA70-es kiegészítőivel.
Az erősebb felszereltségű Aluminium Superlite vázra épült Vento 2.0-ra javarészt Shimano Sora alkatrészek kerültek. Így egy 27 sebességes, kellemes külsejű bringával elégíthetjük ki hobbi országútis vágyainkat.
A sportos városi felhasználókra is gondoltak, ami az Inzai és Seto modellekben testesült meg. Az Inzai a minimal és “örök élet meg egy nap” elvek alapján készült: Nexus 8 sebességes agyváltó és hidraulikus tárcsafék és a matt sötétszürke szín teszik teljessé a képet.
Késő nyári reggel van, Anyu kitolja a garázsból a bringát, berakja az első kosárba a csomagját és munkába indul. A hosszú szoknyáját nem darálja be se a kerék, se a lánc, mert mindkettő védőburkolattal ellátott. A pékség ellőtt megállva irigykedve néznek a többiek, hogy milyen kényelmes lehet a rugós nyereg, a hajlított kormány. De a mi Anyukánk nem foglalkozik ezzel, felpattan, a legkényelmesebb fokozatba kattintja a 3 sebességes Nexus agyváltót és továbbhalad.
A végére hagytam a számomra legkedvesebb területet, a mountain bike-okat:
A sportosabb vonalat képviselő Level A széria egy taggal bővült, így a felszereltségben még kisebb lépéseket találunk az elérhető 11 modell között. A sorozatból két karbon kerékpárt is teszteltünk az elmúlt egy évben, érdemes visszalapozni.
Már 2009-2010-ben is próbálkoztak a 29″-os kerékmérettel, de akkor valahogy nem voltak túl kapósak a Reynolds csövekből készült bringák. Erre az is utal, hogy tavaly teljesen kikerült a kínálatból. Aztán idén néhány belépő szintő bringával ismét visszatértek, majd a legfrissebb szerzetek a karbon vázas modellek lettek. Jövőre már összesen 7 féle nagykerekű modell közül választhatunk, az alumínium vázas, V-fékes modelltől a csúcs szettel szerelt karbonig.
A csúcs B+ Carbon SL anyagból készült, aminek a szálai oly módon rendezettek, hogy a maximális merevség mellé kellő rugalmasságot biztosítson függőleges irányban. Az összes váz általános jellemzője a sportos geometria, ez típustól függően 610-620 mm hosszú felsőcső-hosszt jelent 19-20″ vázméret mellett.
A Carbon SL váz jellegzetessége egy plusz háromszög a nyeregcső és felsőcső találkozásánál. Ez nemcsak egyedi külsőt kölcsönöz a váznak, de merevebbé és erősebbé is teszi a nyeregcső környékét.
Az Earth össztelós bringák még csak tavaly debütáltak a Kross palettáján, de már háromra bővítették a két modellből álló sorozatot. Feltételezem, hogy a vásárlói igények “követelték” ezt a magasabb felszereltségű bringát. A vázon saját fejlesztésű rugózási rendszer (RVS) biztosít pogózásmentes pedálozást a hátsó rugóstag akadályoztatása nélkül.
Kross bringák a gyártó honlapján: http://www.kross.pl/
Kross kerékpárok idehaza: http://kross.hu/
(x)