fbpx

Teszt: FOX 36 VAN R

Egy ideje már hezitálok, hogy milyen villa is lenne ideális a 150 mm-t mozgó enduró gépembe. Szép lassan kezdett körvonalazódni, hogy egy FOX 36 vagy 32 az, amire szükségem van. Mindkettőből létezik Talas, azaz állítható utas rendszerű, ami nekem elsődleges szempont a mászások miatt. A stílusomhoz úgy döntöttem, hogy a 36 Talas lesz az igazi, hiszen 100-160 mm között állítható. Aztán megtudtam, hogy a 32 sorozatban lesz egy 110-150 mm-t mozgó változat is. Ezen a ponton komolyan zavarba jöttem. Aztán szerencsére jött ez a teszt, így mindkét villát kipróbálhattam, igaz a 36-ból nem Talas-ost.

36_van_01

Referenciaként a saját FOX Vanilla 140 RLC-m szolgált, amely jelen 36-hoz hasonlóan acélrugóval nyeli el az ütéseket.

A beszerelés előtt tudtam már, hogy a villa nagyon meg fogja emelni az amúgy is magas középrészű gépemet, mivel közel három centivel magasabb, mint a sajátom. Ez a gyakorlatban 380 mm fölötti adatot jelentett. Cserébe viszont déhásabb lett a geometria, mert laposabb lett a villaszög és picit hosszabb a tengelytáv.

36_van_02

A legdurvább különbség azonban a merevség volt. Négy milliméterrel vastagabb becsúszók, masszívabb vállak és lábak, nagyságrendekkel vastagabb nyak az alsó, terhelt szakaszon, és persze 20 mm-s átütőtengely. Mindez drasztikusan javított az irányítás pontosságán, és a fékerőn.

A mozgás nagyjából hasonló volt, mint a kistesónál, amire nem volt panaszom soha: könnyű megindulás és egyenletes bemozgás, majd a legvégén kemény progresszió. Ahogy annak lennie kell.

36_van_03

A kerék beszerelése – az okos lábnak hála – gyorsan és szerszám nélkül megoldható, ami mondjuk az autóba ki-be pakolásnál megkönnyíti az életünket.

Én is így tettem elsőre, beszereltem a közepes keménységű rugót (92 kg vagyok), bevágtam a gépet a kocsiba, és felmentem az egyik kedvenc DH pályámra, mert éreztem, hogy ezzel a villával igazi mini DH-gép lett az endurómból. És nem tévedtem, ahol eddig csak óvatosan botorkáltam, ott most fék nélkül átromboltam. A méteres letöréseken direkt csőrre ugráltam, érkezéskor azonban semmiféle csavarodást vagy felkoppanást nem éreztem. Egyszerűen nem tudtam túlhajtani.

Elhiszi valaki, hogy 7 g (!!!) kenőanyag elég egy ekkora villába?

Elhiszi valaki, hogy 7 g (!!!) kenőanyag elég egy ekkora villába?

Jártunk kint a tokodi DH pályán is, ahol már az első körben is nagy tempóval és könnyedén tudtam leugrálni vele a méteres sziklák közt. Ott is csak 150 mm-t bírtam kicsikarni belőle, azaz még mindig maradt 1 cm vésztartalék. Szóval a gyári kompresszió nagyon jól van belőve.

Összességében tehát azt mondhatom, nem véletlen, hogy a Megavalanche-on ez az egyik legnépszerűbb villa, hiszen finoman mozog, kezdők is simán be tudják állítani, mert csak a csillapítással, meg az előfeszítéssel kell bajlódni, és mivel szinte alig van benne alkatrész, nem igényel olyan gyakori karbantartást, illetve nehezebben romlik el. Nem mellékesen mozgása és merevsége miatt itthon egy jó vázban minden pályára elegendő.

36_van_05

Infobox:
– 36 mm átmérőjű alu becsúszók
– 1 1/8”-os alu nyak
– 20 mm átütő tengely, kézzel oldható
– PM fékrögzítés
– 160 mm rugóút acélrugós rugózással
– nyíltfürdős csillapítás-rendszer
– Állíthatóság: rugó előfeszítés (keménység), rugócsere lehetőség (+ kétféle keménységű rugó jár hozzá a dobozban), csillapítás
– Ára: 199.900 Ft
– Forgalmazó: X-Factor – www.xfactornet.hu

Paraméterek:
Össztömeg: 2411 g
Alsó szár: 759 g
Nyak + váll + becsúszók: 1009 g
Nyomórúd bal szár rugó alatt: 57 g
Rugó: rózsaszín: 224 g, kék: 237 g, zöld: 276 g
Cartridge: 111 g
Olajok: csillapítás oldal: 135 g, kenés – rugó oldal: 7 g !!!
Tengely: 62 g
Kupakok, csavarok: 34 g
Beépítési magasság: 544 mm
Rugó hossza: 313 mm, külső átmérők: 29,2 – 29,4 – 29,5 mm
Becsúszó falvastagság: 2,22 mm egyenletes
Szárak széttartása: 0,2 mm
Nyak falvastagság: 6,3 mm 75 mm hosszan alulról

Szöveg: KGÁdám
Fotó:
Lcs

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo