fbpx

Teszt: FOX 32 F100 RL

Ahogyan az a FOX körképből is kiderült, a márka jó hírnevének megalapozója a 32-es sorozat volt. 2009-re számos újítással rukkoltak elő a 32-eseken, ami 2010-re is igaz, de az általam tesztelt nyílt olajfürdős FOX 32 F100 RL nem változott.

F100_01

A technikai részletek taglalása helyett inkább a menettapasztalatokkal foglalkozom, de kezdésnek pár szó a beszerelésről és a beállításról. A nyak méretre vágása után villa a vázba, és jöhetett a tárcsafék felszerelése. A PM fékfelfogatásnak köszönhetően adapterrel nem kellett vacakolnom. A fékvezeték rögzítéséhez nem volt szükség kötegelőre, mert a hidraulikacsövet egy apró csavar és egy műanyag „kampó” tartja a helyén. Nem volt probléma ezzel a megoldással sem, de szerintem felesleges bonyolítani. Utoljára a lockout kapcsoló felszerelése maradt. Ez gyorsan ment, de a végeredménnyel nem voltam elégedett. A kapcsoló annak ellenére, hogy Shimano felirat díszelgett rajta, valahogy nem passzolt igazán az XT fék-, és SLX váltókarok mellé. A megfelelő légnyomás megtalálásában sem a nyomtatott, sem a CD-n található használati utasítás nem segített. Ezek után a honlapon keresgéltem, de sikertelenül. Maradt a körülményes megoldás. Pumpálás, kipróbálás, aztán megint pumpálás, kipróbálás. Végül csak sikerült eltalálnom.

Szokásomhoz híven a terepre vezető aszfaltúton azt figyeltem, hogy a pedálozásra bólogatással válaszol-e. És nem. Ülve tekeréskor még nagyobb áttételen sem mozdult, kiálláskor pedig a lockout jól végezte dolgát. Külön tetszett, hogy a kapcsolón található bowdenfeszesség-állító csavarral menet közben is variálhatunk, hogy a villa teljesen blokkoljon, vagy hogy maradjon némi tartalékmozgás. Ha már a „távirányítónál” járunk: a hüvelykujjnak kitalált kapcsoló túl magasra került. Használatakor hüvelykünkkel teljesen el kell engednünk a kormányt, ami rázós terepen kellemetlen következményekkel járhat. A kioldásért felelős nyomógomb ezzel szemben mutatóujjunkkal könnyen, gyorsan és biztonságosan kezelhető.

F100_02

Az országúton tehát kiderült, hogy milyen, ha „nem működik”, de ennél fontosabb, hogy milyen akcióban. Úgy tompítja a rázkódásokat, hogy közben nem „altat”. Segít, hogy a bringa jól irányítható és kényelmes legyen, de közben elegendő visszajelzést ad a talaj minőségéről. A 32 F100 RL könnyen megbirkózik a gyors egymásutánban következő kisebb és nagyobb egyenetlenségekkel egyaránt. Nem fordult elő olyan, hogy „összenyomódott” telóval érkeznék a következő huplihoz, kőhöz vagy gyökérhez, tehát a csillapítás tökéletesen működik. A beállítása sem nehéz, egy a szár tetején elhelyezett, könnyen kezelhető tekerentyűvel szabályozhatjuk azt, hogy a villa gyorsabban vagy lassabban álljon vissza alaphelyzetbe.

Se nem diszkrét, se nem könnyű. 100-g a rögzítővel a komplett egység

Se nem diszkrét, se nem könnyű. 100-g a rögzítővel a komplett egység

Nagyon merev szerkezet. Kiállva passzírozáskor nem nyeklik-nyaklik, a féktárcsa nem cincog, a fékek erősen, villacsavargatás nélkül harapnak, és a kanyarokban határozottan tartja a kiszemelt ívet. Kifogásolnivalót csak a lockout kapcsolóban találtam. Mostanság nagy divat az ergonómia, így nagyobb hangsúlyt is fektethettek volna rá. A működésével viszont maximálisan elégedett voltam.

F100_04

InfoBox:
– 32 mm átmérőjű alu becsúszók
– 1 1/8”-os alu nyak
– 9 mm-es gyorszáras papucs
– PM fékrögzítés
– 100 mm rugóút levegős rugózással
– nyíltfürdős csillapítás rendszer
– Állíthatóság: rugózási keménység, visszaút csillapítás, lockout, kioldási küszöb
– Ára: 219.900 Ft
– Forgalmazó: X-Factor – www.xfactornet.hu

Paraméterek:
Össztömeg: 1615 g
Alsó szár: 523 g
Nyak + váll + becsúszók: 627 g
RLC Cartridge: 121 g
Nyomórúd a levegő oldalon: 79 g
Remote egység: 80 g
Remote kábelrögzítő: 22 g
Olaj: csillapítás – 118 g, kenés bal szár – 8 g, levegő kamrai kék olajzsír – 11 g
Kupakok, csavarok: 26 g

Becsúszó falvastagság: 1,82 mm double butted (változó)
Szárak széttartása: 0,55 mm
Nyak falvastagság: 3,9 mm

Szöveg: Kovács Botond
Fotó:
Lcs, Kiss Adrienn

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.