fbpx

Mavic Crosstrail Disc kerékszett: belépő a tubeless világába

Kizártnak tartom, hogy létezik olyan bringás, akinek a Mavic márkanév hallatán semmi sem jut az eszébe. Évek óta használom a cég felnijeit és három éve nyúzom versenyeken a felnifékes SLR kerékszettjüket. Tapasztalataim szerint termékeik kiváló minőségűek, megbízhatók, valamint egyszerre visszafogott és feltűnő megjelenésűek.

Mavic Crosstrail Disc kerékszett

Mavic Crosstrail Disc kerékszett

Ilyen előzmények után kíváncsian vártam, hogy vajon a Crosstrail szett erősíteni fogja-e bennem a Mavic iránti elfogultságomat. A gyártó honlapján a „mindentudó” jelzővel illetik, eszerint alkalmas keményebb túrafelhasználásra, de akár OX versenyzésre is.

Mavic Crosstrail Disc kerékszett

Mavic Crosstrail Disc kerékszett

A Crosstrailen megtalálhatók azok az újítások, amelyek korábban a drágább modellekre voltak jellemzők. Ilyenek például a Fore felnifuratok, amelyek a kerék stabilabbá tételén kívül lehetővé teszik, hogy belső nélkül használhassuk, vagy az ISM nevezetű bemarások a felnin, amelyekkel sikerült további pár grammot lecsípni a kerék kerületéről. A továbbiakban a katalógusadatok felsorolása helyett megpróbálom felfedni, hogy az ígéretek mennyire felelnek meg a valóságnak.

Mavic Crosstrail Disc kerékszett

Mavic Crosstrail Disc kerékszett

Összeszereléskor a kerékre Center Lock felfogatású tárcsákat tettem, de 2010-től ez egy – a kerékhez mellékelt – gyári adapterrel 6 csavarosra alakítható. Következő lépésként a tubeless külsők kerültek fel. A saját SLR kerekeimhez hasonlóan becsavartam a szelepet, felraktam a külsőt, úgy, hogy annak peremét a felni közepén futó vájatba igazítottam, majd végigforgatva a padlóhoz „pattogtattam” a még lapos kereket. Aztán szépen, könnyedén a kívánt nyomásra pumpáltam.

ISM felnifal könnyítés

Mavic Crosstrail Disc kerékszett

A szett a maga 1820 grammjával nem pehelysúlyú, ennek ellenére jól gyorsítható. A racsni, ha odalépek, azonnal „kapcsol”, gurulás közben pedig – az én ízlésemnek túlságosan is – csendes. Passzírozós, kiállva tekerésnél az első és hátsó kerék 2 keresztel fűzött 24 küllője megfelelő oldalmerevséget biztosít. Sziklás, gyökeres lejtőkön a kerekek követik a kiszemelt nyomvonalat, határozottan tartják az irányt. Gyors lejtmenetben az első kerék agilisan, de nem idegesen reagál a kormánymozdulatokra.

ISM felnifal könnyítés

ISM felnifal könnyítés

A tubeless előnyeiről a Bikemag egy korábbi, nyomtatott számában már írtam. Továbbra is elkötelezett híve vagyok a belső nélküli rendszereknek, mert ezek nagymértékben hozzájárulnak a gondtalan kerékpározáshoz, ez különösen igaz, ha a Crosstrailhez hasonló, utólagos szigetelést nem igénylő kerékről van szó. A kerékhez már csak egy tubeless külső és némi latextej kell, így máris minimálisra csökken a defekt lehetősége, ráadásul alacsonyabb guminyomással mehetünk, ami kisebb gördülési ellenállást és nagyobb kényelmet eredményez.

A kerék tubless mivoltáról megfeledkezve is csak pozitív tapasztalatokról tudok beszámolni, azt figyelembe véve pedig kiváló választásnak tartom kemény terepeken való túrázáshoz, maratonozáshoz, nehezebb vagy agresszívabb kerékpárosoknak pedig akár OX versenyzésre is.

Termékadatok:

Forgalmazó: Megabike Kft., www.megabikeltd.hu
Ajánlott fogyasztói ár: 115.000 Ft
Tömegadatok: 818 g (első), 961 g (hátsó)

Felni: duplán anodizált, fekete felületkezelés; „Fore” küllőfuratok; „ISM” felnifal könnyítés; Maxtal alu; UST rendszer; hegesztett illesztés
Küllők: rozsdamentes acél alapanyag; elöl-hátul 2 keresztre fűzés; a keresztezett küllők nem támaszkodnak egymásra; lapított-, 24 / 24 db, egyenes fejű küllő; M7 alu küllőanya
Agyak: „QRM” csapágyak; FTS-X kilincsmechanika; elöl-hátul acél tengelyek; acél szabadonfutó test; 6 csavaros tárcsarögzítés; adapterrel Center Lock

Szöveg és fotó: Kovács Botond

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo