fbpx

Eurobike mustra: Cannondale

A Cannondale standján – mint mindig – most is nagyokat ámultunk; talán a legtöbb időt ott töltötte csapatunk minden tagja. Főleg a tömeg tekintetében nyitottak új dimenziókat (nagyon egyszerű, ám annál ötletesebb és szemléletesebb módon reprezentálva), de a jó kis „új” szabványok alkalmazásával sem vesztegették az idejüket. Minden szakágban előrukkoltak valami újdonsággal vagy csak egyszerűen döbbenetessel. Nézzük a legjobbakat!

cannondale-01
cannondale-02

Nyissunk rögtön egy 7,5 kilós karbon verseny XC géppel, palettájuk csúcsával, a Flash Carbon Ultimate-tel. Alapja egy 950 g-os karbon merevfarú váz, mely ugyanazt a karbon technológiát alkalmazza, mint Supersix országúti vázuk. A Lefty Monoblade villa mellett találunk Post Mount-os fékfelfogatást (alu vázpapucs), BB30-as monoblokkot, Cannondale Hollowgram SL hajtóművet 2 lánckerékkel, és a Synapse Active Vibration Elimination (S.A.V.E.) technológiájú láncvillát, mely jó rezgéselnyelő képességével a komfortérzetet is fokozza. Ára 1,8 millió körül lenne…cannondale-03

cannondale-05
cannondale-04

A 160-at mozgó All Mountain szegmensben újdonság a Moto. A váz egyik nagy okossága a tavalyinál rövidebb rugóstag link, melynek kialakítása miatt 1 cm-rel lejjebb kerülhetett a monoblokk magasság, a fejcsőszög pedig 67 fokra csökkent. Így az előző évihez képest „zúzósabb” geometria az eredmény. A Moto3-ason Truvativ HammerSmidt hajtómű lesz, a zöld pedig a csúcsmodell a Moto1 Carbon. További két típus lesz még: a Moto2 és a Moto4.

cannondale-06

Egy gyönyörű „smooth welding” részlet az új Tesoro-ról, mely a városi-, mindennapi használatra szánt kerékpárok mintapéldája lehetne. Sportos és praktikus egyszerre, hiszen a gyors haladást kedvelő túrázóknak- és az ingázóknak is tökéletes, olyan igazi „városban bárhová, bármire” gép.
Rendelkezik a Flash-nél is említett S.A.V.E. hátsó résszel, mely a teljesítmény megtartása mellett kényelmet is biztosít. A minősége pedig…hátborzongató.

cannondale-07
cannondale-08

Egyenes kormány, XTR, FSA SL-K hajtás, terepgumi és V-fék. Érdekes összeállítás a Quick CX Ultimate, mely a Cannondale egyik „fitness” gépe. A gyártó a „System Integration” programjának szellemében-, a teljesítmény érdekében BB30 középrésszel-, a kényelem okán pedig S.A.V.E. hátsó résszel kínálja. Ha ez nem lenne elég, valami egyedit mindig odacsempésznek még valahová, lásd a nyeregcső rögzítést.

cannondale-09
cannondale-10

A képen a Hooligan1. A könnyen megszokható külsejű (minél többet nézem, annál inkább tetszik) városi rohangálóst a gyártó egyszerűen a „legjobb játékbringának” titulálja. A 20”-as kerekek miatt fürge, geometriája és felszereltsége miatt gyors, rövid-, 1060 mm-es tengelytávja miatt fordulékony, egyébként pedig szórakoztató. Fatty SL Solo villa, Sram I-Motion 3 sebességes agyváltó, Avid BB5 tárcsafék, Kojak külsők és a másik képen látható Octopus pedál a fő tartozékai.

cannondale-11
cannondale-12

Ejtsünk szót az országútik felsőházáról is. Az új Supersix Hi-Mod Ultimate gép váza lóg a egy mérleg jobb karján, a másikon pedig egy kulacs és egy kéziszerszám. A váz tömege ugyanis 900 g csupán, de állításuk szerint nem olyan érzés menni vele, mint egy „halott favázzal”, mint sok más gyártónál. A merevségért sok minden megtettek, többek között a BB30 középrésszel, az 1.5 – 1 1/8 fejcsővel. A vázpapucs full karbon (monti vázaiknál a tárcsafék hőtermelése miatt nem erőltetik – állításuk szerint). Csak a Supersixből 6-féle felszereltségű lesz.

Forgalmazó: www.mali.hu

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.