fbpx

Eurobike 2011: a Scott újdonságai

Az Eurobike tematikus beszámolóiban elérkeztünk a kerékpársport egyik legmeghatározóbb nevéhez, akik a legkülönfélébb szakágakban vannak ott a legnagyobbak közt már hosszú évek óta, sőt nemcsak a kerékpársportban, de motocrossban és a téli sportokban, sőt mára már a futásban is érdekeltek is, bár nálunk ez kevésbé köztudott. Amerikai cégről van szó, de sok tekintetben már európai, hiszen pl. fejlesztőközpontja és designközpontja is van Svájcban. A Scott cégről beszélünk, akiket ma már az országútisok ugyanúgy ismerhetnek a nagy körversenyek közvetítéséből, mint a montisok. Egy ilyen névtől persze sokat is vár az ember egy újdonságokat felvonultató kiállításon, és nem is az okozta a gondot, hogy találjunk ilyet, hanem hogy győzzük körbejárni, dokumentálni. Éppen ezért nem is egy, hanem két cikkben emlékezünk meg az ott látottakról. Ebben a mostaniban a Scott kerékpárokat vesszük sorra, míg a következőben kifejezetten a kiegészítőket.

Eurobike 2011: Scott Plasma Commerzbank Team edition

Eurobike 2011: Scott Plasma Commerzbank Team edition

Gondolkoztam, hogy milyen kép legyen az első, a főkép. Aztán megláttam ezt, és egyértelmű volt. A Scott – sok más neves gyártóhoz hasonlóan – szereti a kiállításon felvonultatni legnevesebb szponzorált versenyzőinek a gépeit. Egy egész sort állítottak ki, melyeket alább majd szépen sorban bemutatok. Ez itt egy igazi Ironman versenyparipa. Lehet valaki akármilyen DH mániás, ez a gép szerintem még benne is elindít valamit. A Commerzbank Triathlon Team gépe, talán épp a világbajnok Normann Stadleré, de olyan nevek használják, mint Timo Bracht, vagy Linsey Corbin, hogy csak párat villantsak fel. A gép amúgy a Plasma harmadik generációja, nagyrészt a Premium nevű verzión alapszik, persze kicsit egyedi felszereltséggel, ez itt például telikerékkel. Sok győzelmet tudhat e típus maga mögött. Váza HMF karbon-konstrukció néhány nagyon szép egyedi megoldással.

Eurobike 2011: Scott Plasma Premium

Eurobike 2011: Scott Plasma Premium

A széria Plasma Premium Sram Reddel, Zipp 404 és 808-as kerekekkel, Profile Design alkatrészekkel 7,5 kg-os össztömeggel. A harmadik generációs Plasma vázon ismét több újítást fedezhetünk fel. A vázcsöveket úgy általában megnyújtották kicsit, ami főleg a nyeregváz-cső, nyeregcső, fejcső környékén szembetűnő, de ezen kívül több ponton is történtek módosítások. A váz így is megfelel a UCI szigorú előírásainak, amit fennen hirdet is a cég. Az árát inkább ne kérdezze senki, de hogy jól megy az biztos…

Eurobike 2011: Scott Plasma Premium

Eurobike 2011: Scott Plasma Premium

Érdekes a támvillák felső becsatlakozása. Szeretnék, de nem nagyon tudok kellően szakmai kommentárt hozzáfűzni, egy biztos: rengeteg órát töltöttek a prototípusok szélcsatornában, és a versenyeredmények sem maradtak el, úgyhogy biztosan tudják, mit csinálnak…

Eurobike 2011: Scott Foil

Eurobike 2011: Scott Foil

Országúti téren a Scott igazi durranása a Foil széria, melyre szerényen mondja a cég: „your next bike”. Igazából már tavaly is volt 4 modell, de valahogy idén erősítettek rá igazán. Az Addict modellcsalád ezzel eltűnik a palettáról, lényegében ezt váltja a Foil. Az utóbbi pár évben egyre több cég kezdett el aero csöves országúti mezőnygépeket gyártani. Anno talán a Cervélo kezdte a sort, de szép sorban csatlakozik a többi nagy gyártó is. Valójában nyilván bír előnnyel az aerodinamikus kialakítás, csak hát az ilyen csőkeresztmetszetek nagyobb tömeget és kisebb oldalmerevséget jelentenek. Illetve jelentettek eddig. A karbon alapanyagot sikerült mára úgy bűvölni, hogy megfelelően merev, közben pedig egyben aerodinamikus és könnyű csőformákat is lehet belőle csinálni. A Scott ráadásul rá vélt találni a legideálisabb csőformára, mely önmagában is egyesíti valamennyi csőkeresztmetszet előnyét. Talán úgy lehetne a legszemléletesebben leírni, mintha egy nagy csepp keresztmetszetű aero csőnek levágták volna a hátrafelé elnyúló végét egy lekerekített háromszögformát hagyva hátra. A Foil modell váza ezen a csőkeresztmetszeten alapszik.

Eurobike 2011: Scott Foil

Eurobike 2011: Scott Foil

Egy, a Foil váz sok szép részlete közül. Alapvetően az egész váz csodaszép kidolgozású tele nagyon logikus megoldásokkal. A bowden bevezetése talán a legszebben megoldott, amit idén láttam. A képen jól kivehető a felsőcső oldalirányú igen jelentős kiterjedése is.

Eurobike 2011: Scott Foil

Eurobike 2011: Scott Foil

Ez az érdekes demonstrációs eszköz próbálja érzékeltetni, amit az első képnél leírtam. A piros részek azok, melyek egy szabályos aero csőformává egészítenék ki az adott vázcsövet. Ezeket levágva egy alig rosszabb aerodinamikai tulajdonságokkal bíró forma jön létre, miközben sokkal könnyebb, és a csövek szélessége miatt az oldalmerevség is jó.

Eurobike 2011: Scott Foil GreenEDGE edition

Eurobike 2011: Scott Foil GreenEDGE edition

A Scott egy komplett versenycsapatot épít az új modellre, a GreenEDGE Cyclingot. Hogy kik a csapat tagjai, azt a gép felett olvashatjuk, és ebben találunk pár nagyágyút is Stuart O’Gradyvel az élen, de ott lesz Baden Cooke és Simon Gerrans is. Azóta kiderült pár újabb név is, például Robbie McEwen is ideigazolt a Radioshack-ből. A gép főbb pontokban: Foil váz, elektromos Dura-Ace, Pro alkatrészek, Dura-Ace karbon kerekek.

Eurobike 2011: Scott Contessa Foil

Eurobike 2011: Scott Contessa Foil

Szép dolog a Scott-tól, hogy azonnal elkészítette a Foil női verzióját is, a Contessa Foil-t módosított geometriával és felszereltséggel. Fekete-lila színben komplett Ultegra szettel, Mavic Cosmic kerekekkel 7,34 kg.

Eurobike 2011: Scott Speedster S10

Eurobike 2011: Scott Speedster S10

Természetesen az új Foil széria mellett továbbra is megmaradnak a karbon CR1 és az alu vázas Speedster szériák is, főleg utóbbi földi halandók pénztárcájával is bevállalható kategóriát jelent. Ahogy felülről hódítanak a karbonváz, úgy tűnnek el a felsőkategóriás felszereltségű aluvázas gépek, de a Scottnál szerencsére hagynak ilyen gépeket a palettán, ilyen például a képen látható Speedster széria csúcsát jelentő, az Ultegrás Speedster S10.

Eurobike 2011: Scott Spark Swisspower edition

Eurobike 2011: Scott Spark Swisspower edition

Egy másik Pro’s bike, a Scott Swisspower MTB Racing Team versenyző, a svájci Florian Vogel új Sparkja DT XRC 100-zal, Ritchey WCS-sel, Sram XX-szel és a Frischnecht által elkezdett szingós kerekekkel, ezúttal DT karbon verzióban. Össztömege 9 kiló körül alakul.

Eurobike 2011: Scott Spark

Eurobike 2011: Scott Spark

Az új Spark váz személyesen. Igazából teljesen átdolgozták az előző Sparkot, ez egy teljesen új váz immár 120 mm úttal, X-12-es hátsó tengellyel kompatibilis IDS-SL rendszerű papuccsal (erről részletesebben kicsit lejjebb), direkt Post-Mount fékkonzollal, nagyobb átmérőjű forgáspontokkal, rejtett bowden vezetéssel, PressFites középrésszel, szóval minden fejlesztést belezsúfoltak a tervezők, amit egy korszerű váz csak tudhat. A Nude2 rugóstagot a DT-vel történő együttműködésben fejleszti a cég. Az előző generációs Spark gépeken megszokott Twin Loc üzemmódváltó kart – mellyel egyszerre szabályozhatjuk az első és hátsó felfüggesztést – most is megtaláljuk a megnövelt rugóútnak megfelelően módosított állásokkal: Climb mode: villa és rugóstag is lockolva, traction mode: 85 mm rugóút, full mode: 120 mm maximális rugóút elől-hátul. Ahhoz persze, hogy a villa kompatibilis legyen a rendszerrel, a villagyártóval is együtt kellett működni, ebből lett a Rock Shox DNA3 System.

Eurobike 2011: Scott Spark

Eurobike 2011: Scott Spark

Az a kis nyeregváz-csőre simuló új fejlesztésű lengőkar, a Mono-U Link…

Eurobike 2011: Scott Spark

Eurobike 2011: Scott Spark

…és az a minimál fékkonzol a láncvillán. A fék itt van talán a legvédettebb helyen, és azt hiszem a fékkonzolt ennél kisebb tömeggel már aligha lehet megoldani, miközben baromi merev is.

Eurobike 2011: Scott Spark

Eurobike 2011: Scott Spark

Érdekes az első váltó konzoljának elhelyezése. Útba lett volna a főforgáspontnak, de a Scott nem hagyta, hogy bármelyik is emiatt nem a lehető legideálisabb helyen legyen, így megoldották a problémát. Az átdobó logikusan együtt mozog a hátsó tengellyel, így a lánc és a lánckalitka egymáshoz viszonyított szöge nem változik, magyarul a gép hátuljának mozgása nem befolyásolja a váltás minőségét, ami nagyobb rugóútnál már érezhető lenne.

Eurobike 2011: Scott Contessa Spark RC

Eurobike 2011: Scott Contessa Spark RC

Természetesen a cég egyből előállt az új Spark hölgyeknek szánt verziójával a Contessa Sparkkal is. Ez itt az RC verzió, ami profi felszerelésével és 10,7 kg-os össztömegével kifejezetten versenyzésre kész gép, de létezik egy olcsóbb verzió is csak simán Contessa Spark néven alu vázzal, és sokkal barátságosabb árcédulával.

Eurobike 2011: Scott Contessa Spark RC

Eurobike 2011: Scott Contessa Spark RC

A Spark váz X-12-es tengelye talán ezen a fehér színű vázon látszik a legjobban. A 120 mm-es rugóút mellett már érezhető előnyt jelent egy ilyen masszív hátsókerék rögzítés. A papucs a leírás szerint cserélhető és kompatibilis a 142 × 12 mm-es, a 135 × 12 mm-es X-12 tengelyekkel, valamint a hagyományos 135 × 5 mm-es gyorszáras tengelyszabvánnyal is.

Eurobike 2011: Scott Contessa Scale

Eurobike 2011: Scott Contessa Scale

A Contessa gépek közt megtalálhatók a merevfarú montik is, ezek itt a Scale széria női aluvázas változatai sokak számára elérhető árfekvésben. Természetesen merevfarú Scale-ből is létezik egy RC verzió a fenti Spark RC-hez hasonló fehér-zöld-lila színkombóban 10 kiló alatti tömeggel.

Eurobike 2011: Scott Gambler World Cup „Scott 11” edition

Eurobike 2011: Scott Gambler World Cup „Scott 11” edition

Újra egy „Team Edition” gép, ezúttal egy Gambler a „Scott 11” csapattól, A géppel már a dobogó mindegyik fokát megjárták a versenyzők az idei világkupákon. 215 mm-t mozog hátul, míg a FOX 40-es villa 203-at. A csapat versenyzői Saint szettel és DT kerekekkel igyekeznek babérokra törni.

Eurobike 2011: Scott Gambler World Cup 10

Eurobike 2011: Scott Gambler World Cup 10

Ez pedig a minden halandó számára is megvásárolható verzió a Gambler World Cup 10. A Gambler vázat is áttervezték, bár elsőre ez nem annyira szembetűnő. Ennek során összesen 200 g-ot faragtak le a váz tömegéből, többek közt hosszabbra cserélték a rugóstagot, áttervezték a lengőkart, és a geometrián is módosítottak kicsit: picit alacsonyabb középcsapágy mellett enyhén laposabb lett a fejcső-szög és hosszabb a tengelytáv.

Eurobike 2011: Scott Gambler World Cup 10

Eurobike 2011: Scott Gambler World Cup 10

A Gambler papucsa kicsit közelebbről. Cserélhető IDS papucs 12 mm-es átütőtengellyel, de a leírás szerint kompatibilis a normál gyorszárral és Maxle-vel is. Tisztességes méretek jellemzik mind a csöveknél, mind a forgáspontnál. Magának a papucsnak a vastagsága sem piskóta.

Eurobike 2011: Scott Voltage FR

Eurobike 2011: Scott Voltage FR

Egy fokkal szelídebb gép a Voltage FR. Rugóútja 180 mm elől-hátul, állítható a geometriája, hogy mind az élvezetes park ride-hoz, mind a slopestyle versenyzéshez igazítható legyen. A három Voltage FR közül a képen látható FR 10 a legjobban felszerelt: Fox 36 Van villa, Sram X.9, Truvativ Descendent DH hajtókar, Avid Code-R fékek, DT FR600-as felnik jellemzik főbb pontokban. Össztömege 16,7 kg, ami nem nevezhető rossz értéknek.

Eurobike 2011: Scott Genius 10

Eurobike 2011: Scott Genius 10

A Genius család már jól ismert, hiszen évek óta szerepel a palettán, azóta kisebb-nagyobb változtatásokkal, ráncfelvarrásokkal tartják frissen. A felhasználási körét a cég most is találóan leírja a modellhez kapcsolt szlogennel: „Any trail, anytime”. A gép sajátja a sajátos felfüggesztési rendszer a Scott által hozzá tervezett rugóstaggal, az Equalizerrel. A Genius-okon is megtaláljuk a Twin-Loc kapcsolót, ám az eltérő rugóútnak megfelelően máshogy kapcsolja a felfüggesztést, mint a Sparkon. Ez esetben az állások így mutatnak: climb mode: elől-hátul lock, traction mode: 95 mm rugóút, full mode150 mm rugóút.

A szériában mind karbon, mind alu vázas típusokat találunk, a képen látható fekete szörny a Genius 10. Mindössze 11,5 kg, ami a 150 mm-es rugóúthoz mérten igen jó érték. Ez az 1840 grammos (!) karbon váznak, a full X.0 szettnek, a könnyű DT XR-15 kerekeknek köszönhető.

Eurobike 2011: Scott Genius 40

Eurobike 2011: Scott Genius 40

A Genius 40 váz egy szép részlete. A rugóstagot dizájnilag természetesen a vázhoz igazították, a Scott-tól az ilyeneket lassan megszokhatjuk. A vázcsöveken igen bőven alkalmazták a hydroformingolást, ahogy ezen a nyeregváz-csövön is látjuk. A végeredmény szép és logikus.

Eurobike 2011: Scott Genius LT

Eurobike 2011: Scott Genius LT

Idén indították útjára a Genius LT – azaz Long Travel – szériát, amit a már évek óta a palettában szereplő Genius hosszabb rugóútra áttervezett verziója. A hátsó rugóutat egészen 185 mm-ig tolták ki, amihez 180-at mozgó villákat társítanak, így egy vérbeli All-Mountain gép született, legalább is a Scott ebbe a ketagóriába sorolta be. Itt egy demonstrációs célból kicsit felboncolt Genius LT vázon láthatjuk, ahogy az új Rock Shox Reverb Stealth állítható nyeregcső vezetékét elrejtették a csövön belülre, hogy ne legyen útban.

Eurobike 2011: Scott Genius LT 20

Eurobike 2011: Scott Genius LT 20

A csúcsmodell Genius LT 10 mindössze 13,6 kg-ot nyom a mérlegen, ami egy 180/185-öt mozgó géptől azt hiszem, egészen figyelemre méltó teljesítmény. A képen az eggyel alatta elhelyezkedő modellt, a Genius LT 20-ast láthatjuk Sram X9/X7-tel, Lyrik villával, DT AM 20-as kerekekkel, Avid Elixir 7-es fékekkel és azzal a bizonyos új, rejtett bowdenvezetésű Rock Shox Reverb Stealth nyeregcsővel. A gép még így is 14 kg alatt marad. A Genius LT modellek mindegyikén megmaradtak az alu hátsó háromszögnél, ám ennek ellenére is 2280 grammos váztömeget értek el! Hangsúlyozom: 185 mm-t mozgó enduro vázról beszélünk! A Genius LT gépeken egyébként szintén alkalmazzák a TwinLoc rendszert a hosszabb rugóúthoz igazított fokozatokkal: a climb mode természetesen most is a full lockot jelenti, a traction mode 110 mm utat, míg a full mode a teljes 185 mm utat jelenti.

Eurobike 2011: Scott kormányszár

Eurobike 2011: Scott kormányszár

A Scott jópár gépén fedeztük fel a saját nevükön futó nyeregcsövet, kormányt, kormányszárat is. Az elmúlt években már megszokottá váltak ezek a saját márkás alkatrészek, de most több új típussal álltak elő. Ilyen ez az AM kormányszár is, melyet az egyik Genius LT-n láttuk. Semmi egetverő extra, de tetszett, hogy a megszokottnál kicsit izgalmasabb formavilágú.

Eurobike 2011: Scott Voltage YZ

Eurobike 2011: Scott Voltage YZ

Az ugribugris szekcióhoz értünk. A Voltage YZ gépek már jó ideje a dirt vonalat képviselik, és nem feltétlenül méregdrága gépeket takar. A képen a széria alsó-közép szegmensét képviselő – mondhatjuk talán a kezdőknek szánt – modelleket látjuk Az elülső YZ 10-estől a 20-ason át a háttérben megbújó 30-asig. Alapvetően Acera-Altus felszereltségűek, így árban egyáltalán nem az elérhetetlen kategória. A stílus viszont ütős, akár a nagyoknál. A váz hydroformingolt 6061-es alu ejtőpapuccsal, de a keményebb dirtösöknek rendelkezésére állnak a csúszópapucsos drágább modellek is egysebességes kivitelben.

Eurobike 2011: Scott Volt-X 10

Eurobike 2011: Scott Volt-X 10

Talán szintén kevésbé köztudott, hogy a Scottnak van pár BMX modellje is, bár mind a katalógusban, mind a kiállításon a gyerekbringák közt szerepeltetik, aminek az igazi BMX-es arcok aligha örülnének. Ez itt a Volt-X 10 névre hallgató gép, a leírás szerint Dirt-Freestyle geometriával, természetesen rotorral és pegekkel felszerelve. A váz Cr-Mo/Hi-Ten acél.

Eurobike 2011: Scott Aspect 40

Eurobike 2011: Scott Aspect 40

Ahogy fentebb is láttuk, azért nem csak űrtechnológiát felvonultató überdrága gépei vannak a Scottnak. Az olcsóbb merevfarú XC montikat takarja az Aspect széria. A legtöbbünk számára megfizethető kategóriát jelenti az Aspect 40, mely ebben a hirtelen zöld színben csábítja a kezdő montisokat. Ízlés kérdése, de nekem bejön. Akinek nem, az választhat matt ezüstszínű verziót is. Ami a Scottnál személy szerint nagyon tetszik, hogy az olcsóbb gépeik is szépen követik a márkára jellemző arculatot, nem ordít róluk, hogy egyszerűbb modellről van szó. Az Acera felszereltségű gép megjelenésében jól illeszkedik az igazi Scott arculatba.

Eurobike 2011: Scott Scale 60

Eurobike 2011: Scott Scale 60

A Scale széria valamennyi modelljén – az olcsóbb alu vázasokon is – a láncvillán elhelyezett közvetlen PM tárcsafék-konzolt találjuk, mint ezen a Scale 60-ason is.

Eurobike 2011: Scott E-Aspect 29

Eurobike 2011: Scott E-Aspect 29

Az Aspect gépek között 2012-től már négy 29-est is találunk, köztük egy elektromos rásegítésű modellt is. A 36 Voltos, 250 Wattos Bosch motor a középcsapágynál került beépítésre. A Suntour XCR villával és a felső-középkategóriás alkatrészekkel alighanem az árat próbálták kordában tartani a nagyon fullos felszereltségű pedelec-ekhez képest. Tömege ennek ellenére nem vészes, gyári adat szerint 20,8 kg, ami a pedelec montik közt nem rossz érték figyelembe véve a 29-es kerekeket.

Eurobike 2011: Scott Sportster 20 Men

Eurobike 2011: Scott Sportster 20 Men

Azért a kínálatban még mindig megtaláljuk a tetszetős külsejű cross gépeket is, mint amilyen ez a Sportster 20 Men. Ebben a kategóriában is természetes már a tárcsafék a középkategóriás felszereltségtől felfelé. (Számomra új volt viszont a Rapid Rob gumi) Különösebb technológiai újításokat nem tudnék itt felsorolni, de szerintem nem is kell, egy nagyon tetszetős, igényes bringa ez elérhető árkategóriában.

Eurobike 2011: Scott Voltage Walker

Eurobike 2011: Scott Voltage Walker

Úgy látszik külföldön is nagy sláger a pedál nélküli futóbringa, mivel idén sok cég standján került elő. Egy komoly márkát képviselő cég már korán elkezdi a márkanevéhez szoktatni a majdani bringásokat. Ha az apunak Scottja van, akkor szívesen egészíti ki egy kis Scott-tal a családi flottát.

Eurobike 2011: Scott SUB 10

Eurobike 2011: Scott SUB 10

A SUB amolyan sportos városi, munkába járós – commuter -, fitnesz gépeket takar látványos megjelenéssel. Ez itt a széria legjobb gépe a SUB 10 karbon drive-val, hidraulikus tárcsákkal, és a városi használathoz képest már-már szokatlanul látványosra sikerült külsővel, bár a gyártó célja pont ez lehetett, hiszen a városi gépeik felett olvasható felirat is hirdette: „Color your city”. Az Alfine agyváltónak köszönhetően 8 sebességfokozatot biztosít, ami ismerve az agy áttételkiosztását gyakorlatilag bármely magyar város topográfiájához megfelelő. A jobboldali támvilla természetesen bontható a fogasszíj installálásához.

Eurobike 2011: Scott SUB Grems

Eurobike 2011: Scott SUB Grems

Na, ha ezt a gépet nem a Scott standon pillantom meg, el sem hiszem, hogy Scott. Legalábbis a SUB Grems annyira különbözik attól a stílustól, ami a cégre jellemző. Elszakadtak (teljesen szándékosan) a szokásos design vonaltól, és valami egészen mást alkottak: egy graffitis stílusú agyváltós strapagépet, amolyan igazi futáros városi rohangálóst. A külcsínért történetesen egy francia művész, a designer, utcaművész és zenész Grems felelt. Őt kérték fel ugyanis a gép egyedi megjelenésének kidolgozására. A gépre azt mondták, hogy „extremely limited edition”, tehát valószínűleg csak nagyon limitált példányszámban elérhető, úgyhogy sietnie kell annak, aki ilyet szeretne. Jellemzők főbb pontokban: 6061-es aluváz, alu merev villa, Gates carbon drive meghajtás, egyszerűbb hidrás tárcsafékek, és a mindennapos használathoz elengedhetetlen sárvédők, melyet szintén összetagelt a művész.

Eurobike 2011: Scott

Eurobike 2011: Scott

A fixi életérzésből a Scott sem maradhat ki. Egy igen igényes Cr-Mo vázat dobtak össze szemet gyönyörködtető színben. A fejcsőnél még erősítő felülhegesztéseket is elhelyeztek, bár ez talán már túlzás. A klasszikus nyereggel és pálya kormánnyal adtak a stílusnak is. Semmi technológiavillogtatás, csak 100% fixi életérzés. A leírásában ez szerepel az alkatrészek pontnál: „két kerék meg egy lánc”! És valóban ezt is sugallja. Azért a közúti kompatibilitás kedvéért kapott előre egy féket…

Eurobike 2011: Scott Venture 30 Men

Eurobike 2011: Scott Venture 30 Men

A Venture szériát ekképp aposztrofálja a gyártó: „functional transport”. Ebben azt hiszem, benne van minden. Közlekedési célú kerékpárok mindennel felszerelve, ami ehhez kellhet. Tehát van sárvédő, lámpa, csomagtartó, kényelmes testhelyzetben tekerhetők, nem rejtenek ezek sem különösebb technológiát, ellenben tartósak, és szépek. Most már végre kaptak masszívabb, ténylegesen terhelhető csomagtartót is, mely ráadásul egyben U-lakat konzolként is funkcionál, és különböző, kifejezetten hozzá gyártott táskákkal, kosárral tehető még hasznosabbá. Amúgy a képen látható modell a Venture 30 Men Nexus agyváltóval, hogy a lehető legkevesebbet kelljen karbantartással, állítgatással foglalkozni.

Eurobike 2011: Scott Venture 10

Eurobike 2011: Scott Venture 10

Egy másik Venture modell immár carbon drive meghajtással, a széria tetején álló Venture 10, 8 sebességes Alfine agyváltóval, hidraulikus tárcsafékekkel. Így már tényleg a lehető legjobban leszorították a karbantartásigényt, plusz a lánc sem koszol. Mindez elegáns, egyben dögös, és talán kevésbé feltűnő fekete színben. Érdemes rápillantani a piros alu házas első lámpára, amihez természetesen agydinamó dukál.

Eurobike 2011: Scott E-Venture 10

Eurobike 2011: Scott E-Venture 10

A Venture szériában három elektromos rásegítésű modellt is találunk. Ez a legjobban felszerelt típus, az E-Venture 10. Az E-Aspect-hez hasonlóan itt is a Bosch-féle rendszer működik 250 Wattos teljesítménnyel. A rendszert Li-ion akku mozgatja, ami a kerékpáros teljesítményétől függően 60-145 km-t bír. A Scott állítása szerint a széles körben elterjedt rásegítő rendszerek közül a Bosch-sal közös rendszerük teljesítménygörbéje a leglineárisabb, tehát ez tud a legrángatásmentesebben, legegyenletesebben rásegítve működni. Talán a gépek 20 kg körüli tömege miatt, de mindhárom E-Venture hidraulikus tárcsákkal van felszerelve.

Eurobike 2011: Scott pedelec teszt

Eurobike 2011: Scott pedelec teszt

A Demo Day mellett a kiállítás egyik szabadterületén is volt lehetőség pedelec gépek próbálgatására. A Scott is kihozta ide a gépeit. A városi bringák mellett az E-Aspect is tesztelhető volt, amit a képen éppen a kissrác is tol ki.

A kiállításon készült további képek galériája ide kattintva érhető el.

Scott kerékpárok a weben: www.scott-sports.com
Scott kerékpár idehaza: Mangobike; mangobike.hu

Szöveg és fotó: gg

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo