Nemrég számoltunk be a Kross gyárban tapasztaltakról, most pedig máris itt vannak a cég 2012-es újdonságai. Ami a gyárlátogatás idején még csupán prototípus szinten létezett, az most már színes-szagos formában megcsodálható. Persze találkoztunk néhány régi ismerőssel is, egyesek pedig új ruhát kaptak…
A Kross Spade Pro-val volt szerencsém június végén jó pár kellemes félórát eltölteni a gyár bringaparkjában, így kedves ismerősként üdvözöltem ismét a jószágot. Szériagyártásba jövőre kerül majd. Az egysebességes dirtgép végleges specifikációja 6061-es alumínium vázat, Truvativ Hussefelt kiegészítőket, Novatec agyakat és Avid Elixir 1 fékszettet említ többek között.
A vázon nem sok minden változott június óta, például továbbra is tisztességes varratokkal és jól átgondolt részletekkel találkozhatunk rajta.
A Spade tesója a változó falvastagságú Cr-Mo acélcsövekből készült vázzal rendelkező Rebel, melynek felszereltsége megegyezik a Spade-nél látottakkal.
Hidroforminggal erősen felhizlalt alsócső a fejcső mögött. A gép dizájnját nem bonyolították túl – egyszerű és ütős, ahogyan az egy egysebességes dirt bicóhoz illik.
Gondoltak a Kross mérnökei az ugrálós nagyfiúkat ámulva figyelő kissrácokra is – legalábbis ennek a 24”-os kerékmérettel rendelkező gyerekmodellnek neve (Spade Replica) talán erre utal.
A gyárlátogatás folyamán már taperolhattuk egy kicsit a cég leendő össztelós XC/Maraton gépének egyik prototípusát, de akkor még semmi nyoma nem volt annak, hogy a tervezés már ilyen előrehaladott stádiumban lett volna. Ehhez képest a Eurobike-on már a kész, hátul 100 millimétert mozgó modellel találkozhattunk, ami ha minden igaz 2012-ben idehaza is elérhető lesz.
Technokraták kedvéért íme a hátsó felfüggesztés csomópontja. A kidolgozás minőségére nem lehet panasz, hogy hogyan mozog, arról meg remélhetőleg jövőre egy teszt keretein belül számolhatunk be.
A felfüggesztéssel kapcsolatos okosságok egy külön kis összefoglaló táblán foglaltak helyet a gép mellett, így akit érdekelt a rendszer részletes lelki világa, az itt minden kérdésére választ találhatott.
A cég cross country csúcsmodellje, a Level géposztály tetején trónoló karbon vázas Kross Level A+. A képen látható specifikáció Magura Durin Race 100 telót, komplett XTR meghajtást és váltórendszert, Magura MT8 hidraulikus fékrendszert és Easton kiegészítőket vonultat fel.
Csinos részletek, kellemes grafika és dizájn a nyeregvázcső-felsőcső csatlakozásánál: a gusztusos megjelenéshez valójában olyan nagyon sok minden nem is kell…
Ebben a kategóriában már szinte alap az, amit a Level A+ kínál: többek között Tapered – azaz kúpos – fejcsövet és rejtett bowdenvezetést.
Aki nem engedheti meg magának a karbon vázak és a montis csúcsszettek által nyújtott luxust, az válogathat a cég kedvezőbb áru alu vázas gépei közül is. Ilyen például az Alivióval és Deore-ral szerelt, sok saját márkás kiegészítőt felvonultató Level A5.
Banderral már Lengyelországban kifigyeltük, milyen erős a Kross városi termékpalettája. A Tempo sorozat gépei jól néznek ki, és emellett minőségi alkatrészekből állnak össze. A bringákon többnyire Shimano Nexus agyváltó figyel, és olyan, városi bringákon roppant praktikus okosságok sem maradnak el róluk, mint például az agydinamó…
És természetesen a Kross kínál a cég nevével azonos géposztályt képviselő bringákat is – így krosszbringát is vásárolhatunk tőlük. A képen az Evado 5.0 látható, teljes egészében Shimano felszereltséggel.
Kross bringák a gyártó honlapján: http://www.kross.pl/
Kross kerékpárok idehaza: http://kross.hu/
Szöveg és fotó: HBalage
(x)