fbpx

Bike Brno 2010: Superior

A korábbi években mindig vágyakozva lestük a Superior bringákat, és gyakran velük példálóztunk, hogy „bezzeg a csehek…”. Kiegyensúlyozottan jó paletta, elérhető árakkal, dögös bringák, és mindig csinálnak valami különlegeset is. Szóval ábrándoztunk. Aztán egyszer csak lett magyar forgalmazója. Mindjárt más értelmet nyert a Superior stand meglátogatása, hiszen a gépek most már könnyedén megvásárolhatók itthon is. Lássuk, miből főznek jövőre!

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

A jövő évi designtrendekről és az új divatszínekről már írtam. A neonszínek, ugye… Nos, a Superior az egyik népszerű modelljéből szinte az egész színpalettát átfogó sorozatot készített, nemcsak a neonszíneket felvonultatva. Az Oxide Neon alkatrész-összeállítása alapján egy középkategóriás XC monti: Suntour XCR, Sram X7, FSA Gamma, Hayes Stroker Ryde nevek jellemzik a listát, és körülbelül 200.000 Ft-nak megfelelő koronáért vesztegetik, illetve osztogatják. A pláne az a gépben, hogy amikor valaki meglátja így őket együtt, nem is az alkatrészeket nézi, hanem egyből átjárja az a pozitív életérzés, amit a színes palettájuk sugároz.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

Hasonlóan felkapja a fejét a látogató erre a gépre. Legalábbis, ha meglátja az árcédulát, azon ugyanis 350.000 Ft-nak megfelelő összeget tüntettek fel. Ezért kap egy karbon vázat, egy Suntour Raidon villát, Sram X7-X9 szettet egy FSA Comet hajtókarral, Hayes Stroker fékeket és többek közt olyan kiegészítőket, mint fi:zi’k Nisene, Scandium kormány vagy a Smart Sam külsők. Szóval összességében így elsőre nem tűnik rossz ajánlatnak, aztán van egy komoly alap, amit kedvünk és lehetőségünk szerint lehet fejlesztgetni.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

Lássunk pár csúcsmodellt, mivel van nekik nemzetközi szinten is ütős gépük, melyekkel időnként szép eredményt ér el egyik-másik versenyzőjük, például Tereza Hurikova is ennek a modellnek, a Racing Team Issue-nak egy korábbi évjáratú példányának a nyergében lett világbajnok. A karbon váz a ragasztott verzió, vagyis csövekből illesztéssel készül, a talajegyenetlenségek kisimításáért a Manitou-ék R7 MRD-je felel, a meghajtást az XTR 20 sebességes duplatányéros hajtóművel szerelt családja adja, a lassítást pedig a legkönnyebb Formula fékekre, az R1-re bízták. Mindez a jobbfajta DT alkatrészekből fűzött kerekeken gördül. Az össztömeg 8,8 kg-ra jött ki. A cég gyári versenycsapata, az S&H Superior MTB Team is ilyenekkel megy.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

Érdemes vetni pár pillantást a részletekre is. Az egész gépre jellemző a minőségi kidolgozás. A nyeregcsőbilincsen látszik, hogy vigyáznak a nyeregcső-nyeregvázcső találkozásra is.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

Egy érdekesség még mindig a Team Issue-ról: A-head kupak Superior módra, azaz Superior Torque System, mely – ha jól értelmeztem -, középcsapágy-szerszámmal húzható meg.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

A fully vonalon egyelőre nem olyan erős a cég, legalábbis elég kevés összteleszkópos modellje van. A Team Racing F80 viszi a prímet: karbon első háromszög és 7005-ös alu hátsó, szintén R7 MRD villa, a szériagépekben a képen látható Radiumtól eltérően DT Swiss 210M lockout-os rugóstagot fogunk találni, XTR hátsó váltóval megspékelt XT szett, Formula RX fékek, Fulcrum Red Metal 5 kerekek. Egy jó ár-érték arányú felsőkategóriás XC fully, de nem azért nem a csúcskategória 11,3 kg-os tömegével.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

Ez a gép a hab a tortán, egy teljesen egyedi építésű különlegesség, mely a Prestige Mach Carbon Drive sorozatot hivatott reprezentálni. Ahogy a neve is sejteti, fogasszíjas meghajtással rendelkezik. Az új Shimano Alfine agyváltó 11 átfedésmentes sebességfokozatot nyújt, ritka látvány a German Answer Xcite villa, a teljesen újszerű felépítésű Ashima Pancake fékek, de a legfullossabb Schmolke és Tune alkatrészek sem jönnek minden nap szembe az utcán, nem is beszélve az Edge full karbon felnijeiről. Szóval ez a gép szinte minden elemében csemege. Nem tudom, mennyi lehet az össztömege, de nem hinném, hogy sok. Az ára annál inkább…

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

A Gates Carbon Drive rendszer közelebbről. A rendszer nagy előnye ugyebár a tartósság, a karbantartás-mentesség, és hogy nem koszol. Természetesen a fogasszíj feszességéről itt is gondoskodni kell, akárcsak a sima láncos egysebességes rendszereknél. Ezt a hátsó papucsnál lehet megtenni, amit 2 imbuszcsavar rögzít, és egy hatlapfejű csavarral lehet finomszabályozni.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

Még mindig az übergép. Egy másik szép részlet a minimál designt képviselő ultrakönnyű nyeregcsőbilincs a Schmolke karbon nyeregcsővel.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

Az All Mountain széria két drágábbik képviselője az F40 és a hátérben az F50. 130mm-t mozog mindkettő, és Manitou Minute villa dolgozik bennük elől és lockout-os DT 210M hátul, de míg az olcsóbbik F40-et javarészt X9-cel szerelték, addig az F50-et full XT szettel. Kár, hogy az F40-be sajnos csak egy egyszerűbb FSA Comet hajtókar jutott, de az árral azért talán kompenzálják a dolgot.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

Közelebbről megnézve jól látszik, hogy a vázcsöveken serényen használták a hydroformingot, a fejcső – mondhatni ebben a kategóriában már természetesen – tapered, vagyis alul 1,5”-os méretű, a hegesztések pedig kifejezetten egyenletesek, szépek. Ez a fajta igényesség a vázak előállítása és a gépek összeszerelése tekintetében általában igaz az egész Superior palettára.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

A Modo 830 ugyan nem úszik a rózsaszín-lila árnyalatokban, ennek ellenére igazi női modell. Geometriája, felszerelése a hölgyek igényeihez lett igazítva. Jelen típus a női MTB paletta közepe táján helyezkedik el, hiszen az Aliviótól az X9-es felszerelésig terjed a kínálat. A Modo 830-at Deore szettel és Suntour XCM villával szerelték. Azon hölgyek körében számíthat nagy népszerűségre, akik igénylik az ő anatómiájukhoz igazított gépet, ám a megjelenés tekintetében mellőznék a Barbie-feelinget.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

A cseh gyártó természetesen nem maradhat ki a 29”-os gépek piacából sem. Ez itt a vezető 29-erük, a Team 29 U6-os superlite alu vázzal, fejezetten a nagykerekűeknek fejlesztett Manitou Tower villával, teljes XT meghajtással, a Fulcrum Red Metal SL29-es kerekeivel, valamint a Formula RX fékeivel. Mindez 11,4 kg-os össztömeggel és a még elviselhető kb. 460.000 Ft-os árért. Átnézve más cégek ajánlatait, bizony megfontolandó annak, aki egy fullos nagykerekűt szeretne, de nem horror áron.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

Aki pedig egy kifejezetten baráti árú 29-est keres, annak álljon itt a 829-es típus. Szintén a Tower villa mozog benne, de az olcsóbb Comp verzió, a meghajtást a Deore adja, a fékezést pedig a Hayes Stroker Ryde. Hajtómű terén itt is befigyelt egy elég egyszerű FSA (Gamma), de a 250.000 Ft-os árat figyelembe véve szerintem ezen ne húzza fel magát senki! Ráadásul már 16”-os mérettől elérhető egészen 23”-ig.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

Városi/fitnesz vonalon is találunk egy Carbon Drive-os gépet a félelmetes nevű Dark Face-t. Mit tud a sötét arc? Egy modern, ám mégis kicsit klasszikus kinézetű, karbantartást alig igénylő gépezetet hoztak össze egy igényes kidolgozású alu vázra, karbon villával, az új 11 sebességes Alfine agyváltóval. A látvány kedvéért ott vannak a Hayes Stroker tárcsák és az FSA új, kifejezetten városi gépekre kitalált alkatrészcsaládja a Metropolis. A gép igazán stílusos lett, és a stand egyik legnépszerűbb kerékpárjának tűnt.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

A Metropolis közelebbről. Csodaszép, szálcsiszolt alu felületkezelés, a kényelmet előtérbe helyező ergonomikus forma: egyszerre klasszikus és modern. A kormányszár kialakítása eleve olyan, hogy szükségtelenné teszi sok hézagoló bepakolását a kényelmes kormánymagasság eléréséhez, és akkor a helyet kihasználva a rögzítő csavart is áttették előre, így biztosan nem akad bele semmibe, még ha egy teljesen felmálházott bevásárló bringáról próbál is az ember leszállni a felsőcső felett átvetett lábbal. Egyre több cég kezd ilyen városi használatra optimalizált alkatrészek gyártásába, és ez itt a szebb megoldások közül való, a Superior pedig egy hasonlóan szép és stílusos gépet épített belőle.

Bike Brno 2010: Superior

Bike Brno 2010: Superior

Sok más céghez hasonlóan a Superior is felfedezte a gyerekekben a jövőbeli vásárlóit, így egyre nagyobb figyelmet szentelnek az ő kiszolgálásukra. Eljátszották ugyanazt a geget – noha a képen pont ne látszik -, mint az Oxide Neonnál, a 20”-os és a 24”-os Panda modelljüknél egyaránt kiterjesztették a színválasztékot a szivárvány szinte minden színére.

A Superior gépekről készült további fotók galériája ide kattintva érhető el.

Forgalmazó: Xfactor

Superior nemzetközi: http://www.superior.cz

Szöveg és fotó: gg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo