Mit tervez a Kross a jövő évre? Új modellek, új (27,5″) kerékméret, új szériák, új vázak, új alapanyagok és beszállítók, új projektek és konstrukció. A Kross eddigi karrierje is példásnak tekinthető, viszont a jövő évi újításokkal tovább közelíti a nagy múltú, neves márkákat, sőt!
Az első lépés a sport vázak újratervezése volt. 2014-re az alumínium Kross vázak teljesen új profilt kapnak, ami több, már felismert problémát is kiküszöböl és javítja a csövek csatlakozási pontjait is.
Ezek a változtatások a Level A7, A8, B6, B7 és R8 modelleket érintik. Az A és B sorozat már biztos sokaknak ismerős idénről, de az R8 újként szerepel a palettán. Az R sorozat egy teljesen új modellcsaládot alkot a Krossnál – R8, R9 és R10 -, ami az új 650B kerékméretet fémjelzi. Erről egyelőre képekkel és néhány részlettel kell beérni, bővebb információkkal hamarosan szolgálhatunk.
Új váz, új megoldásokkal
Az új vázakról Karol Trzciński, a Kross termékmenedzsere így nyilatkozott:
“A vázaink újratervezésénél az egységes termékskálára törekedtünk. Ezután átalakítottuk a legtöbb sport modellünket, aminél az első háromszög merevségét és fejcsővel való kapcsolatát helyeztük a középpontba. Majd a hátsó háromszög is megerősítésre került. Úgy gondoljuk, hogy ezek a legalapvetőbb elemei a pontos kerékpározhatóságnak.”
A cég által eszközölt főbb módosítások:
– Szélesebb csatlakozási felületek
– Új fejcső, módosított félintegrált kormánycsapágy
– Újratervezett hátsó háromszög
– Polírozott hegesztések
Az alumínium vázaknál alkalmazott megoldások mind az élettartamot növelik, ugyanakkor csökkentik a tömeget. A karbon és top alumínium modellek (B6, A/B7, A/R8) mindegyikének vastagabb fej- és nyeregcsöve lett, amik egyaránt a merevség és szilárdság növelésére szolgálnak. Ezen vázak mindegyike belső bowdenvezetést és PM felfogatású tárcsafékkonzolt kapott, a megjelenés javítása érdekében pedig csiszolt hegesztések várják a Race alumínium vázak vásárlóit.
Az alumínium vázakhoz képest a karbonnál csupán kisebb változások történnek, amiben főleg a Kross Racing Team versenyzők visszajelzései szolgáltak alapul. Némileg merevebb vázak gördülnek ki a gyárból és a Level B széria már átütőtengelyt kap. A geometriában annyi változás történt, hogy még rövidebbek lettek a láncvillák és kicsivel hosszabb a felsőcső. Ezzel megváltoztak a váz szögei, így egy élénkebb és jobban irányítható kerékpárt kaphatunk.
MTB XC – az új alumínium
Az új alapanyagok folyamatos keresése a felhasználói elvárások szem előtt tartása és a könnyebb vázak gyárthatósága miatt történik. 2014-re a Kross elhagyja a SuperLite alumíniumot a mountain bike XC vonalon. A helyébe az UltarLite lép, aminek még jobbak a tulajdonságai. Az új ötvözetet a 26″-os Level A7 és A8, a 27.5”-os Level R8 és a 29”-os Level B6 és B7 kapják.
Új alkatrész beszállítók
Az alkatrészek terén is változások történtek, hiszen a felsőbb kategóriás modelleknél a SRAM palettájáról vásárolnak. A döntést a Kross Racing Team tagjai segítették, akik már eddig is SRAM alkatrészeket használtak.
A Level A, R és B topmodellek teljes SRAM XX felszerelést és Rock Shox SID XX villát kapnak. A “majdnem csúcs” modellek, az A11 és B11 és a top Moon (több ország olvasóinak visszajelzései alapján is fejlesztett enduró modell!!!) X0 szettet kapnak, míg a felső kategóriás alumínium bringák X7 és X9 alkatrészeket kapnak.
Egy új kerékbeszállító is megjelent a Kross cégnél, ez pedig a DT Swiss. A svájci cég a 26″-os, a 27,5″-os és a 29″-os top modelleket fogja ellátni kerékkel. Ezen kívül a Kross több kisebb elemet is megváltoztatott a vázakon, ami tovább javítja a kerékpározás élményét. Nyilvánvaló, hogy sok tapasztalatot szereztek és számos következtetést tudtak levonni, hogy folyamatosan javítani tudják a termékeiket.
(x)