A tapadókorongos kerékpárszállítók első fecskéje a SeaSucker volt, ami meghökkentő rögzítésmódjával robbant be a köztudatba és gyakorlatilag bármilyen autóra, sportkocsikra is felrakható volt, de a vételára is az exkluzivitását tükrözte, ami hazánkban nem túl jó hír. Most itt a TreeFrog, ami ugyanazt tudja, de elérhetőbb lesz a hazai bringások számára.
Önmagában az, hogy vákuumos, „öntapadós” módszerrel rögzítjük a kerékpárokat az autóra, az sokakban bizonytalanságot szül. A legtöbbször azzal az aggodalommal találkoztam amikor a tapadókorongos tartók szóba jöttek, hogy de mi van, ha elenged? Mert ugye a legtöbben az autó szélvédőjére tapasztható utángyártott telefontartókból indulnak ki, melyek a legtöbb esetben egy idő után a lábtérben végzik.
A legnagyobb különbség a tapadókorong és a vákuumkorong között, hogy utóbbinál a pumpa segít a vákuum hatás elérésében, és folyamatos visszajelzést ad annak szintjéről, melyet a rajta lévő indikátoron lehet ellenőrizni. Tehát ez azért teljesen más liga. A TreeFrog megfelelt minden uniós előírásnak ami a kerékpárszállítókra vonatkozik (melyek ezek?), és ha több száz kilós üvegtáblákat lehet ilyen módszerrel mozgatni, akkor tizenpár kilós kerékpárokkal csak elboldogul a technológia 🙂 .
Többféle TreeFrog is kapható, attól függően, hogy egy, kettő, vagy három bringát szeretnél szállítani. A belépő szintet a TreeFrog Elite sorozat jelenti, ami egy vagy két bringához való szett, a csúcs pedig a TreeFrog Pro sorozat, 1-3 kerékpár szállításához. Mindegyik szállító esetében ki kell venni az első kereket, mert a villánál fogva rögzítjük majd a kerékpárt, így némileg a légellenállás is csökken. Viszont a kerekeknek helyet kell találni az autóban, ezért célszerű lehet a kerékszállító táska beszerzése, hogy a csomagokat ne koszolja össze. A TreeFrog L viszont elsőkerék tartóval felszerelt példány, így annál nem kell kivenni a kereket.
A TreeFrog felszerelése pofonegyszerű, csak fel kell helyezni az ideális pozícióba, kicsit lenyomni, majd mindegyik tapadókorongból a vákuumpumpával kiszívni a levegőt. Mivel 3-5 nagyméretű korong fogja a bicaj elejét, nem kell a leeséstől tartani, talán még az autót is fel lehetne vele emelni 🙂 Nem csak a tetőre tudod felszerelni, hanem akár hátsó ajtóra, vagy ahol éppen hely van. Éppen ezért szeretik a tapadókorongos tartókat a sportkocsi tulajdonosok, mert azokra rendszerint nem lehet hagyományos tetőtartókat felszerelni, és a vonóhorog sem szokott jól mutatni rajtuk.
Elsőre gondolhatnád, hogy még így is borsos az ára, de ha elolvastad a „Hogyan válassz kerékpártartót” cikkünkben a számolgatós részt, akkor láthattad, hogy két kereszttartó, és négy autóspecifikus konzol megvásárlása is komoly befektetést igényel. Autócserekor pedig további kiadások jelentkezhetnek a konzolcsere miatt. Arról nem beszélve, hogy ezeket pillanatok alatt le tudod szedni az autóról, és utána egy kis dobozban elférnek, így a tárolásuk is gyerekjáték. A TreeFrog tartókat egy életre veszed, és bármilyen autóhoz fogod tudni használni.
Hamarosan kapunk belőle egy szettet, amit be is fogunk tesztelésre, és ahogy készen vagyunk vele, frissítjük a cikket!
És végre frissíthetjük a cikket, mivel túl vagyunk a tesztelésen, és a bringánk is megmaradt 😀 Akik látták a tartót, vagy a fotókhoz posztoltak, mind azzal kezdték, hogy és ez így ott marad a tetőn? Bevallom bennem is felmerült, és az első pár napban csak a tartóval a tetőn közlekedtem, de nyomát sem mutatta a fáradásnak. Ahogy már írtuk is, kb bárhová fel tudod rakni, és ezt a kép is bizonyítja!
Készítettünk egy videót, ami bemutatja mennyire egyszerűen felrakható és leszedhető a TreeFrog kerékpárszállító. Használtuk esőben is, mentünk vele 160 km/h-val (csakis lezárt német autópályán), és a bringa minden esetben a tetőn maradt! A vákuumpumpák tisztítása, újrakenése nagyjából 5 percet vesz igénybe összesen a 4 darabnál, tehát gyerekjáték.
Elindult a forgalmazó weboldala is a https://treefrogracks.eu címen, így most már az árak is publikusak. Az általunk tesztelt TreeFrog Pro1 270 EUR-ba kerül, ennél létezik egy egyszerűbb kivitelű Elite 1-es, ami 195 EUR-t kóstál, a csúcs Pro3 pedig 495 EUR. Viszonteladók jelentkezését