Itthon fullextrás túrakerékpár, vagy éppen szíjhajtásos városi commuter nem jön gyakran veled szembe az utcán, pedig a létjogosultságuk maximálisan megvan, főleg ha el tudsz szakadni a lánchajtás béklyójától. A Tout Terrain a teljesen másként gondolkodók táborát erősíti!
Kérekpáros körökben ma már talán nagyobb viták alakulnak ki a lánchajtás kontra szíjhajtás témakörében mint a Shimano vs. Campa, vagy a merev/fully-ról szóló végeláthatatlan harcokban. A Tout Terrain kínálatát átnézve 1-2 modellt kivéve nem is látsz már hagyományos láncváltós rendszereket a gépeiken. És ezt nagyon jól teszik. 7 évvel ezelőtt Stephanie és Oliver Römer azért hozta létre a céget, hogy kompromisszum mentes bringákat gyártsanak az „örökkévalóságnak”, vagy legalábbis közelítve ahhoz. Nem a „cseréld le évente, mert olyat fejlesztettünk megint” vonalra ültek fel, hanem inkább a végletekig csiszolják a mérnöki megoldásokat.
A Tout Terrain kínálatában megtalálhatóak a gravel bike-ok, a luxus túragépek, a világjáró sherpa bringák, és a városi commuterek is mint ez a Chiyoda névre hallgató modell. Milyen a jó melóbajárós bringa? Könnyű hiszen napi szinten használod, és nem akarod megutálni. 11,5 kg a Chiyoda, tehát erős pipa ebbe a rubrikába. Tartós, mivel nem cseréled le pár évente. Itt acélt használtak fel, ami biztosan örök élet meg egy nap ha rendesen karban van tartva.
Rendes világítással rendelkezik, nem csak a KRESZ miatt. Ide is egy pipa a Shimano vagy SON agydinamó+Busch and Müller vagy Supernova világítás miatt. Karbantartást nem igényel a hajtás. A Gates Carbon Drive tényleg nem igényel, és a választható Alfine 8/11 vagy Rohloff agyváltót is elég egy évben egyszer generálra elvinni! Hol van ez a lánchajtás heti, vagy akár napi szintű macerájától? Tehát pipa. Olcsó. Na itt nem lesz pipa. A Chiyoda alap kivitelben, 8-as Alfine agyváltóval 1.850 EUR-ról indul, és pár pipa a konfigurátorban, és máris 4.000 fölött jársz. De hát egy Mercedest is így konfigurálhatsz, ez pedig annak a bringás megfelelője!
És ezt még tudják fokozni is. A Chiyoda Xpress Pinion gearbox-al készül, amiben nem kevesebb mint 18 sebességi fokozatot rejtettek el! Véleményünk szerint ez most a létező legjobb „agyváltó” rendszer.
A Via Veneto még mindig főleg a városi közlekedésre van kihegyezve, de a váz részét képező csomagtartóval már kisebb túrákra is tökéletesen alkalmas. A 28”-os kerekű trekking hátrahajló kormányt kapott, ami sokkal kényelmesebb üléspozíciót eredményez, de a sportossága sem veszik el. Ez a gép is szabadon konfigurálható akárcsak a Chiyoda, és színben is ötféle áll rendelkezésedre.
Talán nem is kell már mondani, hogy a Gates Carbon Drive szíjhajtást Pinion gearbox-al is kombinálhatod, annyi csak a teendő, hogy alapnak a Via Veneto Xpress-t választod ki. Érdekes hogy még a Pinionnal is csak 16 kilót nyom, ami körülbelül egy átlagos aluvázas gép súlya láncváltóval.
Személyes kedvencem volt az X.Over.Gravel GT, ami a klasszikus értelemben vett gravel bike-on is túlmutat, és inkább az igazi világjárók közé pozícionálja a hajlített kormányos, tárcsafékes gépet.
Persze nem csak „hagyományos” (már ha az eddigieket lehet hagyományosnak hívni), hanem elektromos kivitelű Tout Terrain pedelecet is tudsz venni a Chiyoda, Metropolitan, The City II és Via Veneto szériákból akár Pinionnal is! A meghajtásról a híres GoSwiss Drive gondoskodik, ami nem csak akár 45Nm-t tud kipréselni, de 25 decibeles „zajával” a piac leghalkabb modellje is!
A Tout Terrain bringákat a szíj és gearbox mekkában a Massive Bikes-nál találod meg, most pedig nem mellékesen 20%-os bevezető akcióban vannak a gépek!
Most pedig jöjjön néhány ínyencség!