A 2017. évi Tour de France 30 évvel a berlini start után ismét Németországból, Düsseldorfból rajtol, majd Belgiumba és Luxemburgba is tesz kitérőt…
A július 1. és 23. között sorra kerülő 2017-es Tour de France útvonalát egy hete mutatták be Párizsban. A verseny szempontjából talán nem is az a legfontosabb, hogy hol halad keresztül az összesen több mint 3500 kilométeres útvonal, hanem az, hogy a szokásosnál kevesebb a kategorizált emelkedő (összesen 23) és mindössze három hegyi befutóra kerül majd sor.
A 2017-es Tour számokban:
Összesen 3 516 kilométert kell teljesíteni
- 9 sík szakasz
- 5 vegyes domborzatú szakasz
- 5 hegyi szakasz 3 hegyi befutóval (Belles Filles, Peyragudes, Izoard)
- 2 időfutam
- 2 pihenőnap
Mielőtt bárki arra gondolna, hogy a Vogézekben, a Jura-hegységben, a Pireneusokban, a Francia-középhegységben és az Alpokban kijelölt hegyi etapok közül az 5 magashegyi szakasz 3 hegyi befutóval kevésbé izgalmas versenyt tartogat majd, mint amikor több az emelkedő, olvassa el elöljáróban a címvédő Chris Froome nyilatkozatát a 207-es Tour útvonaláról:
Azzal, hogy csak három hegyi befutó lesz, agresszívabbá fog válni a verseny ritmusa mindenhol máshol. Nem fog mindenki várni a hegyi befutókra, hogy támadjon. Van elég nehéz hegyi etap, ami nem feltétlenül emelkedőn végződik, ami agresszívabb taktikához vezet, ezt nehezebb lesz kontrollálni. Ráadásul a hegyi befutók meredekebbek, a 20%-os részeken pedig nem számít annyit a csapat segítsége, mint kevésbé meredeken. A legkeményebb hegyeken így nagyobb időkülönbségek alakulhatnak ki, hasonlóan mint a Vueltán. Nagyon érdekes verseny alakulhat ki.
Érdekesség, hogy a düsseldorfi rajt, majd a benelux átkötés után már az ötödik napon egy kőkemény emelkedő, a Belles Filles szórja majd szét a neveket az összetett listán, majd következő héten az Alpokban és a harmadik héten a Pireneusokban is lesz hegyi befutó.
Közben pedig több érdekes etap, sok kétszázas táv vár a mezőnyre, de még fontosabb, hogy mi nem lesz. Nem fogják ugyanis szétszórni a mezőnyt hosszú időfutamok, az első napon 13 kilométert, a 20. napon Marseille-ben pedig mindössze 23 kilométert kell majd teljesíteni az óra ellen.
A kevés időfutam szintén az agresszívabb versenyzést generálhatja, hiszen a Team Sky nem építhet majd arra, hogy a hosszú sík kronón Froome úgyis kioszt akár több percet az elsősorban hegyen erős ellenfeleknek. Szintén vegyük figyelembe, hogy lesznek időjóváírások is a szakaszok végén, 10, 6, 4 mp-t lehet majd szerezni.
A szakaszok:
Július 1.: 1. szakasz: Düsseldorf – Düsseldorf (CRI) 13 km
Július 2.: 2. szakasz: Düsseldorf – Liège 202 km
Július 3.: 3. szakasz: Verviers – Longwy 202 km
Július 4.: 4. szakasz: Mondorf-les-Bains – Vittel 203 km
Július 5.: 5. szakasz: Vittel – La Planche des Belles Filles 160 km
Július 6.: 6. szakasz: Vesoul – Troyes 216 km
Július 7.: 7. szakasz: Troyes – Nuit-Saint-Georges 214 km
Július 8.: 8. szakasz: Dole – Station des Rousses 187 km
Július 9.: 9. szakasz: Nantua – Chambéry 181 km
Július 10.: pihenőnap
Július 11.: 10. szakasz: Périgueux – Bergerac 178 km
Július 12.: 11. szakasz: Eymet – Pau 202 km
Július 13.: 12. szakasz: Pau – Peyragudes 214 km
Július 14.: 13. szakasz: Saint-Girons – Foix 100 km
Július 15.: 14. szakasz: Blagnac – Rodez 181 km
Július 16.: 15. szakasz: Laissac-Sévérac l’église – Le Puy-en-Velay 189 km
Július 17.: pihenőnap
Július 18.: 16. szakasz: Le Puy-en-Velay – Romans-sur-Isère 165 km
Július 19.: 17. szakasz: La Mure – Serre-Chevalier 183 km
Július 20.: 18. szakasz: Briançon – Izoard 178 km
Július 21.: 19. szakasz: Embrun – Salon-de-Provence 220
Július 22.: 20. szakasz: Marseille – Marseille (CRI) 23 km
Július 23.: 21. szakasz: Montgeron – Paris 105 km