fbpx

Specialized, Schwalbe, Rock Shox, DT-Swiss, Shimano: a Trophy “sztárjai”

Tavaly a Hawaii Ironman versenyről tettünk közzé egy érdekes adatokkal teli cikket, nemrég pedig a hazai montisok által is közkedvelt Salzkammergut Trophy rendezői tették közzé a saját listájukat, melyet a gépátvétel során rögzítettek. Ezek a tények a leghosszabb, 211 km-es “Extreme” táv résztvevőinek bringáiról mutatnak objektív képet, mivel a többi távon nincsen kötelező gépátvétel!

Nézzük tehát milyen hegyikerékpárokkal, alkatrészekkel, kerékméretekkel indulnak a résztvevők!

Megértjük ha szeretik az indulók!

Megértjük ha szeretik az indulók!

A márkák között a torta harmadát három márka uralja! A Specialized (13,15%) ha kicsivel is, de lenyomta a Cannondale-t (11,47 %), akik pedig a SCOTT-ot (10,79 %)előzték meg idén. Jelentős hányada indul a versenyzőknek Canyon, CUBE, Merida és Trek kerékpárral is.

Nem az acél képviseli a legnagyobb arányt, de azért vannak akik szeretik az érzést.

Nem az acél képviseli a legnagyobb arányt, de azért vannak akik szeretik az érzést.

Nem lepődtünk meg azon sem, hogy vázanyagokból a karbon vezet, mivel az indulók 88,75%-a  indul szénszálas géppel, az alu vázak 9,86 %-át teszik ki a mezőnynek, a maradékon a titán és az acél osztozik.

A merev vázak vezetnek, és a sok Cannondale miatt a Lefty villák is előkelő helyre jöttek fel.

A merev vázak vezetnek, és a sok Cannondale miatt a Lefty villák is előkelő helyre jöttek fel.

Az extrém távot teljesíteni vágyók 77,72 %-a merev vázas bringa volt, és mindössze 22,28 % indult össztelóssal. Ez már sokkal meglepőbb adat volt, hiszen pont egy ilyen durva megmérettetésen gondoltuk, hogy sokat jelenthet a fully.

Ha az extrém távot nézzük akkor a kérdés eldőlt: maratonra 29-es kell!

Ha az extrém távot nézzük akkor a kérdés eldőlt: maratonra 29-es kell!

A 29″-os kerekek taroltak, mivel a versenyzők 89,99 %-a a legnagyobb kerékmérettel indult, de érdekes, hogy mennyien maradtak meg a 26″-os mellett is! 11,22 % ebből a méretből áll, és mindössze 5,78% a már újnak nem mondható 650B azaz 27.5″-os méret! Sem “plusszos”, sem fatbike nem volt az indulók között, de ez talán érthető.

A Schwalbe erőteljesen lenyomta az összes többi márkát...

A Schwalbe erőteljesen lenyomta az összes többi márkát…

A kerekekre húzott gumiknál a Schwalbe letarolta a piacot, az indulók közel fele (44,90 %) ezekkel szerelte a bringáját, őket a szintén német Continental követi 22,29 %-kal, a harmadik helyre pedig a Specialized került (11,78 %), ami valószínűleg abból következik, hogy aki ezzel a márkával versenyzik, az alkatrészekben is kitart a saját márkás termékek mellett.

Úgy tűnik mostanában jó lapokat húz a Rock Shox

Úgy tűnik mostanában jó lapokat húz a Rock Shox

Teleszkópokból jelentős a Rock Shox fölénye, nem kevesebb mint 49,74 % indult valószínűleg a SID, vagy RS-1 modellel. Ezt követi a FOX 28,23 %-kal, a Cannondale pedig a Leftyvel 12 %-ot ért el!

A svájci DT-Swiss kerekek a dobogó legfelső fokára álltak.

A svájci DT-Swiss kerekek a dobogó legfelső fokára álltak.

Kerék téren a DT-Swiss mindenkit lenyomott a 32 %-os “részesedésével”, viszont a nap meglepetése a Stan’s NoTubes döbbenetes 14,29 %-os jelenléte, amivel még a világ egyik legnagyobb kerékgyártóját a Mavic-ot (12,54 % )is lenyomta!

Ismét győzött a Shimano!

Ismét győzött a Shimano!

A váltórendszerek között, az ipari trendeket követve gyakorlatilag a teljes piacot uralja a Shimano és a SRAM. Előbbi 53,55 %-án volt a bringáknak utóbbi pedig 45,61 %-án. Kiemelkedik még a Rohloff, ami még mérhető 0,34 %-os jelenléttel volt.

Az 1x11-es rendszer legnagyobb része viszont biztos, hogy SRAM

Az 1×11-es rendszer legnagyobb része viszont biztos, hogy SRAM

Sokkal érdekesebb az áttételek megoszlása! A mezőny harmada (34,70 %) indult 2×10-es rendszerrel, és az 1×11 32 %-os arányán látszik mennyire erősek azok akik ezt a távot tűzik ki célul, mert azért a Salzberg-re felmenni szimpla tányérral nem egyszerű, és hát nem is az az egyetlen hegy a több mint 200 km-es távon! 2×11-et az indulók 14 %-a használt, majd a 3×10-es következett 10,85 %-kal.

Tény

Tény

Mi is sokszor leírtuk már, hogy a fék az Shimano, és ezt a számok is alátámasztják 🙂 A japán óriás részesedése az extrém táv bringáin 58 %, majd az Avid/SRAM követi 19,56 %-kal, és a Magura zárja a dobogót közel 13 %-kal.

A teljes statisztikát ITT tudjátok megnézni!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.