fbpx

Simplon Silk Carbon Deore teszt – Kívánságod szerint

Rögtön az elején egy közérdekű információval szeretnék indítani: ez az első Simplon kerékpár, ami nálunk jár, de gyártó bemutatása talán egy külön cikket is megérne, mert a gyökerek egészen a 30-as évekig nyúlnak vissza. Kis hazánkban csak az avatottabb füleknek csenghet ismerősen a márka neve, pedig a karnyújtásnyira fekvő Ausztria a szülőhazája ezeknek a prémium kategóriába sorolható bringáknak. A kerékpárok megrendelésre, egyedi konfigurációban kerülnek összeszerelésre, manufakturális jelleggel, ám szép számmal. Mintegy 12 ezer darab kerékpár elkészülése adja a gyár kapacitását. Más szóval tartozom annyival a márkának, hogy egy imázsfilmmel indítok.

Filozófia a kerékpárgyártás mögött

A gyártó filozófiája szerint nem ők akarnak lenni az elsők, akik kerékpárt szeretnének eladni neked, de ha meguntad a folyamatos vesződést a belépő kategóriával és minőségben feljebb szeretnél lépni, akkor jó eséllyel ők lesznek azok, akik utoljára adnak el Neked bringát. Értve természetesen a jó értelemben, hiszen az összeszerelés minőségétől kezdve, a konfigurálhatóságon keresztül, a kész termék nyújtotta örömig a legprecízebb kiszolgálásban lesz részed. De lássuk mindezt egy gyakorlati példán keresztül, mert a hazai partnertől, a ROADBIKE.hu-tól kaptam tesztelésre a Simplon Silk Carbon modelljét, amely a prémium cross-trekking, illetve a fitness kategória határán brillíroz. Egy teljes egészében Shimano Deore szettel szerelt, karbonvillás gép jutott el hozzám, hogy kipróbáljam mire elég ez a felszerelés.

Az alapok

A váz rengeteg technológiai fejlesztést hordoz magában, melyeket egyáltalán nem hivalkodó módon, de jelez a gyártó. HotMelt eljárással készült, ami annyit tesz, hogy a gyanta felhevítésével hatékonyabban bevonható a karbon szövet, így kevesebb kötőanyagra van szükség, vagyis súlymegtakarítás érhető el. A váz férfi kialakításban 1250 gramm, nőiben pedig 1350 gramm.  Támvillája VIBREX kialakítású és Comfort Concept hangolású, ezek együttesen azt eredményezik, hogy a nyereg felé minimális rezonancia jut el, míg a hajtás hatékonysága nem csökken. Papucsai üregesek, és szintén karbon alapanyagúak, ezzel sokkal magasabb stabilitást, merevséget, erőátvitelt lehetővé téve, sőt, még a fékre is jótékony hatással vannak. Bowdenezése természetesen rejtett a kor igényeinek megfelelően. Ezeken felül még egy érdekes 3FT (Triple Fusion Technology) megnevezést lehet felfedezni, amely a legelterjedtebb karbonmegmunkálási technológiák összekötött használatát teszi lehetővé, ezáltal a megfelelő helyekre a megfelelő technológiákat tudják beépíteni. Gyakorlatilag kötöttségek nélkül tudják a felhasználási területnek legmegfelelőbb alapot megalkotni.

 

Biztosan kell a teleszkóp?

A villa jelen esetben a Simplon sajátja, karbon anyagú, emelt magasságú F10.2 fantázianévre hallgató darab gyorszáras befogatással. Szép, kerekded formavilág, bőséges hellyel masszívabb gumiknak is. Kényelmesebb típusok választhatják a Rock Shox Paragon villáját is, mindössze 25 Euro felárért.

 

Ahogy a villára is igaz, a váz is inkább a klasszikusabb darabokat idézi formavilágra, nincs benne semmi szögletes huncutság. Ez persze ízlés kérdése, a használhatóságból nyilván nem vesz el, vagy ad hozzá.

Felszerelés

Ahogy a bevezetőben említettem egy teljes Deore szettet kapunk, nem kivétel tehát a fék és váltókar sem. 3×10 sebességi fokozat trekking kiosztással és ezzel az agilis vázzal elég tempós haladást tesz lehetővé. A bringa eldugott szegletében, a markolat és a fékkar között megbújik egy igen figyelmes apróság, a rebrandelt Knog OI csengő, ami szériatartozékként jár a kerékpárhoz. Jól csengő kedvesség, mivel kiskereskedelmi értéke nagyjából 6 ezer forint.

 

Hajtása “hagyományos” integrált csapágyazású, karjai üregesre kovácsoltak, így sem a merevségére, sem a súlyára nem lehet panasz. Hátsó váltója a Deore Shadow 10 sebességes példánya, decensen pakolgatja a gangokat, nyilván a bowdenezés minősége is sokat segít benne.

Az egyik legkevésbé képbe illő alkatrész az a PostModerne rugós nyeregcsöve, trekking bringában még rendben is van, de ha már fitness-ként tekintünk rá, kicsit vicces. A menettapasztalatok ennek azért az ellenkezőjét erősítik, mert egy rendkívül feszes hangolású tényleg csak akkor moccan, ha lyukra futunk. Hasznos. A száron elterülő fotel a Sportourer Zoo névre keresztelt, jól párnázott ülések táborát képviseli, hátsó része fényvisszaverő anyaggal van bevonva.

Verdikt

A bemutatás után jöjjön a konklúzió, amire mindenki várt. A bringa nagyon egyben van, érezni rajta, hogy bőven van munkaóra abban, ahogyan működik. Irányíthatósága nem túl agresszív, de a hajóstól is messze van, a jó szó rá talán az agilis. Nyeklésnek sehol sincs a legapróbb jele sem, hajtásirányban kifejezetten merev. Viszont a trükk valahol mégis el van rejtve, mert sem a fenekünkhöz, sem a karjainkhoz nem érnek fel az út felől érkező rezgések. A nagyobb bukkanókat nyilván érezni, de az út repedezése, rusztikus borítottsága nem zavar minket a haladásban, kedvesen átlépi. Valahogy olyan vázalapot gyúrtak össze, amivel szinte papás kényelemben tekerhetünk, ám sebességünk bőven a fitness vonalat hozza. A konfigurálhatóságnak köszönhetően akár jobb cuccokkal is felvértezhetjük, de egy átlagosnál haladóbb felhasználó igényeit is ki tudja szolgálni a tesztelt modell felszereltsége.

A váz elég univerzális alapot biztosít, hogy mindhárom felhasználási területre bevethessük az elkészült kerékpárt, tehát keskenyebb gumikkal, laposabb stucnival, karbon villával egy nagyon könnyed városi suhanó és fitness gép építhető belőle, mackósabb gumikkal pedig kiváló cross-trekking paripa. Természetesen, ha csomagtartót és sárvédőket pakolunk rá, majd esetleg egy teleszkópos villával is megkínáljuk, akkor a sima trekking felhasználás is teljes mértékben helytálló lehet. A kényelemre nagy hangsúlyt fektet a gyártó, még ennél a viszonylag feszesre hangolt beállításnál sem kellett folyamatosan új ülés- és fogáspozíciót keresni. Megnyugtató az az érzés is, hogy a gyárban egy ember foglalkozott vele, akinek a pecsétje ott virít a garanciafüzetben, ezzel minőségi garanciát vállalva az összeszerelésre. Az én személyes tetszésemet elnyerte a bringa, tényleg jó úgy vele menni, hogy szimplán minden csak úgy működik, ahogy az ember elvárná.

A tesztben szereplő modell ára: 2100 Euro

A forgalmazó oldalán ide kattintva éred el a kerékpárt,  a gyártói honlapot pedig itt találod.

 

További képek:

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.