fbpx

Simplon 2020 – Kiemelkedő színvonal

Lassan már tartunk ott, hogy a Simplon nevét leírva, pavlovi módon ugranak be róla az alap tudnivalók: minőségi osztrák kezek munkája által készített felső kategóriás, jól átgondolt, kivitelezett, egyedileg konfigurálható kényelmes kerékpárok és pedelec-ek halmaza. Ha esetleg ez nem lenne meg korábban bemutattuk a márkát a gyökerektől egészen napjainkig, ha kíváncsi vagy rá itt részletesen megnézheted. A 2020 modellév nem meglepő módon az elektromos kerékpárok iránt mutatkozó igények kielégítésére fókuszál, beleértve az országúti, a gravel kerékpárokat, a trekking-túra és az aktív hegyi e-bringákat is. Ugyanakkor szerencsére nem feledkeztek meg az önerőből tekerni vágyókról sem, így tisztes klasszikus kerékpár kínálattal készültek.

Szuper exkluzív standdal állított ki a gyártó az EuroBike-on, leginkább a tömeg szóval lehetett jellemezni az érdeklődést. Elképzelhető, hogy a bringák váltották ki eme ovációt, de meg kell hagyni, hogy a kávéra itt is komoly hangsúlyt fektettek, Dél-Tirolból igazoltak baristát, aki folyamatosan a tökéletes italok elkészítésén munkálkodott.

Rapcon Pmax

Az erőgép. Az elektromos piac figyelme hamar megakadt a Rapcon Pmax-on, hiszen olyan különlegesen univerzálisan használható pehelysúlyú trail fully-t villantottak, mely magában hordozza a Gen4-es Bosch újdonságokat: 625Wh integrált akku, ami akár további 500Wh-val  növelhető a külső PowerPack-kal. Ezenfelül ütős geometria jár hozzá, nem akadály vele a képen látható 53°-os kaptatók leküzdése sem. Ha a súly oltárán áldozunk egy keveset, akkor nem jelent problémát a rugós tagok használata sem, s ekkor jön el igazán a nirvána, mert azt a karakterisztikát és stabil működést még nem sikerült reprodukálni levegős tagban, amit a rugósok nyújtanak. Használható 29″ kerekekkel elöl-hátul, vagy trendibb 29-27,5+” felállásban is a jobb agilitás/tapadás elérése érdekében.

 

A gyártó készített hozzá egy mókásnak tűnő videót, de tény, hogy tettek bele bőven energiát, hogy kihozzák a lehető legtöbbet a kategóriából.

Sengo Pmax

Merev fronton sem lehetetlen maradandót alkotni. A Sengo Pmax hobbi montisoknak, túrázóknak szól, igazi élvezeti cikk. Felszereltségtől függően 19 kg körüli súllyal büszkélkedhet a Gen4 motor és a sallangmentes karbonváz miatt, technikailag nagyjából ugyanazt tudja, mint a Rapcon, viszont kompatibilis szíjhajtással, agyváltással, csomagtartóval. Szóval igazi multi-use bringa okos megoldásokkal, hosszú hatótávval, kényelmes hangolással, akár sárvédőkkel és Rohloff-fal. A letisztult kinézethez hozzátesz, hogy a bovdeneket a kormánycsapágy mellett vezetik el, mintha ott sem lennének. Földkerülésre született. Akárhol bevethető.

 

Kairo Pmax

A hagyományos Kairo elég sikeresnek mondható a gyártó palettáján, ezért evidens, hogy belőle készítettek “hátszeles” verziót. A Mahle gyártotta Ebikemotion hátsó agymotor és egy teljesen rejtett akkumulátor gondoskodik róla, hogy az emelkedő is lejtsen. A rendszer előnye a súlya: a komplett kerékpár 10,7 kilogramm, ezzel alig észrevehetően nehezebb a klasszikus, rásegítés nélküli kialakítással szemben. (8,1 kg Ultegrával)

Kagu / Bosch CX / Neodrives

A Kagu modell alap koncepciója a kényelmes túrázás hosszú távon, sok csomaggal, ballonos kereken. Az elektromos modellek ugyanezt a célkitűzést valósítják meg, s többféle rendszerrel, női és férfi kialakítással kínálják őket. A Bosch motoros verzió természetesen a legerősebb Gen4 CX motorra épít, 625Wh integrált akkuval “a végtelenbe és tovább” típusú tekerések legkedveltebb eszköze, de leginkább társa lehet. A kerékpár masszív építettségének köszönhetően 160 kilogrammos teljes terhelhetőséget kapunk, ami kiemelkedő érték az általános 100-120 kilogrammos értékhez képest.

 

SilkCarbon Neodrives

A stílusos commuter bringa, mely könnyedségével és lenyűgöző dizájnjával kíván a szívünkbe lopózni. Neodrive hátsó agymotoros rendszer köré épül, a korszellemnek megfelelően nagy kapacitású és szépen integrált akkumulátorral. Van némi átfedés a Kagu modellel, de ez sokkal inkább a haladósabb felhasználókat célozza.

MR.T2

A rásegítés nélküli kerékpárok is megmutatták magukat, bár érzékelhetően kisebb számban, mint amire nálunk még igény lenne. Viszont öröm látni, hogy nem hagyják kallódni, és nem szükséges rosszként kezelik őket, hanem hasonlóan gondos figyelmet fordítanak rájuk, mint elektromos társaikra. Triatlon-időfutam vonalon az MR.T2 képviseli a márkát. Villámgyors, kidolgozása, integrációja igazi innovációs tűzijáték. Szettek tekintetében lehetőségünk van a legnívósabb Shimano (Dura-Ace Di2, Ultegra Di2, Ultegra) vagy Sram (Red AXS, Force AXS) termékcsaládokkal kérni.

Razorblade 29 III

Egy szuperkönnyű merev marathon-monti mozgatna? A Razorblade-del nem kell óvatoskodva a rajtvonalhoz állnod, bátran és büszkén mutathatod meg a sporiknak mit tudtok! A VIBREX technológia kellő kényelmet és stabilitást biztosít kihívásokkal teli terepen, míg az agilis geometria a gördülékeny sebességhajhászathoz áll a legközelebb. A dropper post segítségével a keményebb pályák is sokkal könnyebben teljesíthetőek, a modern XC-ben szükség is van rá, amilyen épített akadályokat alakítanak ki rendezők.

Cirex 120

A Cirex az a Razorblade, amiben plusz egy rugózó elem található. Persze ez így nagyívű kijelentés, de küldetésében igenis közel áll egymáshoz a két kerékpár. Az összteleszkópos kialakítás viszont még keményebb terepre, még technikásabb lejtőkre enged élvezetes betekintést. Azok számára készül, akik semmilyen kompromisszumot nem szeretnének kötni, sem gyorsaság, sem kényelem, sem agilitás szempontjából. A kiválóan kitalált felfüggesztés végett a két kerék folyamatos kapcsolatban marad a talajjal, ezért az erőátvitel hatékonysága sokkal magasabb fokú, mint a merevfarú változat esetén. Persze némi súlyt és plusz karbantartást azért bele kell számolni a képletbe.

Pavo Granfondo Disc

A Simplon hosszútáv-menője. A technológia optimális kényelmet, de hatásos erőátadást biztosít. A villa, a támvilla és a nyeregcső elnyeli (VIBREX) a nem kívánatos rezgéseket, ütéseket, de a középrész már kellően merev a tempós haladáshoz. A megálláshoz nyilván tárcsafék dukál, nem is kérdés ez ott, ahol a legtöbb időjárási viszontagságot kénytelenek vagyunk elviselni. Szerencsére a fékerő konzisztens és jól adagolható, így jöhet eső és szél, vagy akár hosszabb hegyi etap, nem kell aggódnunk.

Itthon a ROADBIKE.hu a kizárólagos forgalmazója a Simplon termékeknek, így hozzájuk érdemes fordulni, ha felkeltette érdeklődésedet a márka és további kérdéseid merülnének fel vele kapcsolatban. A Simplon kereskedők nem csak a boltokban szolgálnak ki, hanem Téged otthonodban felkeresve, tableten segítenek megtervezni számodra az igényeidre szabott kerékpárt.

A gyártói honlapot ide kattintva éred el.

 

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.