A profizmusnak több szintje létezik. A Mario Cipollini nevével fémjelzett MCipollini kerékpármárkát olyan profi módon tálalják, hogy – nem tudom jobban kifejezni – egyszerűen el akarom hinni, amit a videón látok, a honlapon olvasok!
Félreértés ne essék, hallottam, olvastam már pár sztorit Cipolliniről, sőt, többször volt módom megtapasztalni a „személyes varázsát”, maradjunk annyiban, hogy nincsenek illúzióim… Mégis, az MCipollini brand művészi szintre fejlesztett marketingjének teljesen a hatása alá kerülök…
El akarom hinni, hogy Cipo tényleg szemüvegben osztja az észt a mérnököknek, tényleg napi szinten bejár ellenőrizni a veronai vázépítő mester munkáját, tényleg szorgalmasan teszteli a kánikulában az elkészült bringákat, hogy tőle kapjuk meg a világ leggyorsabb kerékpárját.
El akarom hinni, hogy ez a világ legjobb kerékpárja. Egyszerűen annyira profi a körítés, hogy amit a tányéromra tesznek, az csak finom lehet. Akkor is finom, ha nem finom, mert elhitették velem, hogy finom. Mindennek tetejébe még a körítés nélkül is finom… Nagyon finom. Persze még meg sem kóstoltam, de ha egyszer látszik rajta, hogy finom???
Az MCipollini standra belépni mindig élmény. Mert a stand is profi, Pedig hasonló, mint tavaly, amikor a Bond modellhez készült videó és performance színesítette az Eurobike olasz pavilonjának hangulatát. Most nincs videópremier, de néha feltűnik a közel kétszáz profi győzelemmel büszkélkedő, egykori sztársprinter. És téged akar, hogy rajongj érte! Ő profi pályafutása óta profi módon abból él, hogy rajonganak érte…
Szóval a stand… Kiállításokon mindig késztetést érzek, néha ez tettekig is fajul, hogy a legszebb kerékpárokat kivigyem nappali fénybe, mert máshogy mutat a fényezés. Nos az MCipollini standon nem. Tökéletes bevilágítás, fekete falak, sehol tükröződő felületek, csak a bringák. Kívül fekete háló, hogy a pavilon egyéb fényei se zavarjanak. Sorrendben az öt csoda: Lógos, Bond, RB1000, RB800, Speed.
Az Mcipollini történet a jelenleg RB1000 néven futó modellel kezdődött, ami megjelenésekor szokatlan volt még az országúti vázak piacán, időfutam-vázra emlékeztető vonalaival (mellesleg a Bardiani vagy a Vini Fantini csapatánál használják is időfutamra).
Tervezésekor a fő szempont volt, hogy még maga Super Mario is maradéktalanul az aszfaltra zúdíthassa rettentő erejét (1800 Watt). Azóta már szinte minden magára valamit adó gyártó kínál aerodinamikus vázakat, de az RB1000 formája időtállónak bizonyul. Mint egy Cinelli Corsa, vagy egy Colnago Master az acél gépek között.
A fejlesztés, gyártás és a festés is olaszországi manufaktúrában történik, ha hihetünk az információknak, azon ritka olasz márkák egyike, melyre nyugodt szívvel rábiggyeszthetik a Handmade in Italy feliratot. Nagyon kevés ilyen van már.
Az RB800 a „hétköznapi csúcsmodell”, némi éllel azt is mondhatnánk, ez megfelel a profiknak is, lévén nem kell kibirnia Cipo 90 kilós testének erejét. Vagyis nem a kompromisszumok nélküli merevség és aerodinamika a fő szempont, mint az RB1000-nél.
Az RB800 100 grammal könnyebb is a nagy testvérnél, de még így sem pillesúlyú, mérettől függően 900 gramm és 1 kg között van a váz. Azért mielőtt „nehéznek” kiáltjuk ki, vegyük figyelembe, hogy integrált nyeregcsővel készül, ami eleve hozzáad a mai rekordkönnyű, 700-800 gramm körüli vázakhoz.
A Monocoque vázat egyébként hasonlóan az RB1000-hez háromféle karbonszövetből állítják össze, mindenhol a terhelésnek megfelelő anyagot használva. Ha megnézzük a versenyeken készült képeket, a profi versenyzők legtöbbet valóban ezt a típust használják.
Az MCipollini Lógos még mindig integrált nyeregcsővel, de sloping vázkialakítással, azaz ejtett felsőcsővel. Ez a bringa már nem a legnagyobb szakítószilárdságú karbonból készül, mint a fenti kettő, de hasonlóan manufaktúrában, monocoque technológiával.
Persze a designon nem látszik, hogy ez a „harmadik” modell, minden már gyártónál a csúcsot jelentené, és minden bringás társaságban hanyatt esnek, ha meglátják. Valószínűleg a pár gramm többlet (az integrált nyeregcsöves váz 1200 gramm körül mozog) nem érdekli majd leendő tulajdonosát….
Tavaly mutatkozott be Bond, egy fantasztikus videóreklámmal, amelyben Cippo a kerékpár nyergében menekül James Bond-ként a rosszfiúk elől, hátán a tervrajzokkal. Szerintetek firtatta azóta is bárki a bringa műszaki paramétereit???
Egyébként az MCipollini Bond kerékpárok váza hasonlóan Monocoque technológiával és hasonló karbonszövetből készül, mint a Lógos, a legfőbb különbséget a hagyományos befogású aero nyeregcső jelenti. Design szempontjából a kiállított fehér-ezüst-lakkozott karbonmintás modell valami fantasztikus, talán még a csilli-villi nagytesókat is lepipálja. Azonban hiába ez a kerékpár a negyedik a sorban, mielőtt azt hinnénk, hogy „bárki lehet Bond”, vessünk egy pillantást az árcédulára: még mindig többet kóstál, mint a legtöbb márka csúcsmodellje…
S végül az örök kedvenc: Cipollini pályabringája, a Speed. Na ez merev és gyors. Természetesen a T1000 karbonból készül, mint az RB1000. Tökéletes fegyver. Ezzel lehet hetvennel sprintelni. Ja, és mellesleg szép.
Ha felkeltették érdeklődésed az MCipollini kerékpárok, érdemes egy pillantást vetni a honlapjukra: http://www.mcipollini.com/en/, vagy felkeresni a magyarországi forgalmazót: kattints ide!
.