fbpx

Mali Mamut fatbike 2017

Ismét egy hiánypótló kerékpárral csábít a Mali. A Mamut fatbike 2017-es újdonság, amely már most megtekinthető, kipróbálható a kerékpár-kereskedésekben. Karácsony előtt ez „veszélyes művelet”: a bicajosok mostanság sokat morfondíroznak azon, miként lehetne egész télen és kora tavasszal a szeretett ösvényeket járni. Erre kétségtelenül a fatbike „terepjáró” az ideális fegyver!

Mamut-low-resA fatbike legfőbb jellegzetessége, hogy mindenen képes átgázolni. Nem hatja meg sem a sár, sem a hó, sem a szikla, a kő vagy a vaskos gyökérzet. A talajjal óriási felületen érintkező gumi hatalmas perdülettel és tapadással rendelkezik, és amikor ez a tömeg belendül, kevés dolog képes letéríteni a pályájáról. Emellett ott az iszonyatos tapadás, amit a gumi szélessége és az alacsony légnyomás biztosít: igen, a mutató pumpáláskor bőven 1 bar alatt marad! A hagyományos montiktól jelentősen eltérő tulajdonságok gonosz fegyverré varázsolják a Mamutot!

mali-mamut-havas2A Mali Mamut az amerikai „fatbike-iskola” bevált receptjét követi. Tökéletes választás az alu merevvilla, mivel az ilyen gépen úgyis a gumik látják el a csillapítás funkcióját. Ettől a Mamut könnyebb, továbbá karbantartása is jelentősen csökken. A 26-os felnikre illeszkedő 4”-os külsők egyszerűbb telókat meghazudtoló kényelmet és biztos irányítást tesznek lehetővé.

Kilók ide vagy oda, a Mali Mamut bármilyen durva terepen könnyedén halad. Minél nehezebb a terep, annál nagyobb az előny egy hagyományos montihoz képest. A rázós talaj, amin egy 2,2-es MTB gumi szabályosan “zötykölődik”, a 4”-ossal aszfaltminőségűre simul. A többlet gördülési ellenállás sem lehet ellenvetés, hisz télen a felkészülés időszakát éljük, nem a sebességen van a hangsúly. Sok esetben jobban járunk, ha a nagy hidegben az emelkedőkön a testet rendesen átmozgatjuk, majd széles mosollyal suhanunk keresztül az avarral borított láthatatlan akadályokon.

mali-mamut-havas1Ezen a bringatípuson az alkatrésznek kisebb a jelentősége, kivéve a fékeket, mert a nagy tömegű kerék lassításához erő kell. A megállásért a Mamut esetében a Shimano TX80 mechanikus tárcsafék felel, 180/160 mm-es rotorral, kellő erővel és modulációval. A váltás viszont tényleg másodlagos szempont, ennek tudatában a Mali a Shimano a belépő szintű Alivio és Tourney egységeit alkalmazza, ami a célnak – azaz a téli használatnak – tökéletesen megfelel. Talán még jobb is, ha a hó, a sós lé vagy a sár nem a finom drága alkatrészeket gyilkolja! A Mamut bírni fogja a sok mosást, gőzborotvát, az óhatatlan amortizáció pedig kis költséggel orvosolható.

Mivel a fatbike-ot inkább hóban, sárban, extrém körülmények közötti mókázásra veszi elő az ember, a hátsó 8 fokozat a három lánctányéros hajtóművel párosítva strapabíró, megbízható rendszert alkot. Az áttételezés széles, a legtöbb emelkedőt megmászható vele, ráadásul a fatbike tapadása ezt a „funkciót” is maximálisan támogatja. Az ideális fatbike tehát strapabíró, technikailag egyszerű – és nem utolsósorban – megfizethető! A Mali tervezői pontosan így gondolkodtak, az impozáns Mamut ára tehát szerencsére 170 ezer forint alatt marad. Mi ez, ha nem karácsonyi ajándék!

mali-mamut-eleje-kozeli[divider scroll_text=”Mali Mamut fatbike 2017″]
mali-mamut-elsofekFelszereltség:

  • váz: 6061 aluötvözet
  • villa: merev, 6061 aluötvözet
  • vázméret: 18″
  • hajtómű: Shimano TX800, 40/30/22 fogszám
  • lánc: KMC X8
  • középcsapágy: Shimano TX
  • váltókarok: Shimano TX800
  • lánckeréksor: Shimano CS-HG 12-32, 8 fokozat
  • első váltó: Shimano Alivio
  • hátsó váltó: Shimano Tourney XT800
  • abroncs: könnyített aluötvözet
  • kerékagy: Quando aluötvözet
  • küllő: rozsdamentes acél 14g
  • gumiköpeny: Chaoyang, 26×4.0”
  • pedál: VP872N
  • fékszett: Shimano TX80 mechanikus tárcsafék, 180/160 mm-es rotor
  • kormány: 660 mm aluötvözet, 15 fokos emelkedéssel
  • kormányszár: NECO, 60 mm, +5 fok
  • kormánycsapágy: NECO, 1 1/8″
  • markolat: Mali Mamut ergonomikus
  • nyereg: Selle Prima MTB
  • nyeregszár: 450 mm, 30,9 átmérő, aluötvözet
  • tömeg: 18 kg

Ajánlott fogyasztói ár: 169 990 Ft.

További információ a forgalmazó honlapján.

Fotók: Balogh Attila

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.