fbpx

Legyetek jók ha tudtok: bemutatkoztak a 2018-as Baddog és Badcat kerékpárok

A nagy cégek a nyár végével bemutatják a következő éves palettájukat. Így volt ez a hazai gyártású Bad-Bike bringák esetében is, akik egy balatonkenesei hotelben prezentáltak, sőt utána volt lehetőség az új gépek kipróbálására is. Hiszen a puding próbája az evés!

A prezi elején Steurer Zsolt, az Accel Hunland ügyvezetője és a Badbike márka tulajdonosa mutatta meg az értékesítési adatokat, melyből tisztán látható volt, hogy az elektromos rásegítésű pedelec kerékpárok eladása hazánkban is növekvő pályára lépett. A Baddog és Badcat (női-férfi) elektromos gépek értékesítése 42 %-kal növekedett idén, amiben persze szerepet játszik az új márka terjeszkedése is, de ezen felül is szemmel látható az újfajta kerékpárok térnyerése, melyek olyan embereket is inspirálnak a bringázásba, akiket eddig valamilyen oknál miatt nem fogott meg a kétkerekű közlekedés, sportolás.

Az estébe nyúlt a gépek “átnyálazása”

Éppen ezért a cég palettáján is jelentős hangsúlyt kapnak a pedelec bringák, amiből nem kevesebb, mint 17-féle lesz 2018-ban, a trekkingektől kezdve az össztelós hegyikerékpárig. Persze a hagyományos bicajok sem maradnak ki a palettáról, ott is bővült a kínálat.

A szívünkhöz nyilván az országúti bringák állnak közelebb az aszfaltos szekcióból. Három modellből áll a paletta, amiből idén egyet a Greyhound 10-et mi is teszteltük már. Örülünk neki, hogy imáink meghallgatásra találtak, immáron tisztán az új 4700-as Tiagra szettel van felszerelve.

Efölött ott a 11.1-es már karbon vázzal, és 11 sebességes 105-ös szettel, a csúcsot pedig a 11.2 zárja mellyel Pályi Csaba is versenyzett idén. Erre teljes Ultegra szett került.

Újdonság a Harrier, ami egy városi „melóbajárós” vadászgép, elöl szimpla lánckerékkel, Shimano Claris szettel, és defekttűrő Delta Cruiser Schwalbe gumikkal, és sárvédőszettel. És az árcédulája is meglehetősen baráti lesz!

Eddig a Pointerek mindegyik generációja volt nálunk teszten, és nagyon szerettük, főleg a merev villás kivitelt. 2018-ban sem szűnik meg a kifejezetten kedvező árú modell, sőt az új design még ütősebbre sikerült. A gyönygyház fehér fényezés mellé a kék kiegészítők nagyon passzolnak és nem spórolták el a hidraulikus tárcsaféket sem! Persze telós kivitele is lesz ha valakinek túl merev lenne a „sima” Pointer.

Kevesen gyártanak már cruisereket, mert kevés fogy belőle, hiszen rétegmodellek, de Bobtail és Snowshow néven két-két modellt találsz majd a boltokban. Alumínium váz, acél villa, Shimano Nexus 3-as agyváltó, és széles hajlított kormány jellemzi. Matt festése trendi, jól mutattak a Balcsi partján.

Hegyikerékpárokból is komoly választék lesz, mindenki meg fogja tudni találni a pénztárcájának megfelelő kivitelt. A csúcson az általunk is tesztelt Azawakh 33-as csücsül Rock Shox RS-1 villával és Shimano XT szettel.

A Canario már egy elektromos rásegítésű, sportos cross trekking, ami kétféle felszereltséggel lesz elérhető. Földutakon is simán lehetett haladni, tesztelni is volt lehetőségünk ilyen körülmények között. A legnagyobb 500 Wh-s akkumulátorral érkezik, így 60-80 km-t simán meg lehet tenni vele.

2018-ra újdonság a Goldador, ami egy 29”-os kerekeken guruló monti Bosch Performance Cruise motorral és Deore szettel. Az 500 Wh-s akkunak köszönhetően terepen is komoly köröket lehet majd lenyomni vele!

Sokan vagyunk úgy vele, hogy jobb lenne, ha nem kapcsolna le 25 km/h-nál az elektromos hajtás. Most már ez is megoldódott, csak egy össztelós Tosa SP-t kell választani. Az SP 45 km/h-s tempóig segít rá, ami terepen már nagyon komoly koncentrációt igényel, de aszfalton is a profi országúti versenyzők sebességével vetekszik. A Rock Shox villa 140 mm-t mozog benne, a kerekek pedig 650B méretűek. Persze 25-ös limittel is rendelhető lesz.

A tavaly már megismert Husky szintén kapható lesz 45-ös motorral, így akik komoly tempót szeretnének, azoknak merev vázzal, kedvezőbb áron is lesz megoldás!

Végül de nem utolsó sorban itt a Pharaoh az új Yamaha NPU hajtással, 650B kerekekkel, Suntour XCM telóval, és Altus/Alivio szettel. Nagyon kedvező áron bőven 700.000 forint alatt lesz kapható, ami kiváló ajánlat a pedelec világába csatlakozóknak. A Yamaha szett pedig nagyon jó, dinamikus, és a 400 Wh-s akku ellenére is komoly hatótávolságot biztosít.

A 2018-as modellek bemutatója után ki is próbálhattuk a gépeket egy hosszabb körön. Itt a sajtón kívül a kereskedők is megtekerhették a legújabb bringákat, hiszen nekik is képben kell lenniük az általuk forgalmazott kerékpárokból. Kipróbáltuk a Canariot, a Tosa SP-t és az új Yamahás Pharaoh-t is, és nem csalódtunk bennük. Reméljük hamarosan megkapjuk tesztelésre is az új gépeket, és akkor részletesen beszámolunk majd róluk!

A 2018-as Baddog és Badcat bringákat hamarosan megtaláljátok a weboldalon, vagy keressétek a kerékpárboltokban!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.