fbpx

Leg-leg-leg kerékpárok a Giro d’Italia-n: Cipollini RB1100 és RB800

A Giro d’Italia befutóin gyakran láthatjuk mostanában a legendás Oroszlánkirály, Mario Cipollni neve által fémjelzett kerékpárokat, melyek nevükhöz méltóan több szempontból is a leg-leg-leg-et képviselik a mezőnyben.

"Üde sötét folt" a mezőnyben

“Üde sötét folt” a mezőnyben

Eredmények szempontjából kiválóan muzsikálnak, hiszen A Bardiani bringásai közül Enrico Battaglin megnyerte a 4. szakaszt, Pirazzi hegyi trikóban, és ha valaki veszi a fáradtságot, hogy végigkeresgélje, megláthatja, milyen gyakran szerepeltek elöl a hajrákon a két olasz proconti csapat, a Bardiani vagy a Vini Fantini kerekesei, akik mindnyájan Cipollini kerékpárokat használnak.

Bardiani-géppark

Bardiani-géppark

A Giro d’Italia-n két típust is bevet a Bardiani gárdája, ezeket mutatjuk most be. A Vini Fantini rikító neonsárga Cipollini kerékpárjaival ellentétben ezek visszafogott, matt fekete designt kaptak, és Campagnolo támogatott csapatról lévén szó, megkapták az olasz alkatrészgyártó 80. évfordulós szettjét.

Cipollini, idén "M" nélkül

Cipollini, idén “M” nélkül

Kicsit módosították Cipolliniék a designt, idénre eltűnt az M betű  a logóból (a homlokcsövön viszont maradt a monogram), és az RB1000 valamint RB800 modelleket RB1K-ra illetve RB0.8K-ra frissítették (K, mint kilo, azaz 1000). Ezt a két kerékpárt használják a profik, előbbi egy alacsonyabb és áramvonalasabb építésű versenygép, utóbbi egy picit magasabb homlokrésszel és kevésbé áramvonalas vázzal, cserébe kisebb tömeggel rendelkezik.

Cipollini RB114 - Battaglin szakaszgyőztes gépe

Cipollini RB1K – Battaglin szakaszgyőztes gépe

A Cipollini kerékpárokat egyébként szigorúan Olaszországban, kis szériában, kézzel készítik, A monocoque váz gyártásához háromféle karbonszövetet is használnak. Már a név és a gyártási eljárás is predesztinálná, hogy a bringák a „mezőny legdrágább” címet is elhódítanák a legek közül, de ha mindehhez hozzátesszük a 80. évfordulós Super Record szettet, akkor tuti befutók ebből a szempontból.

Cipollini RB0.814

Cipollini RB0.8K

A karbonvázak merevségét és viselkedését illetően mit írhatnánk mi pór magyar szerkesztők, ha a kerékpárt maga az Oroszlánkirály reklámozza, és úgy véli, pályafutása során számtalan helyezés győzelem lehetett volna, ha egy ilyen fegyver van a feneke alatt…

A csapat időfutamra is az RB114 vázakat használja

A csapat időfutamra is az RB114 vázakat használja

A tömegadatok már objektívebbek, M-es méretben natúr festéssel az RB1K 1050 grammot, az  RB0.8K 970 grammot nyom, ami figyelembe véve, hogy integrált nyeregcsővel készül a váz, remek érték. Ha már méretet említettünk, az RB1K hét, az RB0.8K hat méretben kapható, a közepes vázaknál nagyjából csak egy centi különbség van a felsőcsőhosszok között, ami manapság dicséretes.

Cipollini RB0.814 a bal oldalról

Cipollini RB0.814 a bal oldalról

További különlegessége a váznak az 1”1/5 – 1”1/4 kormánycsapágy, csak hogy ne lehessen hozzá gagyit beszerezni… Persze ezeket a kerékpárokat nem az „innovatív” kormánycsapágy-megoldás miatt fogjuk szeretni, hanem körülbelül azért, amiért „Hagymácskát”, vagy amiért drukkolunk a Vini Fantini vagy a Bardiani menőinek…

Deda kiegészítők, a versenyzők megoszlanak az új 35 milliméteres szabvány használatát illetően

Deda kiegészítők, a versenyzők megoszlanak az új 35 milliméteres szabvány használatát illetően

Ha valaki beleszeretett a Cipollini kerékpárokba, érdeklődjön további részletekről a hazai forgalmazónál: KATTINTSON IDE!

Fotók: Bardiani, Campagnolo
(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo