fbpx

Lazer KinetiCore fejvédők: Extra védelem, jobb szellőzés, alacsonyabb tömeg

A Lazer fejvédőkben egy új, forradalmi technológia került bemutatásra, mellyel átértelmezték az eddigi védelmi megoldásokat. A KinetiCore személyében gyakorlatilag egy törészónát építtetek a sisakokba, mely azonkívül, hogy felveszi az ütés energiáját, még könnyebb és jobban szellőző fejvédőt eredményez. Nem sokat gondolkoztak a Lazernél, hogy mely fejvédőkbe építsék be ezt a technológiát, egyszerűen minden felhasználási területre terveztek egy KinetiCore-ral felvértezett sisakot.

Az elmúlt években az aerodinamikán, a szellőzésen és az alacsony tömegen túl a védelem került középpontba a fejvédőgyártóknál. Rájöttek, hogy az EPS hab magában (hiába van benne erősítés) nem véd annyira jól a rotációs erőktől, pedig az esések többségénél nagyon ritka a tisztán egyenes irányú ütés. Ezért megjelent a MIPS, ami egy vékony műanyag betét lett a fejvédőkben, ami minimálisan el tudott mozdulni a sisakban, ezzel tompítva a rotációs erőket. A Lazer is számos modelljébe betette ezt a technológiát, mely fokozott védelmet ígért a bringásoknak. De sajnos van hátulütője is ennek a technológiának, az extra betét miatt nehezebb lett a sisak és a gondosan megtervezett szellőzés is csorbát szenvedett, ezért a profik sem viseltek szívesen ilyen sisakot.

Most úgy tűnik, hogy ezekre a problémákra megérkezett a válasz a Lazernél a KinetiCore személyében, ami a megnövelt védelem mellett nem igazán kínál hátrányokat.

A KinetiCore lényege, hogy az EPS habban törészónákat alakítanak ki, melyek ütés hatására összenyomódnak, deformálódnak, eltörnek ezzel csökkentve az ütés erejét. Az EPS hab önmagában elég jól véd az egyenes irányú ütésektől, ennél a technológiánál viszont a bordák miatt képes jobban deformálódni, azaz több energiát felvenni az ütközésből. Ezenfelül a forgás irányú erőket is képes tompítani, ugyanis a bordák oldalirányban is képesek deformálódni, törni, ami szintén csökkenti a fejünket ért behatásokat. Jobban belegondolva megállapíthatjuk, hogy ez is egy félelmetesen egyszerű technológia és csoda, hogy még senki nem állt vele elő ezelőtt. Aztán továbbgondolva azért be kell látnunk, hogy a törészóna bordái nem csak úgy hasraütésszerűen kerülnek kialakításra, komoly számítások, szimulációk futnak végig a megtervezésük során (házilag ne vagdossuk szét a sisakunk belsejét, hogy az úgy biztos jó lesz 🙂 ).

További előny, hogy jelentősen könnyebb sisakokat lehet tervezni a KinetiCore-ral, mint a MIPS-es verzióban, hiszen nincs egy plusz belső héj és a hozzátartozó rögzítések, melyet a Lazer adatokkal is alátámaszt (fontos megjegyezni, hogy jelenleg elérhetőek a Lazernél MIPS és KinetiCore fejvédők is, ezért valószínűleg lehet adni a gyártó szavára). Például a legnagyobb a tömegcsökkenés az aero modell Ventonál, ami 90 grammal könnyebb, mint a Bullet 2.0 MIPS és 70 grammal mint a normál Bullet 2.0 (bár itt valószínűleg más fejlesztés is történt). Viszont a normál országúti sisaknál a Stradánál is megfigyelhető az alacsonyabb tömeg, a Strada KinetiCore 20 grammal könnyebb, mint az azonos kategóriájú Blade+ MIPS, és ugyanannyit nyom, mint a normál Blade+. A montis sisak Jackalnél is nagyon látszik a különbség a két védelmi technológia között, míg a KinetiCore verzió 340 grammot nyom, addig a MIPS 390 grammot. Ezenfelül a városi- és gyerekfejvédőknél is látszik a tömegcsökkenés, bár azok nem annyira grammorientált felhasználási formák.

Jogosan legyinthetnénk a tömegre, nekem sem szokott gondot okozni egy 30-50 grammal nehezebb fejvédő, viszont a szellőzés egy sportolásra szánt sisaknál kulcskérdés, és igen, a MIPS-nél a belső héj ezt egyértelműen rontja. Nem nagy dolog kitalálni, hogy a KinetiCore-nál nincs ilyen gond, hiszen a törészóna bordái között remekül tud áramlani a levegő, ami garantáltan jobb szellőzést eredményez. A Lazernek erre is vannak adatai, az új Vento KinetiCore hűtési hatékonysága (nevezzük szellőzésnek 🙂 ) 93,8%, míg az azonos kategóriájú Bullet 2.0 MIPS-nek 88,4%, ugyanez a montis Jackalnél a két verzió között 89,1% – 83,9% a KinetiCore javára. De az is látszik, hogy a normál országúti fejvédők szellőznek a legjobban, pl az új Strada KinetiCore 98,2%-ot, a Blade+ MIPS pedig 97,3%-ot tud. A legnagyobb fejlődés a városi modell CityZennél történt, ahol több, mint 10%-ot javult a szellőzés, bár azt érdemes hozzátenni, hogy teljesen újratervezték a sisakot.

További előny még, hogy kevesebb műanyag felhasználása szükséges a KinetiCore sisakokhoz, bár szerintem ez a többségünk szívét nem fogja megdobogtatni, de a környezettudatosság szempontjából mindenképpen fontos.

Nézzük az új Lazer KinetiCore fejvédőket!

Lazer Vento KinetiCore

A Lazer palettáján az eddigi leggyorsabb országúti fejvédő, amit versenyzők segítségével terveztek. A fejlesztés során az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy sprint közben (15 fokos fejdöntés mellett) a lehető legkisebb légellenállással rendelkezzen a Vento. Emellett a jó szellőzés, a kényelem, az alacsony tömeg és a védelem is kulcsfontosságú tényezők voltak a tervezés közben. Gyakorlatilag mindegyiknek megfelel a Vento, a tömeget és a védelmet már láttuk fent a KinetiCore ismertetésénél, míg a szellőzésért a “Venturi Effect” szellőzési rendszer felel, ahol a sisakon belül csatornákon keresztül végigviszik a fejünkön a levegőt, ezáltal a lehető legjobb hűtést biztosítva a fejünknek.

 

Lazer Strada KinetiCore

Könnyű, gyors, biztonságos, ez a három dolog jellemzi leginkább a Lazer legújabb mindenes sisakját. A Stradát viselhetjük országúton és terepen egyaránt, kiválóan szellőzik és a KinetiCore technológiának köszönhetően extra biztonságot nyújt. A Lazertől már megszokott minőségi állítómechanikán túl szemüveg dokkolót is találunk a fejvédőben (ide tudjuk tenni a szemüvegünket ha éppen nincs rá szükségünk bringázás közben) és világítással is bővíthető a Vento, melynek köszönhetően sötétben is biztonságban tudhatjuk magunkat benne. Extraként kapható hozzá aero héj is, mellyel gyorsabb lehetsz vagy rossz időjárás esetén védheted magad a csapadéktól vagy a hideg széltől.

 

Lazer Jackal KinetiCore

Biztonságban tudhatod magad a traileken a megújult Jackal KinetiCore-ban, amit jól bizonyít, hogy a Virgina Tech 5 csillagos értékelést adott a Lazer új mtb fejvédőjére. Ezenfelül a Jackal remekül szellőzik és a Lazer mindent megtett azért, hogy a lehető legkényelmesebb viselet legyen az új trail sisak. Abban az esetben sem kell aggódnod ha kamerát vagy világítást szeretnél rögzíteni a fejvédőre, mert a Jackalre ezt is meg tudod tenni, ugyanis gyárilag érkezik hozzá konzol.

 

Lazer CityZen KinetiCore

A városi bringázáshoz kifejezetten ajánlott fejvédőt viselni, hiszen a többi jármű között könnyen érhet minket nem várt helyzet, melynek egy esés lehet a vége, a Lazer pont ezért tervezett igényes és extra biztonságot nyújtó városi sisakot. A CityZen KinetiCore a zárt kialakítása ellenére a jól szellőző városi sisakok közé tartozik, így nem csak a védelemben teljesít jól, hanem a nyári napokon is bátran felvehetjük és a civil ruhánkhoz sem fog idegenen hatni. A láthatóság is fontos szerepet kapott a CityZennél, a hátuljára a Lazer Universal LED lámpáját tudjuk felszerelni, mellyel jobban észrevesznek az autósok a forgalomban.

 

Lazer PNut KinetiCore

Már a gyerekülésben is fontos a sisak viselése, sőt talán fontosabb, mint bárhol máshol, hiszen egy gyermek védtelen esés közben. Ugyanez igaz az első futóbiciklire is, ahol szintén a sisak legyen az egyik legfontosabb kellék. A Lazer a legkisebbek számára tervezte meg a PNut KinetiCore fejvédőt, ami megkapta a legújabb védelmi technológiát, mellyel a kicsik is élvezhetik az extra védelmet. Természetesen sokféle dizájnnal kapható, hogy a gyerekek is hamar megszeressék a sisak viselését.

 

Lazer Nutz KinetiCore

Az eggyel nagyobb gyerekeknek, akik már tudnak tekerni, készült a Nutz fejvédő, amit szintén felvérteztek a KinetiCore technológiával, amire lehet hogy szükség lesz, hiszen az első bringás élmények között ott van az esés 🙂 . A számtalan színvariáció ennél a sisaknál sem maradhatott el, így biztos minden gyerek megtalálja közülük a neki tetszőt. Extraként a Nutzra is szerelhető Universal LED lámpa, mellyel a gyerekek is láthatóvá válhatnak a többi közlekedő számára.

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.