fbpx

Kusztor Péter a hétvégi Banja Luka-Beograd UCI-versenyekről

Kusztor Péter az Utensilnord-Ora24.eu színeiben Szerbiában versenyzett a hétvégén, ahol a csapat Dér Zsolt révén UCI-pontokat is gyűjtött. A magyar országúti bajnok legfrissebb blogjában többek között az Europe Tour sorozatba tartozó UCI 1.2 kategóriás Banja Luka-Beograd I. és II. versenyekről számol be.

PIC352873135

Azországos szezonnyitó után ismét nemzetközi, UCI-megmérettetések vártak a csapatra:

Pénteken reggel utaztunk Boszniába, ahol késő délután egy 45 kilométeres kritériumversenyt kellett teljesítenünk Banja Luka belvárosában. Természetesen ez nem volt kategóriás, csak egy úgymond felvezető a hétvégére. Az volt a célunk, hogy ne essünk el, csak szépen üljünk be a mezőnybe és forgassuk ki a lábainkat a sok utazás után. Sajnos rengeteg bukás történt, de mi szerencsésen megúsztuk. Zsolti hatodiknak érkezett a célba, mi pedig csak begurultunk a mezőnyben. Remekül éreztem magamat, jó erőben éreztem a lábaimat.

A szombati napon 187 kilométer megtétele várt ránk, egy szinte teljesen sík útvonalon. Csodálatos napsütéses idő fogadott minket. A rajt után elég lassú tempóban közlekedtünk, nem nagyon akart senki próbálkozni, de ez részben érthető is volt, hiszen rettentő erősen fújt szemből a szél. Majd szépen lassan megindultak a támadások. Mi is nagyon aktívan mentünk, nem volt olyan akció, melyben ne lett volna ott közülünk valaki, de előfordult, hogy többen is képviseltük magunkat az élen. A versenyzési stílus az eléggé borzalmas, az egyik pillanatban hússzal gurulgatunk, a következőben pedig nyélen rakjuk hatvannal. Nincs egy alap magas sebesség, csak lósz, lósz és továbbra is lósz.

Kilencven kilométer környékén, a sok századik támadást követően el tudott szakadni egy adriás és egy tyrolos versenyző. Én is megindultam és hamar utolértem őket, majd még később csatlakozott hozzánk négy srác. Minden nagyobb klubból volt elöl ember, olyan nevek, mint Kristjan Fajt az Adria Mobilból, Kovac Maros a Duklából, Kvasina a Gourmetfeinból, Enrico Rossi a Miridianból, csak hogy a legismertebbeket említsem. Szépen összedolgozva haladtunk, de nem volt egyszerű dolgunk, mivel folyamatosan erős pofaszelünk volt. Bíztam benne, hogy haza tudunk érni, hiszen egy nagyon remek sor állt össze. A maximális előnyünk nem nőtt egy perc fölé. 50-60 kilométert töltöttünk szökésben, de nem tudtunk jobban eltávolodni. Közben sikerült nyernem egy sprinthajrát és az ezzel járó díjat.

banja_luka_1

Mikor már majdnem befogtak minket, akkor újra megindultam, ekkor már csak Kvasina tartott velem. Nem sokkal később Bronis (Dukla) csatlakozott hozzánk. Nagyjából 10 kilométer tudtunk elől maradni, majd bedarált bennünket a mezőny. Továbbra is mentek a támadások, de végül együtt érkeztünk az utolsó kilométerekhez. Próbáltam Zsoltot a legjobb pozícióba hozni a hajrára, ami igen jól is sikerült. Az utolsó jobbos kanyart – ami pár száz méterre volt a céltól – a negyedik, ötödik helyen abszolválta. Végül hatodikként haladt át a célvonalon. Én a mezőnyben gurultam be a 43. helyen. Nagyon elfáradtam, kemény verseny volt, sokat kiadtam magamból. Nem éreztem magamat top formában, kicsit fájtak a lábaim, de örülök, hogy végig aktívan részt tudtam vállalni és értékes pontokat is szereztünk. Az egész csapat szenzációsan dolgozott, mindenki teljes mértékben kivette a részét a munkából.

A Banja Luka-Beograd I. eredménye:

1     Michal KOLÁR     SVK     DUK     21     4:09:58     40 p
2     Jan SOKOL     AUT     GMS     23     +0     30 p
3     Matej MUGERLI     SLO     ADR     32     +0     16 p
4     Enrico ROSSI     ITA     MKT     31     +0     12 p
5     Aljaz HOCEVAR     SLO     ADR     22     +0     10 p
6     Zolt DER     HUN     UNA     30     +0     8 p

43     Peter KUSZTOR     HUN     UNA     29     +0
49     Peter SIMON     HUN     UNA     22     +0
56     Rida CADOR     HUN     UNA     32     +12
85     Mate RADONICS     HUN     UNA     20     +12
DNF     Botond HOLLO     HUN     UNA     21

Vasárnap következett a hasonló elnevezésű Banja Luka-Beograd II. Europe Tour futam:

A következő napon egy újabb 1.2-es következett. Mindössze 135 kilométert kellett megtennünk, egy hasonlóan sík pályán, mint előző nap. A rajt utáni kilométerek elég nyugodtan teltek, a szél ezen a napon is szemből fújt. A Meridiana próbálta kézben tartani a versenyt és tempót diktált az élen. Az egész nap – de ez elmondható az előzőre is – rettentően stresszes volt, hatalmas tulakodás ment. Sajnos ennek én is az áldozatául estem. Az egyik versenyző egy két centiméteres helyre próbált befurakodni, nem sikerült neki és összeakadt a kormányunk. Én beestem a jobb oldali árokba, de szerencsére nem történt komolyabb bajom. Hamar felálltam, helyreraktam a fékkaromat, visszatettem a láncomat, és folytattam az utamat. Rida azonnal megállt hozzám és felvitt a mezőnyre, hatalmas segítség volt, nagyon sok energiát meg tudtam spórolni ezzel. Kicsit megfájdult a bal kézfejem és az oldalam.

Nem volt egy túlzottan nehéz verseny, akció majd akció. A nap egyetlen keményebb emelkedőjén Rogina (Adria) támadott, melyre Simon Peti és én is gyorsan reagáltunk, de sajnos olyan rövid volt a domb, hogy nem tudtunk meglépni. Készülődhettünk a sprintre. Az utolsó kilométereken igen rossz minőségű úton haladtunk. Egész jól elöl tudtam helyezkedni. Nagyjából másfél kilométerre a céltól következett egy bal kanyar, majd felfelé vezetett az út. Sajnos ezt a kanyart egy kicsit hátrébb tudtam abszolválni, de az emelkedőn folyamatosan kerültem le az embereket. Az utolsó pár száz méter már inkább síkon vezetett. Végül a 12. helyet sikerült megszereznem. A bukástól eltekintve végig remekül éreztem magamat, jók voltak a lábaim és a befutónál lévő húzón is éreztem az erőt.

Egy kicsit csalódott voltam a befutót követően, szerettem volna legalább pontokat gyűjteni. Ezen a napon is remek munkát végzett az egész csapat, végre tényleg úgy éreztem, hogy összekovácsolódtunk és egy célért tekert mindenki. A győzelem most sem jött össze (UCI versenyen), de ha ilyen szépen haladunk előre, akkor hamarosan arra is sor kerül.

A Banja Luka-Beograd II. eredménye:

1.     Matej MUGERLI     SLO     ADR     32     2:52:12     40 p
2.     Markus EIBEGGER     AUT     GMS     29     +0     30 p
3.     Jan SOKOL     AUT     GMS     23     +0     16 p
4.     Patrik SINKEWITZ     GER     MKT     33     +0     12 p
5.     Josef BENETSEDER     AUT     WSA     30     +0     10 p
6.     Reinis ANDRIJANOVS     LAT     ALB     25     +0     8 p

12.     Peter KUSZTOR     HUN     UNA     29     +0
24.     Zolt DER     HUN     UNA     30     +0
32.     Peter SIMON     HUN     UNA     22     +11
37.     Péter PALOTAI     HUN     UNA     21     +11
96.     Mate RADONICS     HUN     UNA     20     +1:06
117.     Rida CADOR     HUN     UNA     32     +2:48

Jövő héten Olaszországban áll rajthoz Kuszti csapatával az 1.1-es Giro della Toscanan és a GP. Industria & Artigianatón.

Forrás: kusztorpeter.com

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.