fbpx

KTM Revelator 3500 kerékpárteszt: komfortos versenyző

A KTM országútik tesztjében azt szeretjük, hogy akkor is élvezetes bringákkal mehetünk, ha nem csúcsmodell jár nálunk. Ez már csak azért is jó hír, mert itthon sem az 5000 EUR fölötti kerékpárok fogynak (sajnos) nagy mennyiségben. A Revelator 3500 a rászerelt 11 sebességes 105-ös szettel simán alkalmas versenyzésre, hiszen erre a vázra egészen a Dura Ace-ig (Revelator 6000) épít a mattighofeni cég.

ktm_revelator_kerekparteszt_001

Tavaly teszteltük a 3300-as Revelatort, ami Tiagra szettes volt, és már azt is szerettük, de azóta sok változás történt. Egyrészt kivezették a Tiagrát a karbon vázas országútijaik közül, ami azért is érdekes, mert gyakorlatilag a KTM az első aki belépő szintű szettet szerelt szénszálas gépre. Így most a 11 sebességes 105-ös szett az alap, ez viszont rögtön alkalmas is versenyzésre, már persze nem profi versenyzésre, de amatőrre mindenképpen. Nem is a szett gátolja igazán – bár nyilván más egy 105-ös mint egy Dura Ace – hanem a vázgeometria okán. A „sima” Revelator csőszögei, és csőhosszai eltérnek a profi versenyzésre tervezett Revelator M13 széria adataitól és a váz súlya, layout-ja is más.

www.facebook.com/VanikZoltanFoto

Itt nüansznyi eltérésekről beszélünk, ami sokat számíthat amikor 1200 watton érkezel sprintre három másik versenyzővel, de ha a Tour de Zalakaros teljesítése, vagy egy Bakony 200 a célod, akkor nem ezen fog múlni. Arról nem beszélve, hogy a 105-ös szett teljesítménye abszolút nem azt nyújtja már, mint 10 évvel ezelőtt. A Shimano nagyon ügyesen szivárogtatja lefelé a királyok tudását, amiből mi amatőr bringások profitálunk a legtöbbet. A Revelator 3500 (és az egész nem M13 széria) a komfortosabb tekeréseket helyezi előtérbe, de nem rontották el a sportosságot sem. Nagyobb tempójú kanyarodáskor például örültem, hogy nem egy laposabb, de kezdők számára biztonságosabb, hanem meredekebb (72-73 fok) fejcsőszöget használnak, és a fejcső magassága is megegyezik a sportosabb M13-as gépekével (160 mm). Egy mondatban kifejezve engem nem tudnának meggyőzni, hogy közel 100 rugót rádobjak mondjuk egy Revelator 5000-hez képest a Revelator Elite-re. A 3500-as viszont erősen meggyőzött.

A váz Revelator TK-Performance Carbon alapanyagú, támvillái vékonyak és enyhén hajlítottak, ezzel is növelve a komfortot. A kábeleket a vázon belül vezették, ami pluszban hozzátesz az amúgy is nagyon szép kinézethez. A villa monocoque karbon és hagyományos, nem direct mount első féket fogad.

A KTM sosem trükközött az alkatrészcsaládok keverésével (sőt ez általában igaz az osztrák-német bringagyártókra), itt is színtiszta 11 sebességes 105-ös szettet találunk. A hajtómű 50×34-es kompakt tányérokkal van felszerelve, amihez hátul 11-32-es sort illesztettek. Egyszerűen nem értem miért kell ezeket a csúnya „monti” sorokat felrakni kompakt hajtóművekhez. A hazai „hegyek” között nincsen rá szükség még átlagos erőnlét esetén sem, persze ha a Zoncolan-ra vagy a Stelvio-ra készülsz, akkor már jól jöhet.

ktm_revelator_kerekparteszt_011

A kerekek Fulcrum Racingsport RB névre hallgatnak, kereskedelmi forgalomban nem kaphatóak, mert csak kerékpárgyártóknak készülnek (OEM), ellenben 1892 grammos súlyuk egészen baráti a belépő szintű bringák piacán. Erre Continental Ultra Grand Prix SL gumikat húztak melyek szintén minőségi darabok, jól tapadnak, tartósak, aztán ha elkoptak, majd eldöntöd mit veszel rá. Szerintem hazai utakra egy Grand Prix 4 Season kiváló választás lehet utódnak, vagy versenyzésre a 4000 S II, hogy márkán belül maradjunk.

A kormány/stucni/nyeregcső kombó KTM névre hallgat, jobban szerettem régen a Ritchey cuccokat, de gond ezekkel sem volt, a merevségük is megfelelő, de a súlyukat azért szívesen lemérném. A Selle Italia SL Flow nyereg baromi kényelmes, de ez ugye fenékfüggő, nem biztos, hogy mindenkinek ugyanez lesz a tapasztalata. Nekem több órás bringázások alatt is komfortos volt, könnyű rajta helyezkedni is a kanyarokban.

www.facebook.com/VanikZoltanFoto

Egy szó mint száz, nagyon-nagyon sokat kapsz a pénzedért ezzel a géppel, nem egy lomha trekking geometriás országúti, hanem sportos génekkel felvértezett, mégis nagyon kényelmes versenybringa. A környező rossz utakon kiemelkedően kényelmes volt, mégsem volt „túl puha” mint mondjuk a Speci Roubaix. Nem mellékesen pedig a festése is szolid, mégis feltűnő, van akinek ez is számít.

Forgalmazó: KTM Fahrrad Gmbh.

Elérhetőség: www.ktm-bikes.at www.ktmteam.hu

Ajánlott fogyasztói ár: 629.000 Ft

Geometria:

Screen Shot 2017-05-15 at 10.10.47

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.