fbpx

Hogyan csinálj milliókat és legyél kerékpáros csapattulajdonos?

Ezzel a címmel jelentetett meg cikket és egy videós összeállítást a Bloomberg a peloton egyik legmegosztóbb figurájáról, a Tinkoff-Saxo csapat tulajdonosáról, Oleg Tinkovról. Egy biztos: az orosz üzletember életével sokan cserélnénk…

Tinkov fiával

Tinkov fiával

Tinkov talán csak azoknak új arc a kerékpársportban, akik nem követték az eseményeket a kétezres években. 2007-2008 között Tinkoff Credit Systems néven pro kontinentális csapatot működtetett amelybe nem kis önbizalmat tanusítva saját magát is leszerződtette, mint versenyzőt. Többek között Tyler Hamilton, vagy Vasil Kiriyenka tekert és ért el itt sikereket. Tinkov aztán ezt a csapatot egy bizonyos Igor Makarovnak adta el, amely üzletből a mai Katyusa csapata alakult ki.

Az orosz fenegyerek finoman szólva nem nyugodott bele, hogy ilyen lehetőséget adott ki a kezei közül, így tavaly a Saxo-Bank szponzorálásával tért vissza a kerékpáros közéletbe. Sokáig emlékezetes marad majd a 2013-as Tour de France alatt Twitterén megírt kritkája, ahol Alberto Contadort túlfizetettnek titulálta, amiért nem küzdött a dobogóért (a spanyolt csak a győzelem érdekelte). Ezek után az év vége felé mégis pálfordulat történt, és Tinkov megvásárolta Bjarne Riis csapatát.

Contador rávette Tinkov urat, hogy viseljen bukót

Contador rávette Tinkov urat, hogy viseljen bukót

“Mire költsem a pénzemet? Prostikra, vagy hülye Yachtokra?”

Talán kevesebben tudják, de Tinkovnak hiába a szívügye a kerékpársport, valójában csak harmadik tényező az életében: első a család (feleségével három gyermeket nevelnek), utána az üzlet és ezt követi csak a csapat. Ennek ellenére lassan a kerékpársport egyik legnagyobb sztárjának számít, az idei Giro d’Italia-n a legtöbb szakaszon – a havas hegyek között is – a mezőny előtt láthattuk tekerni, mikroblogját több mint 150 000-en követik. Tinkov úrnak már annyi pénze van, hogy megengedheti magának, hogy őszinte véleményt alkosson bármiről és ezt meg is teszi, legutóbb a csapatát támogató SRAM alkatrészeit becsmérelte például nyilvánosan, mekkora f…s a saját elektromos Dura Ace-éhez képest.

Íme a Bloomberg videója:

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.