fbpx

ROSE XEON Team CGF kerékpárteszt: kevésbé fárasztó őszi délutánok

Ha elmész bringázni két-három órát a ROSE XEON Team CGF nyergében, csak egy szempontból határozza meg a napodat: sportoltál egy jót. Utána nem maradsz fáradt, végezheted a kerékpározást követően tovább a munkád, vagy tervezhetsz bármilyen esti programot.

ROSE XEON Team CGF

ROSE XEON Team CGF

A ROSE XEON Team CGF egy komfort országúti, a legjobb fajtából, remek felszereltséggel. a versenygeometriához képest kevésbé terheli a felsőtestet, a villák kiválóan csillapítják az úthibákat, a recegős útfelületet, de még a kisebb kátyúkat is. Nálam ez úgy nyilvánult meg a gyakorlatban, hogy ha elmentem bringázni, eleve kellemes élmény volt, semmi „edzéskényszer”, majd hazaérve azt vettem észre, hogy egyáltalán nem fáradtam el, sőt, felfrissültem, ami a hosszabb ideig tartó görnyedt testtartás után nem így szokott lenni… Vagyis nyugodtan folytathatod a napodat, a sportolás – ahogy kell – a kikapcsolódásról szólhat, nem arról, hogy kiütöd magad.

fehér-fekete-zöld

fehér-fekete-zöld

Ránézve a fehér karbonvázra ambivalens érzésem van. Egyrészt nekem nagyon tetszik a festés, a fehéren a fekete díszítések, fekete felirat, és a kevés zöld, ami megbolondítja kicsit. Másrészt a kerékpár formája furcsa a szememnek, kicsit olyan, mintha egy hagyományos geometriájú nagyobb méretű bringa nyergére rámértek volna egy jókora ütést egy jókora gumikalapáccsal, és berogyott volna az egész. Ez a kicsit fura forma azonban a kényelemről gondoskodik, a hajlításoknak a tám és a láncvillán, az ereszkedő felsőcsőnek mind szerepe van az úthibák eltüntetésében, mint ahogy a felhasznált karbonszövetnek is. A magas homlokcső és az ehhez képest rövid felsőcső a felsőtest kényelmesebb helyzetét biztosítja.

Úthibák?! Nem probléma!

Úthibák?! Nem probléma!

A váz menet közben remekül kezeli le az olyan rossz minőségű útfelületet, ahol egy mezei karbon-, pláne egy aluváz elpattog tekerés közben. Sokszor növeli a bringa hatékonyságát tekerés közben, hogy az ilyen rosszabb útfelületeken anélkül is áttekerhetünk, hogy koncentrálni kelljen a recegős felület kimozgására is testből. Aki az utóbbit megszokta, annak is kényelmesebbé teszi a haladást, aki viszont újonc országútis esetleg idősebb korában, annak új kapuk nyílhatnak meg a bringázásban, megnőhet az egy nap alatt letekerhető táv is a komfort miatt. Mindemellett a középrész és a homlokcső környéke nagyon merev, minden munkánkat közvetíti a kerekekre.

ívelt támvillák

ívelt támvillák

A hegymenet például az előbbi tulajdonságok összeadódásának köszönhetően kimondottan élvezetes és hatékony, remek érzés, hogy beforgatod az áttételt, és a nálunk nem túl jó minőségű hegyi utacskákon nem fékeznek meg a folyamatosan bekapott apróbb útegyenetlenségek, hanem működik egyfajta csillapítás. Hozzátenném, hogy a vázon kívül a villát is a komfort jegyében tervezték, Az ASR (Active Stress Reduce) karbonnyakas villa kényelmes és könnyű. Ha már szóba került a súly, maga a váz is egy kilogramm alatt marad, pedig egyes részleteiben még aerodinamikus formájúnak is nevezhető.

merev középrész

merev középrész

Nem szóltam még az egyik legfeltűnőbb részletről, ami mostanában szintén inkább az aerodinamikus kerékpárokra jellemző: a középrész mögé szerelt fék. Egy komfort kerékpáron ez a megoldás annyiban járul hozzá a csillapításhoz, hogy elhagyható a támvillák közötti fékhíd, ami így nem tölt be merevítő funkciót. A bringán egy directmount rögzítésű Ultegra féket találunk, de hagyományos rögzítésű féket és hidraulikus féket is szerelhetünk fel. A váz ilyen szempontból univerzális, mint ahogy azt is megválaszthatjuk, hogy elektromos vagy mechanikus működtetésű váltórendszert akarunk.

szép részlet a nyeregcsőbilincs

szép részlet a nyeregcsőbilincs

Ha már belemegyünk az apró részletekbe, pont a kábelezésbe kötnék bele, a bowdenek és vezetékek be- és kimenetei nem szép kidolgozásúak, erre nem fordítottak elég figyelmet a tervezők. Ellenben például a más ROSE kerékpárokra is jellemző nyeregcső-bilincs megoldás szemet gyönyörködtető és stílusos. A külcsín szempontjából jó hír, hogy több színváltozatban is kapható a CGF (lásd: RoseBikes Hungary – ide kattintva), és persze a kiegészítők színét is ennek megfelelően variálhatjuk a konfigurátorban.

Direct mount Ultegra fék

Direct mount Ultegra fék

A felszereltségre a teszt szempontjából pont azért nem is érdemes különösebb hangsúlyt fektetni, mert a ROSE webshopban a konfigurátor segítségével mindenki saját íze szerint alakíthatja a bringát. Ennek ellenére az elektromos Ultegra szetten nem változtatnék, köszönöm, nagyon szeretem, a teljes körű kényelemhez semmi más nem járulhatna hozzá jobban. A szettből a direct mount fékhez nem volt még szerencsém, de a hatékonysága minden igényt kielégítő, minimum olyan erős, mint a hagyományos Ultegra. Ebben tényleg szerepe lehet, hogy a fékfelfogatás helye – a nagyon merev középrész – valóban javítja a fékerőt a támvillák között lévő fékhídhoz képest.

Ritchey cockpit

Ritchey cockpit

A Mavic Ksyrium SLS kerékszettet már próbáltam idén a ROSE XEON CRS 3000 kerékpárban tavasszal, a CGF-be is a Mavic könnyű, univerzális modellje került, ami ráadásul még illik is a túlnyomórészt fehér összképbe. Arra azért figyelni kell, hogy „granfondo”-használatra ne 11-25-ös sort szereljünk, ez Budapest környékén jól használható, de azért a 10%-os emelkedőkön a célcsoportba tartozó bringások rendesen megküzdenének vele. A kormány, kormányszár és nyeregcső a szokásos könnyű Ritchey WCS, amit nincs értelme upgrade-elni, de persze a lehetőség adott a konfigurátorban, ahogy a nyereg vagy a bandázs esetében is.

Tetszett.

Tetszett.

A menettapasztalatok engem meggyőztek, azt kapjuk, amit várunk, egy kényelmes, szerethető bringát, ami a fentebb már felsorolt tulajdonságainak és kimondottan könnyű összsúlyának köszönhetően hegymenetben nagyon erős. Hosszabb távok teljesíthetők vele úgy, hogy kevésbé fárad el a test (és most nem a lábakra gondolok). Amiben gyenge, az a sprint, kiállva lószolgatás – a geometriát nem erre találták ki. Egy mondatban a ROSE XEON Team CGF egy minden igényt kielégítő, szinte luxusfelszereltségű országúti hobbikerékpár.

Jó ránézni...

Jó ránézni…

És egy jó hír a végére: már most a 2015-ös bringák vannak fent a webshopban (http://www.rosebikes.hu/), melyek ráadásul 3-400 EUR-val kedvezőbb árakon kaphatóak 2014-es megfelelőikhez képest.

rose_xeon_team_cgf_016

További képek:

Infobox:
A Rose kerékpárok forgalmazója: ROSE Bikes Hungary
Web: www.rosebikes.hu, a kerékpár IDE KATTINTVA tekinthető meg.
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 10 év váztörésre
Vázméretek: 50 – 62 cm
Alkatrész-garancia: 2 év korlátozás nélküli garancia
Ajánlott fogyasztói ár: 2.948 EUR

Műszaki adatok:
Váz: ROSE XEON Team CGF T30/T40 HOC karbon
Villa: ROSE ASR – Active Stress Reduce Fork, 1 1/8″- 1 1/4″
Fékek: Shimano Ultegra 6800/6810 Direct Mount
Lánc: Shimano Ultegra 6800 11s
Hajtómű: Shimano Ultegra 6800 53-39
Középrész: Shimano Pressfit
Első váltó: Shimano Ultegra 6800 Di2
Hátsó váltó: Shimano Ultegra 6800 Di2
Fékváltókar: Shimano Ultegra 6800 Di2
Fogaskoszorú: Shimano Ultegra 6800 11s 11-25
Kormány: Ritchey WCS Evo-curve
Kormányszár: Ritchey WCS 4 Axis
Kerekek: Mavic Ksyrium SLS
Nyereg: Selle Italia Flite Carbon Monolink
Nyeregszár: Ritchey WCS Carbon Monolink Flex Logic
Gumik: Mavic Yksion Pro Griplink 23mm

Geometriai adatok (a tesztelt kerékpár 57 cm-es):

Vázméret 50cm 53cm 55cm 57cm 59cm 62cm
Szükséges nyeregbilincs átmérő 27,2 27,2 27,2 27,2 27,2 27,2
Ajánlott belső lábhossz (cm) 71-76 77-80 81-83 84-86 87-89 90-94
50cm 53cm 55cm 57cm 59cm 62cm
A – Nyeregvázcső hossz 450 475 495 515 540 570
B – Felsőcső Hossz 514 527 540 555 572 588
C – Fejcsőszög 71,25° 72,25° 72,5° 73,0° 73,25° 73,25°
D – Nyeregcső hajlása 75,25° 75,0° 74,5° 74,0° 73,5° 73,25°
E – Tengelytávolság 981 988 994 999 1008 1021
F – Front 583 590 596 601 610 623
G – Láncvilla hossz 408 408 408 408 408 408
H – Fejcsőhossz 135 153 168 185 205 225
K1 – Felsőcső Mérete 1 (Magasság/Szélesség) 42/48 42/48 42/48 42/48 42/48 42/48
K2 – Felsőcső Mérete 2 (Magasság/Szélesség) 22/37 22/37 22/37 22/37 22/37 22/37
L1 – Alsócső-Hossz 1 57/51 57/51 57/51 57/51 57/51 57/51
L2 – Alsócső-Hossz 2 61/70 61/70 61/70 61/70 61/70 61/70
M – Stack 534 552 566 583 603 622
N – Reach 373 379 383 387 394 401

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo