Brandon Mcnulty mégis hatalmas fölénnyel nyerte a katari Dohában megrendezett országúti világbajnokság junior időfutamát, a magyar versenyző, Peák Barnabás pedig végül el tudott rajtolni időben…
Peák előkelő helyről, az ötödik kalapból, hátulról 15. helyről startolt, ám indulása előtt kapkodásnak lehettünk szemtanúi, segítői az utolsó pillanatokban kísérték a rajtemelvényre. Pár másodperccel később már indították is, a másik ami feltűnt, hogy nem saját kerékpár, hanem Pelikán János bringája volt alatta.
Eddig nem kaptunk információt, hogy a rajt előtti kapkodás és a kölcsönbringa között volt-e összefüggés (esetleg technikai probléma miatti kerékpárcsere az utolsó pillanatokban), amint többet tudunk, frissítjük a cikket. Barnabás végül a középmezőnyben, a 33. helyen zárta az időfutamot, 3:14 p hátránnyal.
Frissítés: Annyit már tudunk, hogy a bringacserére a szakvezetés hibájából volt szükség, akik nem ellenőrizték Peák kerékpárját a világbajnokság előtt. A helyszínen derült ki ugyanis, hogy nincs UCI hitelesítő matrica a kerékpáron.
A magyar versenyző által Dohába vitt időfutam-kerékpár:
Peák így írt később közösségi oldalán a történtekről (október 11.):
Ez ma nem az én napom volt. Meleg volt, rajt előtt szakítottam el a kamáslimat, tegnap derült ki, hogy a kölcsönkapott CUBE-on nincs UCI matrica, ezért Janiéval kellett mennem (amiért hálás vagyok hogy odaadta) és se a nyereggel, se a könyöklővel nem tudtam megbarátkozni. Kicsit túlhajtottam az elejét, megfogott a szél, elment az erő a lábamból. Nem tudom miért, itt vagy 40 fok van kinn vagy 15 benn a légkondi miatt. Talán egy kis megfázást is összeszedtem. Nem egy 33. helyért jöttem, de be kell látni, hogy ehhez a sík pályához, és a folyamatos oldalszélhez én könnyű vagyok. Igyekszem nem csalódott lenni, mert azért nem csak nekem esett rosszul ez a mai, az Európa-bajnok mögöttem végzett a 4000-es világbajnokkal együtt, de szerettem volna ennél jobban menni. Ma viszont nem ment ennél több.
Köszönöm a támogatást meg a jókívánságokat, ennyit tudtam.
Frissítés 2 (október 12.): Megkérdeztük a magyar válogatott szakvezetőjét, Rusovszki Gábort is a kerékpárokkal és a történtekkel kapcsolatban:
Bikemag: Október 11-én kedd reggel (a hétfői és a megelőző ellenőrzések eredményét ismerve) mi volt a pontos/érthető/legfőbb oka, hogy Barnabás nem ülhetett fel a Dr. Bátorfi Béla által kölcsönadott kerékpárra? A másik kérdés pedig az, hogy akkor miért volt mégis ez a kerékpár Pelikán Jani tartalékkerékpárja az U23 futamon?
Ez meg itt az UCI szabály arról, hogy a kérdéses bringa igenis szabályos, az UCI által engedélyezett időfutam versenyeken:
A dobogós pozíciókért az amerikaiak és a dánok csatáztak, előbb Mikkel Bjerg-gel kapcsolatban volt olyan érzése a nézőnek, hogy ezt a srácot ma nem lehet megverni, a verseny első felében űridőt állított fel, de az utolsóként induló amerikai még lenyűgözőbb volt.
Mcnulty olyan tempót diktált, aminél még gyorsabban is haladt volna időnként, ha van a bringán keményebb áttétel, de a mutatott teljesítmény is elég volt végül a közel 50-es átlagsebességhez és a győzelemhez. a harmadik az amerikai Ian Garrison, a negyedik a dán Julius Johansen lett.
Eredménylista: http://www.procyclingstats.com/race/World_Championships_MJ_-_ITT_2016