fbpx

Mcnulty-nak az áttétel volt kevés, Peáknak az idő a rajtig

Brandon Mcnulty mégis hatalmas fölénnyel nyerte a katari Dohában megrendezett országúti világbajnokság junior időfutamát, a magyar versenyző, Peák Barnabás pedig végül el tudott rajtolni időben…

vb_junior

Peák előkelő helyről, az ötödik kalapból, hátulról 15. helyről startolt, ám indulása előtt kapkodásnak lehettünk szemtanúi, segítői az utolsó pillanatokban kísérték a rajtemelvényre. Pár másodperccel később már indították is, a másik ami feltűnt, hogy nem saját kerékpár, hanem Pelikán János bringája volt alatta.

11-10-2016 World Championships Junior Man Cronometro; 2016, Ungheria; Peak, Barnabas; Doha;

Eddig nem kaptunk információt, hogy a rajt előtti kapkodás és a kölcsönbringa között volt-e összefüggés (esetleg technikai probléma miatti kerékpárcsere az utolsó pillanatokban), amint többet tudunk, frissítjük a cikket. Barnabás végül a középmezőnyben, a 33. helyen zárta az időfutamot, 3:14 p hátránnyal.

Frissítés: Annyit már tudunk, hogy a bringacserére a szakvezetés hibájából volt szükség, akik nem ellenőrizték Peák kerékpárját a világbajnokság előtt. A helyszínen derült ki ugyanis, hogy nincs UCI hitelesítő matrica a kerékpáron.

A magyar versenyző által Dohába vitt időfutam-kerékpár:

Peák így írt később közösségi oldalán a történtekről (október 11.):

Ez ma nem az én napom volt. Meleg volt, rajt előtt szakítottam el a kamáslimat, tegnap derült ki, hogy a kölcsönkapott CUBE-on nincs UCI matrica, ezért Janiéval kellett mennem (amiért hálás vagyok hogy odaadta) és se a nyereggel, se a könyöklővel nem tudtam megbarátkozni. Kicsit túlhajtottam az elejét, megfogott a szél, elment az erő a lábamból. Nem tudom miért, itt vagy 40 fok van kinn vagy 15 benn a légkondi miatt. Talán egy kis megfázást is összeszedtem. Nem egy 33. helyért jöttem, de be kell látni, hogy ehhez a sík pályához, és a folyamatos oldalszélhez én könnyű vagyok. Igyekszem nem csalódott lenni, mert azért nem csak nekem esett rosszul ez a mai, az Európa-bajnok mögöttem végzett a 4000-es világbajnokkal együtt, de szerettem volna ennél jobban menni. Ma viszont nem ment ennél több.

Köszönöm a támogatást meg a jókívánságokat, ennyit tudtam.

Frissítés 2 (október 12.): Megkérdeztük a magyar válogatott szakvezetőjét, Rusovszki Gábort is a kerékpárokkal és a történtekkel kapcsolatban:

Bikemag: Október 11-én kedd reggel (a hétfői és a megelőző ellenőrzések eredményét ismerve) mi volt a pontos/érthető/legfőbb oka, hogy Barnabás nem ülhetett fel a Dr. Bátorfi Béla által kölcsönadott kerékpárra? A másik kérdés pedig az, hogy akkor miért volt mégis ez a kerékpár Pelikán Jani tartalékkerékpárja az U23 futamon?

Rusovszki Gábor: A hétfő reggeli előzetes Bike Check-en az UCI bírók elfogadták. Ugyanezen a napon 13 órakor Pelikán János U23 futamának a rajtja előtt személyesen vittem újra a kerékpárt az ellenőrző UCI sátorba. Tartalék kerékpárként akartuk kivinni. Újból átment a vizsgán, de az egyik UCI bíró közölte, hogy hiába engedélyezett a kerékpár, hiába van az UCI által elfogadott kerékpárok listáján az ezt bizonyító matrica hiánya miatt nem lehet vele indulni a versenyen.  Érdekessége a dolognak, hogy a  rajtzónában a már leellenőrzött kerékpárok nagy részén szintén nem volt matrica. Ez azért lehetett így, mert csak ez az egy UCI bíró figyelte a matricát. Amikor az említett bíró nem volt az ellenőrzésnél, a matrica nélküli de az UCI szabályoknak megfelelő kerékpárok átmentek a vizsgálaton.
Pelikán Jáni a futama után azonnal felajánlotta Barnának a kerékpárját. Ezt egy másik ország csapatának a szakvezetése is megtette, mivel őket is felháborította az eset. A biztosra menve és figyelembe véve Pelikán János felajánlását, Peák Barnabás nagy örömmel fogadta el a minőségi cserét. Hétfő délután Árvai Attilával átállítottuk a kerékpárt Barna méretére. A kerékpár kipróbálásánál azt mondta, hogy jobb a szintén kölcsönkapott CUBE-nál annak ellenére, hogy a nyereg és a könyöklő kicsit szokatlan.  
Amikor a kérdéses bírótól megkérdeztem, hogy a matrica hiánya ellenére tartaléknak kivihetjük, vállat vont. A szeme láttára raktuk fel a kísérő kocsira. Azért nem mentünk vissza a verseny után veszekedni illetve a bizonyító dokumentumot kikerestetni – amin ugye szerepel a CUBE Aerium Super HPC mint az UCI által engedélyezett kerékpár (vagyis csak a vázról van szó) – mert a Jani már odaadta a bringát a Barnának. A sráccal madarat lehetett volna fogatni, úgy örült, hogy egy BMC TM01 TimeMachine-vel mehet.
Jani csak ezt az egy bringát hozta ki. Tartaléknak meg egyértelmű volt számunkra, hogy ne egy országúti biciklit, hanem a CUBE időfutam bringát vigyük ki.

Ez meg itt az UCI szabály arról, hogy a kérdéses bringa igenis szabályos, az UCI által engedélyezett időfutam versenyeken:

http://www.uci.ch/mm/Document/News/Rulesandregulation/16/60/87/ListofApprovedModelsofFramesandForks_English.pdf

A dobogós pozíciókért az amerikaiak és a dánok csatáztak, előbb Mikkel Bjerg-gel kapcsolatban volt olyan érzése a nézőnek, hogy ezt a srácot ma nem lehet megverni, a verseny első felében űridőt állított fel, de az utolsóként induló amerikai még lenyűgözőbb volt.

11-10-2016 World Championships Junior Man Cronometro; 2016, Usa; 2016, Danimarca; Mcnulty, Brandon; Garrison, Ian; Bjerg, Mikkel; Doha;

11-10-2016 World Championships Junior Man Cronometro; 2016, Usa; 2016, Danimarca; Mcnulty, Brandon; Garrison, Ian; Bjerg, Mikkel; Doha;

Mcnulty olyan tempót diktált, aminél még gyorsabban is haladt volna időnként, ha van a bringán keményebb áttétel, de a mutatott teljesítmény is elég volt végül a közel 50-es átlagsebességhez és a győzelemhez. a harmadik az amerikai Ian Garrison, a negyedik a dán Julius Johansen lett.

Eredménylista: http://www.procyclingstats.com/race/World_Championships_MJ_-_ITT_2016

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo