fbpx

Giro a Tour alatt? avagy helyszíni beszámoló a női olasz körversenyről

“Giro a Tour alatt”, avagy összefoglaló a verseny legfontosabb pillanatairól az 5. szakasz előtti készülődés életképeivel. Érdekességek a szervezők és a csapatok felkészültségéről a női kerékpársport egyik legfontosabb eseménye kapcsán.

A Tour de France előtt egy nappal startolt a női kerékpársport legismertebb többnapos versenye, a Giro Rosa. A Ljubljana városában rendezett prológot 9 szakasz követte. A versenyzők és segítők dolgát jelentősen megnehezítette a rendkívüli hőség és a szakaszok közötti hosszú transzferek megtétele.

A Bigla csapat, bal szélen Annemiek Van Vleuten

A Bigla csapat, bal szélen Annemiek Van Vleuten

A Szlovéniában rendezett prológot a Bigla Pro Cycling holland kerekese, Annemiek Van Vleuten teljesítette a leggyorsabban, így az első nap ő viselhette az összetettben vezető versenyzőnek járó rózsaszín trikót. Az első szakasz még szintén Ljubljana környékén zajlott, a mezőnyhajrát végül Barbara Guarischi (Velocio – SRAM) nyerte, az összetettben a holland Lucinda Brand (Rabo LIV) vette át a vezetést.

A Rabo LIV csapata volt egyértelműen a legerősebb sor

A Rabo LIV csapata volt egyértelműen a legerősebb sor

A második szakasztól kezdve Olaszországban versenyeztek a hölgyek, ez az etap hozta az első nagyobb szelekciót az összetett verseny esélyesei között. A győztes Megan Guarnier (Boels Dolmans) átvette a Maglia Rosa-t amit egészen az utolsó előtti napig megtartott.

A bukások sok versenyző napjait megnehezítették, a képen a román bajnok, Ana Covrig

A bukások sok versenyző napjait megnehezítették, a képen a román bajnok, Ana Covrig

A negyedik szakaszon akadtak problémák az út lezárásával és biztosításával, valamint a mezőnynek 10 kilométerrel többet kellett megtenni az előzetesen megadott útvonalhoz képest. A Pozzo d’Adda városába érkező befutót Annalisa Cucinotta (Ale Cipollini) nyerte, összetettben nem történt jelentős változás. Estefelé alkalmam nyílt eljutni a szakasz céljaként megjelölt településre, ahol egy zászlón és pár zsák szeméten kívül semmi jele nem volt annak, hogy aznap a legrangosabb női verseny egyik szakaszának befutója zajlott.

Készülődés a rajtra a csapatsátorban

Készülődés a rajtra a csapatsátorban

Az ötödik etap startjára Trezzo sull’Adda városában került sor, ahol sikerült bepillantást nyerni a kulisszák mögé. Érezni lehetett, hogy a csapatok nehéz napokon vannak túl, a mindennapos hőség, a hosszú transzferszakaszok és a bukások sokat kivettek mindenkiből. 1 órával a rajt előtt még nem sok versenyzőt lehetett látni, a tehetősebb csapatok versenyzői mind a klímát maximális fokozaton üzemeltető csapatbuszokban ültek. Az anyagilag kevésbé jó helyzetben levő alakulatok bringásai sátorban ülve készülődtek és várták a rajtot.

Giant Envie Advanced - PFP kerékpárja

Giant Envie Advanced – PFP kerékpárja

A rajtig hátralevő időben a kerékpárokat vettem szemügyre. A különbségek itt is jelentősek voltak a csapatok között. A világbajnok Pauline Ferrand-Prevot is soraiban tudó Rabo Liv csapatából mindenkinek a legújabb Giant Envie Advanced jutott, Shimano Dura Ace Di2 szettel, Pioneer wattmérővel, Dura Ace C35 karbon kerekekkel és Pro kiegészítőkkel. A kerékpárok az utolsó porszemig le voltak tisztítva, a kerekeken egyedi Rabobank megkülönböztető matrica volt és a szerelő még az utolsó pillanatokban is a Fouriers fékek finomállításán dolgozott.

Cervélo S5 - Velocio SRAM

Cervélo S5 – Velocio SRAM

Hasonló pedáns rendben álltak a bringák a Velocio-SRAM csapatánál is. A Cervélo S5 vázszettre teljes RED 22 szett került Quarq wattmérővel. A névadó szponzortól származtak a ZIPP 303 kerekek és a kormány, kormányszár szett is. Érdekesség, hogy az ausztrál Loren Rowney kerékpárján már a vezeték nélküli, elektromos RED szett volt látható.

Ridley Fenix - Lotto Belisol

Ridley Fenix – Lotto Belisol

A belga Lotto Soudal csapatánál már kevésbé volt egységes a géppark. Alapvetően Ridley Fenix vázszetteket használtak, mechanikus Ultegra szettel és FFWD kerekekkel. A wattmérők és kiegészítők között már nagyobb volt a szórás. A felkészülés részeként az egyik szerelő egy iPad képernyőjéről másolta a szakasz fontosabb pontjait a stucnira ragasztott matricákra.

Készül az itiner

Készül az itiner

Távolról nézve az Inpa Sottoli Bianchi Oltre XR.2 gépei is meglehetősen kívánatosnak tűntek, de közelebbről szemügyre véve, karbantartást tekintve messze elmaradtak a korábban említett csapatokétól. A 11 sebességes Campagnolo Record szett persze gyönyörű, de látszott a többnapos használat a láncon és a lánckeréksoron, valamint a rozsdás csavarfejű stucnik és a klasszikus 9 funkciós kilométeróra sem tettek túl jó benyomást.

Bianchi Oltre XR.2 -INPA Sottoli

Bianchi Oltre XR.2 -INPA Sottoli

A Fassa Bortolo csapat Pinarello Dogmái is láttak már szebb napokat, különösen a sok réteg szigszalaggal és gyorskötözővel rögzített transzponder és rajtszám voltak feltűnőek.

Pinarello Dogma - Fassa Bortolo

Pinarello Dogma – Fassa Bortolo

Az Ale Cipollini alakulat több különböző modellt is használ a névadó szponzor kerékpárjai közül. Feltűntek Lógos és RB1K bringák is, Campagnolo Record szettel és Ursus kerekekkel. Wattmérők terén változatos volt a felhozatal, az itthon kevésbé ismert Infocrank mellett voltak Power2Max és Stages típusok is. A zöld trikós Flavia Oliveira a felsőcsőre ragasztott egyszerűsített itiner mellett egy What’s your excuse (Mi a kifogásod? ) matricát is feltett motivációként.

Cipollini RB1K

Cipollini RB1K

A rajt előtt fél órával gyülekezni kezdtek a versenyzők, de szurkolók nem lepték el a kisváros főterét, alig páran lézengtek csak olyanok, akik nem valamelyik csapathoz, vagy a verseny kisegítő személyzetéhez tartoztak.

Colnago VR1 - Elisa Longo Borghini kerékpárja

Colnago V1-r – Elisa Longo Borghini kerékpárja

A legnagyobb figyelemt egyértelműen a kék trikós (összetettben első olasz versenyző) Elisa Longo Borghini (Wiggle Honda) kapta, a helyi Cobretti felügyelő mellett óvodások és nagypapák is vele akartak közős fotót készíteni.

Elisa Longo Borghini volt az olaszok kedvence

Elisa Longo Borghini volt az olaszok kedvence

Eközben csapattársa, a négyszeres világbajnok Giorga Bronzini nyugodtan készülődött senkitől sem zavartatva.

Giorgia Bronzini kevesebb figyelmet kapott

Giorgia Bronzini kevesebb figyelmet kapott

A rajtot megelőzően felgyorsultak az események, a felvezető motoros már sürgette a lányokat, hogy álljanak oda a startvonalhoz, mert indulni kéne. Eközben a két olasz barátnő, Longo Borghini és Elena Cecchini (Lotto Soudal) jókedvűen beszélgettek és várták a Rabo LIV csapat versenyzőit.

Longo Borgini és Cecchini a rajt előtt

Longo Borghini és Cecchini a rajt előtt

Miután megérkezett a világbajnokot is soraiban tudó gárda is és elkészültek a képek a városi vezetőkkel, már csak egy perc volt hátra a rajtig. Érdekes volt figyelni a sérüléséből visszatérő világbajnokot, nagyon kiegyensúlyozottnak és koncentráltnak tűnt, ahogy már többször láthattuk rajt előtt. Talán ennek köszönhetően, talán annak, hogy míg a többiek a fél-kompakt (52-36) áttételt, ő a klasszikus 53-39-et használta, az Aprica tetején végződő ötödik szakaszt megnyerte.

Pauline Ferrand-Prevot

Pauline Ferrand-Prevot

Nem tartozik szorosan a versenyhez, de a rajtot követően kialakult egy kisebb közlekedési dugó, amit az autósok nem viseltek túl nyugodtan, párszor elhangzott a szokásos “cazzo”, többen méltatlan szavakkal illették a versenyt.

A hatodik szakasz a japán bajnok Mayuko Hagiwara (Wiggle Honda) győzelmét hozta.

Katarzyna Niewiadoma, Ferrand-Prevot és Lucinda Brand az ötödik szakasz rajtja előtt

Katarzyna Niewiadoma, Ferrand-Prevot és Lucinda Brand az ötödik szakasz rajtja előtt

A hetedik szakasz sokáig emlékezetes marad Lucinda Brand számára, ugyanis olyan „da solo” szökés után szerezte meg a győzelmet, amire mindenki csodaként tekintett. Az utolsó hegy tetején 55 másodperc előnye volt az üldözőkkel szemben, amit a célig vezető lejtmenetben 2 perc 41 másodpercre növelt. Teljesen más dimenzióban lejtőzött mint a mezőnyből bárki más.

Az utolsó előtti napon egyéni időfutamra került sor a Maggiore-tó partján. A technikás pályán volt aki komplett időfutam kerékpárral, hátul telikerékkel állt rajthoz, de voltak akik a hagyományos országúti kerékpárral vágtak neki a 21,7 km-es dombos időfutamnak. Meg kell említeni, hogy a szakasz előtt a Bigla csapat időfutam bringáit ellopták, egyedül a közülük összetettben legjobb helyen álló Asleigh Moolman-Pasio Cervélo időfutam gépe menekült meg. A szakaszt Anna van der Breggen (Rabo LIV) nyerte, aki ezzel összetettben is feljött az első helyre.

Mara Abbott igazi hegyimenő alkat

Mara Abbott igazi hegyimenő alkat

Az utolsó nap hegyi befutó várt a mezőnyre, várható volt, hogy a nagyon erős Rabo LIV csapat megőrzi a rózsaszín trikót, de a Wiggle Honda hegyimenője, a korábbi kétszeres Giro Rosa győztes Mara Abbott komoly támadást indított. Van der Breggen a cél előtt 4 kilométerrel szaladt le róla, de végül saját tempóban abszolválta a hátralevő távot, így a szakaszon elért második helyével megőrizte az összetett elsőséget. Mara Abbott szakaszgyőzelemmel és az összetett második helyével vigasztalódhatott.

Eredmények:

Rózsaszín trikó (abszolút győztes): Anna van der Breggen (Rabo LIV)
Fehér trikó (összetettben első fiatal versenyző): Katarzyna Niewiadoma (Rabo LIV)
Kék trikó (összetettben első olasz versenyző): Elisa Longo Borghini (Wiggle Honda)
Zöld trikó (hegyi pontverseny győztese): Felipe Oliveira (Ale Cipollini)
Ciklámen trikó (pontverseny győztese): Megan Guarnier (Boels Dolmans)

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo