Nem tétlenkednek a Giant-nél sem, 2019-ben fejlesztések hada várja a bringásokat, számos modell megújul és eddig még a gyártó kínálatában nem szereplő bringa is a piacra kerül. Jövőre a Revolt személyében karbon gravel kerékpár is elérhető lesz a Giant-nél, a Trance 29 a trail bringák piacát tervezi meghódítani, az endurance országúti Defy még az eddiginél is jobban ki fogja szolgálni a kényelmes aszfaltszaggatók iránt érdeklődőket, a pedeleceknél pedig megjelennek a rejtett akkus modellek.
A Giant kezd egyre közelebb kerülni hozzánk, a nyári eleji hírek után már lassan kezdhetjük hazai gyártónak nevezni. Persze ettől függetlenül idén még Csehországba voltunk hivatalosak, ahol bemutatták nekünk a 2019-es kínálatot és már tesztelhettünk a jövőévi modellek közül.
A 2019-es palettán lényegében minden vonalon találunk új modellt, elsőként kezdjük mountainbike-okkal:
Sokáig váratott magára, de végre megérkezett a Giant 29-es trail bringája, a Trance 29, mely elöl 130 mm, hátul 115 mm rúgóútjával az izgalmas ösvényeket kedvelők szívét hivatott meghódítani. A hosszú felsőcsövével, a lapos 66,5 fokos fejcsövével melyhez 44 fokos villaelőrenyúlás párosul, és a rövid 435 mm-es láncvillájával a meredek, technikás lejtőkön sem fog zavarba jönni, emellett az emelkedőkön sem fogjuk a pokolba kívánni a tervezőit. A felfüggesztése a Giant saját tizenpár éves rendszere a Maestro, melyet szinte már a végletig tökéletesítettek, ami elég jól szűri ki a pedálozásból eredő láncrángatást és fékezéskor sem keményedik fel túlságosan.
A Trance 29 elérhető lesz teljes karbon vázzal (Advanced néven) és alumínium verzióban is, természetesen a Giant-től megszokott módon mindegyik modellt többféle (a csúcstól a középkategóriáig) felszereltséggel vásárolhatjuk meg és az árak sem lesznek a földtől elrugaszkodottak.
Az alu verzióból az NX Eagle szettes modellt lehetőségünk volt tesztelni, melyről hamarosan olvashatjátok a tesztet.
További információk az új Trance 29-ról a gyártó honlapján.
Az országútisok között egyre népszerűbbek az endurance modellek, amik azoknak készülnek, akik a kényelmes, nem versenygeometriás országútikat szeretik. A Giant-nél a Defy testesíti meg ezt a kategóriát, mely 2019-ben megújul, az eddigiekhoz képest még komfortosabb lesz, ráadásul hatékonyságvesztés nélkül. A Giant a kényelem növelését a nyereg, a kormány és a gumik felől közelítette meg, a nyeregcső és a kormány úgynevezett D-Fuse technológiával készül, mely valójában egy speciálisan kialakított “D” profilú cső, ami az egyik irányba nagyobb rugalmasságot eredményez. Ezt a kormánynál lehet jól szemléltetni, a Contact D-Fuse kormány 10%-kal nagyobb rugóutat enged lefelé, mint a normál Contact kerek profilú kormány, viszont felfelé (tehát húzáskor, amikor erőt fejtünk ki) 30%-kal merevebb, és nem mellesleg 6%-kal még könnyebb is. Összefoglalva egy lefelé rugalmasabb, felfelé merevebb és egyben könnyebb kormányt kapunk a D-Fuse technológiának köszönhetően. A D-Fuse nyeregcső 12 mm-rel képes rugózni többet, mint a hagyományos megoldás. Ezenfelül az új Defy vázakat úgy tervezték, hogy 32 mm-es gumikkal is kompatibilisek legyenek, ami szintén a komfortot és a tapadást hívatott fokozni.
Még nincs vége az új Defy-ban található fejlesztéseknek. Az Advanced Pro verzióban a bovdenezés teljesen integrált (egyedül a mechanikus szettnél látunk egy kis kábelt), a kormánynál belépnek a vezetékek a bringába és csak lent a váltóknál, fékeknél jönnek ki. Ezenkívül RideSense szenzorok is integrálva vannak a láncvillába, melyek Bluetooth-on sebesség és pedálfordulat adatot is küldenek az annak fogadására alkalmas Computernek. A Giant saját fejlesztésű Watt-mérője (Giant Power Pro) is megtalálható a csúcsmodellen, így annak beszerzésére már nem kell energiát fordítanunk (mindössze csak egy Neostrack vagy ahhoz hasonló computer kell és élvezhetjük az adatok áradatát). Részletes infók a Giant honlapján.
A Giant gravel bringáját, a Toughroad-ot idén már teszteltük, 2019-ben megjelenik a karbon testvére, mely Revolt névre hallgat. A bemutatón kiemelték, hogy nem egy átszabott cyclocross TCX-ről van szó, hanem egy olyan kerékpárról, amivel különböző terepeken nagy távokat lehet megtenni (elég csak a két bringát egymás mellé tenni és látszik a különbség). A Defy-nál már említett D-Fuse technológiával készült nyeregcsővel és kormánnyal szerelik, mely így tovább növeli az eleve komfortosnak tervezett váz kényelmét.
További információkért a Giant gravel bringáiról kattints ide.
[divider scroll_text=””]
Az e-bike fronton is fejlesztett a Giant, több modell is újfajta, alsócsőbe rejtett akkumulátorral jön ki 2019-ben, innentől már a tajvani óriás pedelecjeinek külsejére sem lehet panaszunk. A Giant a Yamahával közösen fejlesztett rendszereket használja az elektromos rásegítéses kerékpárjaiban, ami nagy előny a tervezéskor, mert így nem a rendszer köré kell tervezni a bringát, hanem a rendszert a bringához. A férfi (nem Liv) modelleknél három új össztelós trail, enduro e-bike kerül a piacra, a Trance E+ Pro, a Trance E+ SX Pro és a Stance E+.
A Trance E+ SX Pro Maestro felfüggesztési rendszere 140 mm-t mozog hátul és a Giant legjobb motorjával, a SyncDrive Pro-val szerelik, mely 360%-os rásegítést és 80 Nm nyomatékot tud, ezenkívül a Q-faktora is keskeny ezáltal jobban hasonlítva a hagyományos kerékpárokéhoz. A Trance E+ majdnem azonos paraméterekkel rendelkezik, a különbség mindazonáltal annyi, hogy az SX verzió 160 mm-es, a “sima” pedig 150 mm-es teleszkóppal érkezik.
A Stance E+ akárcsak a hagyományos bringáknál a Stance a vékonyabb pénztárcájú vagy kezdőbb kerépárosoknak készült. A rugózási rendszere egyforgáspontos (FlexPoint) és csak 120 mm-t mozog hátul és 130 mm-t elöl, váza ALUXX SL alumíniumból készül és 27,5+ gumikkal kompatbilis. A rásegítést végző motor is egy kicsit gyengébb, a SyncDrive Sport 80 Nm mellett 350%-ot tud.
A Giant e-bike kínálatát itt találod.
Ezeken a pedeleceken debütál a Giant legújabb “kijelzője” a RideControl ONE, ami lényegében csak pár gombból és világító ledből áll ezzel egyszerűsítve a túlpakolt kormányokat amellett, hogy a funkcióját tökéletesen ellátja. Ha pedig nagyobb kijelzőre lenne szükségünk akkor a rendszert párosíthatjuk a mobilunkkal.
Az akkumulátorok töltésén is fejlesztettek, az új okos töltésnek köszönhetően 90 perc alatt 60 % fölé tölthető az akkumulátor. Emellett az akkuk élettartamára is jó hatással van ez az új funkció, a rendszer töltés közben figyeli a cellák hőmérsékletét és mielőtt valamelyik cella túlmelegedne, a rendszer átvált egy másik cellára.
A Liv (női) e-bike modelleknél is megtalálhatóak ugyanezek a fejlesztések, csak a geometriát és a dizájnt a nők igényeihez igazították, a Trance E+ Pro párja az Intrigue E+ Pro, mely ugyanúgy 140 mm-t mozog hátul és 150 mm-t elöl, mint a férfi változat, SyncDrive Pro motorral szerelik és minden technológiában megegyezik. Az Embolden E+ a Stance E+ női változata, FlexPoint rugózású, 120 mm-t mozgó vázzal rendelkezik és SyncDrive Sport végzi a rásegítést benne.
A merev e-bike-oknál a a Fathom E+ Pro is megkapta az új fejlesztéseket, a Pro verzió már az új rejtett megoldással készül, míg a normál a még nem annyira szép integrált akkussal.
További információk a gyártó honlapján.