A Fulcrum kerekek sikerét mi sem mutatja jobban, hogy alig egy évtizedes múltjuk ellenére szinte már népszerűbbek a Campánál, és több ilyen márkájú kerékszettet látunk a kerékpárokban, mint az „anyacég”, a Campagnolo által logózottat.
A Campagnolo és a Fulcrum egy tőről fakadása sosem volt titok, mindkét cég Vicenzában székel és a kerekek egyes alkatrészeinek származása tökéletesen megegyezik. Miért volt akkor szüksége az olasz alkatrészgyártónak arra, hogy tulajdonképpen megteremtse a saját konkurenciáját? – jogos a kérdés.
De a válasz egyszerű. A „gyári” épített kerekek fejlődésével az ezredforduló környékétől a Campagnolo kerekek igen sikeresek lettek, nem véletlenül, hiszen minden lényeges paraméter szempontjából magas szinten teljesítették a szükséges funkciókat, könnyűek, merevek, tartósak, szépek stb.
Ha viszont egy bringásnak mondjuk Shimano szettes kerékpárja van, nem szívesen tesz bele Campagnolo logós kerékszettet, érthető okból, hiszen egy Mercit sem használunk BMW-gyári felnivel, bármilyen jók is utóbbiak. A Fulcrum márka létrehozásával és a Campagnolo gyártól való „elhatárolódással” azonban sikerült megszüntetni ezt a problémát
Az ötlet bejött, hiszen szűk 10 év alatt a Fulcrum kerekek gyakorlatilag „lenyomták” a Campát, rengeteg kerékpárba szerelik gyárilag is ezeket, függetlenül attól, hogy Campagnolo, Shimano vagy SRAM alkatrészek vannak a vázra aggatva. persze ne feledkezzünk meg az önálló mountain bike vonalról (Campa logóval ilyenek nem készülnek), a Fulcrum kerekek a terep szakágban is bizonyítanak a világversenyeken és a hobbi kerékpárokban egyaránt.
Országúton 2015-re az új Fulcrum Racing Zero kerekek számítanak a legfőbb újdonságnak, a Fulcrum Racing Zero Carbon-ból szingós és peremes változat is lesz, utóbbi az első ilyen kerék (peremes karbonfelni) a gyártó kínálatában. Bármennyire is gyorsak és szépek a magasfelnis karbonkerekek, bizonyos szituációkban (pl. erős oldalszélben, vagy amikor minden gramm számít), jól jöhet a közepes profilú felnivel épített változat, nem beszélve arról, hogy általános célú edzőkeréknek is sokan szeretik az utóbbit.
A Racing Zero Carbon szingós modell profi szinten is alkalmazható versenykeréknek, lényegesen könnyebb (1 286 gramm) az eddig gyártott alumínium Racing Zero-nál (1440 gramm), ráadásul a karbon felni miatt minden bizonnyal kényelmesebbé is teszi a haladást. A 30 mm-es magassága következtében a légellenállási mutatói is egész jók, de az oldalszél nyilván nem kap úgy bele, mint egy 50 mm-es felnibe.
A peremes karbon változat sem sokkal nehezebb, 1358 grammot nyom, ezzel még versenykeréknek is ideális, de a mindennapokban sem kell a szingókkal „szívni”, ha defektet kapunk vagy gumit kell ragasztani. Vagyis egy ilyen kereket univerzálisan használhatnak amatőr versenyzők, akár úgy is, hogy ez az egyetlen kerékszettjük, amitől egyébként versenyen maximális teljesítményt várnak.
Az eddig is kapható alumínium Racing Zero mellett megjelenik a Campagnolo Shamal új Mille változatának Fulcrum megfelelője, a Racing Zero Nite. A designon kívül itt elsősorban a fékező felület más, a „Plasma Electrolytic Oxidation” technológia eredményeképpen nő a fékhatás száraz és nedves körülmények között is. A szett tömege 1420 gramm.
Természetesen az új Racing Zero kerekek, a karbon és a Nite modellek is az USB kerámia csapágyakat kapják, melyek 30%-kal könnyebbek, 40%-kal tartósabbak és 50%-kal simábban futnak a hagyományos csapágyazásnál. Elöl 16, hátul a G3 fűzéssel 21 alumínium kardküllő köti össze az agyakat a felnikkel.
Ne feledkezzünk meg a mountain bike vonalról sem, ahol az új alumínium felnis csúcsmodell a Red Passion, Tubeless Ready – belső nélkül használható kialakítással, karbon palástot magába foglaló aggyal. A felni kimondottan alacsony profilú, a küllőfuratok (28 küllő) aszimmetrikus elrendezésűek a legnagyobb szerkezeti merevség érdekében.
A nagyon könnyű felni nagyon könnyen gyorsítható, és a teljes kerékszett tömege is karbonfelnis kereket idéz, a 29-es 1398 gramm, a 27,5-es 1350 gramm. A felni pereme Tubeless Ready, vagyis csak egy tubeless-felniszalag kell rá, és belő nélkül is használhatjuk az erre a célra megfelelő külsőkkel.
Persze létezik ennél komolyabb csúcs mountain bike kerék is a Fulcrum kínálatban, a szingós Red Carbon. Ez már abszolút profi versenyzésre találták ki, karbon felnivel, agypalásttal, 27,5-es méretben mindössze 1135 gramm a szett, a 29-es verzió 1169 gramm.
Az OEM-ben rendkívül népszerű középkategóriás szett, a Red Power elsősorban külsejében újul meg, vidám grafikák teszik majd még vonzóbbá.
Fulcrum vásárlási információkért KATTINTS IDE!
(x)