fbpx

Fulcrum 2015: „Campagnolo kerekek nem csak campás kerékpárokba”

A Fulcrum kerekek sikerét mi sem mutatja jobban, hogy alig egy évtizedes múltjuk ellenére szinte már népszerűbbek a Campánál, és több ilyen márkájú kerékszettet látunk a kerékpárokban, mint az „anyacég”, a Campagnolo által logózottat.

Az "örökifjú" Fulcrum Racing Speed

Az “örökifjú” Fulcrum Racing Speed

A Campagnolo és a Fulcrum egy tőről fakadása sosem volt titok, mindkét cég Vicenzában székel és a kerekek egyes alkatrészeinek származása tökéletesen megegyezik. Miért volt akkor szüksége az olasz alkatrészgyártónak arra, hogy tulajdonképpen megteremtse a saját konkurenciáját? – jogos a kérdés.

és a megújult Fulcrum Racing Zero

és az új Fulcrum Racing Zero Carbon

De a válasz egyszerű. A „gyári” épített kerekek fejlődésével az ezredforduló környékétől a Campagnolo kerekek igen sikeresek lettek, nem véletlenül, hiszen minden lényeges paraméter szempontjából magas szinten teljesítették a szükséges funkciókat, könnyűek, merevek, tartósak, szépek stb.

G3 fűzés, akárcsak a Campagnolo kerekeknél

G3 fűzés, akárcsak a Campagnolo kerekeknél

Ha viszont egy bringásnak mondjuk Shimano szettes kerékpárja van, nem szívesen tesz bele Campagnolo logós kerékszettet, érthető okból, hiszen egy Mercit sem használunk BMW-gyári felnivel, bármilyen jók is utóbbiak. A Fulcrum márka létrehozásával és a Campagnolo gyártól való „elhatárolódással” azonban sikerült megszüntetni ezt a problémát

Fulcrum Racing Zero Nite

Fulcrum Racing Zero Nite

Az ötlet bejött, hiszen szűk 10 év alatt a Fulcrum kerekek gyakorlatilag „lenyomták” a Campát, rengeteg kerékpárba szerelik gyárilag is ezeket, függetlenül attól, hogy Campagnolo, Shimano vagy SRAM alkatrészek vannak a vázra aggatva.  persze ne feledkezzünk meg az önálló mountain bike vonalról (Campa logóval ilyenek nem készülnek), a Fulcrum kerekek a terep szakágban is bizonyítanak a világversenyeken és a hobbi kerékpárokban egyaránt.

fulcrum_2015_015

Fulcrum Racing Zero

Országúton 2015-re az új Fulcrum Racing Zero kerekek számítanak a legfőbb újdonságnak, a Fulcrum Racing Zero Carbon-ból szingós és peremes változat is lesz, utóbbi az első ilyen kerék (peremes karbonfelni) a gyártó kínálatában. Bármennyire is gyorsak és szépek a magasfelnis karbonkerekek, bizonyos szituációkban (pl. erős oldalszélben, vagy amikor minden gramm számít), jól jöhet a közepes profilú felnivel épített változat, nem beszélve arról, hogy általános célú edzőkeréknek is sokan szeretik az utóbbit.

Fulcrum Racing Zero

Fulcrum Racing Zero

A Racing Zero Carbon szingós modell profi szinten is alkalmazható versenykeréknek, lényegesen könnyebb (1 286 gramm) az eddig gyártott alumínium Racing Zero-nál (1440 gramm), ráadásul a karbon felni miatt minden bizonnyal kényelmesebbé is teszi a haladást. A 30 mm-es magassága következtében a légellenállási mutatói is egész jók, de az oldalszél nyilván nem kap úgy bele, mint egy 50 mm-es felnibe.

Fulcrum Racing Zero

Fulcrum Racing Zero

A peremes karbon változat sem sokkal nehezebb, 1358 grammot nyom, ezzel még versenykeréknek is ideális, de a mindennapokban sem kell a szingókkal „szívni”, ha defektet kapunk vagy gumit kell ragasztani. Vagyis egy ilyen kereket univerzálisan használhatnak amatőr versenyzők, akár úgy is, hogy ez az egyetlen kerékszettjük, amitől egyébként versenyen maximális teljesítményt várnak.

Fulcrum Racing Zero

Fulcrum Racing Zero

Az eddig is kapható alumínium Racing Zero mellett megjelenik a Campagnolo Shamal új Mille változatának Fulcrum megfelelője, a Racing Zero Nite. A designon kívül itt elsősorban a fékező felület más, a „Plasma Electrolytic Oxidation” technológia eredményeképpen nő a fékhatás száraz és nedves körülmények között is. A szett tömege 1420 gramm.

Fulcrum Racing Zero

Fulcrum Racing Zero

Természetesen az új Racing Zero kerekek, a karbon és a Nite modellek is az USB kerámia csapágyakat kapják, melyek 30%-kal könnyebbek, 40%-kal tartósabbak és 50%-kal simábban futnak a hagyományos csapágyazásnál. Elöl 16, hátul a G3 fűzéssel 21 alumínium kardküllő köti össze az agyakat a felnikkel.

Fulcrum Red Passion

Fulcrum Red Passion

Ne feledkezzünk meg a mountain bike vonalról sem, ahol az új alumínium felnis csúcsmodell a Red Passion, Tubeless Ready – belső nélkül használható kialakítással, karbon palástot magába foglaló aggyal. A felni kimondottan alacsony profilú, a küllőfuratok (28 küllő) aszimmetrikus elrendezésűek a legnagyobb szerkezeti merevség érdekében.

Fulcrum Red Passion

Fulcrum Red Passion

A nagyon könnyű felni nagyon könnyen gyorsítható, és a teljes kerékszett tömege is karbonfelnis kereket idéz, a 29-es 1398 gramm, a 27,5-es 1350 gramm. A felni pereme Tubeless Ready, vagyis csak egy tubeless-felniszalag kell rá, és belő nélkül is használhatjuk az erre a célra megfelelő külsőkkel.

Fulcrum Red Carbon

Fulcrum Red Carbon

fulcrum_2015_007Persze létezik ennél komolyabb csúcs mountain bike kerék is a Fulcrum kínálatban, a szingós Red Carbon. Ez már abszolút profi versenyzésre találták ki, karbon felnivel, agypalásttal, 27,5-es méretben mindössze 1135 gramm a szett, a 29-es verzió 1169 gramm.

Fulcrum Red Power

Fulcrum Red Power

fulcrum_2015_005Az OEM-ben rendkívül népszerű középkategóriás szett, a Red Power elsősorban külsejében újul meg, vidám grafikák teszik majd még vonzóbbá.

Fulcrum vásárlási információkért KATTINTS IDE!

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo