Sokan kíváncsiak azóta is, hogyan törhetett szét három karbonkerék a Tirreno-Adriatico csapatidőfutamán a Team Sky versenyzői alatt, a napokban a gyártó és a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) is kommentálta az esetet.
A három törés közül Gianni Moscon balesete volt igazán látványos, hiszen az olasz versenyző hatalmasat bukott, kész szerencse, hogy megúszta komolyabb sérülés nélkül. A versenyzők biztonsága érdekében az UCI-nak is lépnie kellett. A nemzetközi szerv részéről elvileg komolyan veszik a sportszerek ellenőrzését, éppen egy éve vezettek be új törésteszteket, de tökéletesen nyilván nem lehet szimulálni, milyen különböző terhelések érhetik a valóságban a kereket. A baleset kapcsán az UCI részéről is megerősítették azóta, hogy ki fogják vizsgálni a történteket a csapattal és a gyártóval együttműködésben, hogy levonhassák a tanulságokat a jövőre nézve.
Nyilván sokan találgatnak azóta, hogy esetleg a „marginal gains” jegyében a Team Sky által használt kerekek nem pontosan a szériában gyártott modellek voltak… Valóban több mint érdekes, hogy ezekkel a PRO kerekekkel eddig egyetlen hasonló eset sem fordult elő, most pedig egy csapatidőfutamon belül három. A gyártó Shimano a következő rövid közleményt adta ki:
A PRO vizsgálatot folytat a Team Sky balesetét követően, ami a Tirreno-Adriatico csapatidőfutamán történt. Részletesen feltárunk minden körülményt, melyek a balesetet okozhatták. A gyártósoron a háromküllős PRO karbonkerék a legmagasabb belső minőségellenőrzésen is átment, valamint az ISO és UCI szabványoknak is megfelelt. A háromküllős PRO kerekeket 2014-től vezettük be, és eddig hibátlan statisztikával büszkélkedik, számtalan győzelmet szerezve, beleértve a BMC sikerét is ugyanazon a csapatidőfutamon.