fbpx

Focus 2015 az Eurobike kiállításon – folyamatos fejlesztések

A német gyártó láthatóan követi a trendeket, így 2015 náluk is több modell esetén megújulást hoz. A beszámolóból minden kiderül. 

A cloppenburgi székhelyű céget a sokszoros német bajnok, kétszeres amatőr és egyszeres profi cyclocross világbajnok Mike Kluge alapította 1992-ben. A versenysporttal való szoros kapcsolat a mai napig meghatározó a Focus esetében.

Annefleur Kalvenhaar emlékére

Annefleur Kalvenhaar emlékére

Hazánkban londoni olimpikonunk, Benkó Barbara révén ismerhetik leginkább a márkát, hiszen Barbi már 4 éve az UCI Elite Team besorolású Focus XC Team versenyzője. A csapat bemutatóján mi is részt vettünk tavasszal. Az idei évben több nagy sikert is elkönyvelhetett Matthias Beck MTB alakulata, hiszen Markus Schulte-Lünzum német XC bajnok lett elsőéves felnőttként, olyan neveket megelőzve, mint Manuel Fumic vagy Moritz Milatz, továbbá Helen Grobert két világkupát is nyert az U23-as korosztályban. Egy tragikus haláleset is sújtotta a csapatot, nem sokkal az Eurobike előtt megrendezett méribeli világkupán. Annefleur Kalvenhaar emlékére egy képet helyeztek el a stand bejáratánál.

AG2R csapatautó Focus Izalco MAX kerékpárokkal a tetőn

AG2R csapatautó Focus Izalco MAX kerékpárokkal a tetőn

Országúton a francia AG2R gárdája használ Focus kerékpárokat, az ő közreműködésükkel és javaslataikat figyelembe véve alkották meg tavaly az extra könnyű Izalco MAX modellt. A kiállítás kültéri egységében egy csapatautót is láthattunk, melynek tetején ott sorakoztak a Campagnolo Super Record szettel és karbon Fulcrum kerekekkel szerelt bringák.

Az AG2R csapat által hsznált Izalco MAX

Az AG2R csapat által hsznált Izalco MAX

A Focus hű maradt a gyökerekhez, hiszen mindmáig nagy hangsúlyt fektet a cyclocross modellek fejlesztésre. Az új tárcsafékes Mares CX Jeremy Powers alatt már bizonyított, hiszen az amerikai bajnok harmadik lett vele a szakág egyik legnagyobb eseményének számító CrossVegas versenyen.

Országút

Melyik a könnyebb, az Izalco Max váz, vagy a kulacs?

Melyik a könnyebb, az Izalco Max váz, vagy a kulacs?

Bár a csúcsmodell, az Izalco MAX 2013-ban került bemutatásra, a Focus jövőre egy olyan változattal állt elő, ami szériamodellként pár éve még elképzelhetetlennek számított. Miért is? Mert a komplett kerékpár 5 kg alatt marad. A váz tömege megközelítőleg 750 gramm, a villáé 295, így a jó kiindulási alap adott volt.

Focus Izalco MAX 0.0

Focus Izalco MAX 0.0

A SRAM Red 22 szett a legkönnyebb váltórendszer a piacon, a THM Fibula fékekkel pedig még faragtak pár grammot, hogy az áhított súlyhatár alá kerülhessenek. Fontos szerep jutott még az 1 kg tömegű karbon agyas, karbon felnis DT kerékszettnek is, amikre a Schwalbe One szingói kerültek. A kiegészítők a Fi’zi:k karbon szériájából érkeztek, kivéve a nyeregcsövet, ami német, Schmolke gyártmány.

THM Fibula fék széria kerékpáron

THM Fibula fék széria kerékpáron

Az Izalco MAX Ultegra felszereltségtől fölfele többféle változatban is kapható lesz, vázak terén kétféle opcióval. Egyik mechanikus váltórendszerhez, míg a másik elektromos szetthez lett kialakítva.

Focus Izalco Chrono MAX 1.0

Focus Izalco Chrono MAX 1.0

Szintén tavaly mutatták be az Izalco Chrono MAX időfutam és triatlon gépet. A Walser után radikális változásokra, aerodinamikusabb kialakításra volt szükség, hogy tartani tudják a többi gyártó által diktált iramot ebben a piaci szegmensben is. A kábelek elvezetését a vázon belül oldották meg, az első féket a villába integrálták, míg a hátsó fék a középcsapágy mögé, a láncvillákra került.A kormányszár is egyedi, vázhoz igazodó darab, gyárilag a nagyobb emelkedésű triatlon változattal kerül forgalomba a bringa, de utólagosan beszerezhető az időfutamokhoz használatos, alacsonyabb kormánypozíciót lehetővé tevő darab is. Természetesen a nyeregcső is aerodinamikus kialakítású és a nyeregcső bilincs is a vázban lett elrejtve. Több változat is kapható lesz, mindegyik Profile Designs könyöklő és kormány szettel kerül a boltokba.

Focus Cayo 1.0

Focus Cayo 1.0

2015-re a legnagyobb újdonság a Cayo modell teljes átalakulása. Az kedvezőbb árú karbon modell is komoly adatokkal büszkélkedhet, hiszen a tárcsafékes váz átlagos tömege 880 gramm, ami kategóriájában a legkönnyebbnek számít, míg a hagyományos patkófékes változat még 20 grammal kevesebbet nyom a mérlegen. A kúpos nyakcsővel rendelkező (1 ¼”-1 1/8”) villa is könnyű, a tárcsás változat is mindössze 380 gramm. A tárcsafékes típusok esetén átmenő tengelyes papucsokra esett a Focus mérnökeinek a választása, egyrészt mert merevebb rendszer érhető el használatukkal, másrészt pedig azért, mert így minden kerékcsere után ugyanoda kerül vissza a kerék, ami a tárcsa helyzete miatt fontos. A piacon lévő csavaros megoldások megbízhatóak ugyan, de elég hosszadalmas a ki – és betekerésük, ezért a Focus egy új ötlettel állt elő, amivel Eurobike díjat is nyertek. A RAT (Rapid Axle Technology) lényege, hogy a tengely vége nem csavaros, hanem egy T profilt mintáz, ami egy fordulattal beleszorul az ellendarabba, majd a gyorszár meghúzása után stabilan rögzíti is a kereket. A kerékcsere így két mozdulat, a hosszas csavargatás helyett.

Focus Cayo 3.0 Disc

Focus Cayo 3.0 Disc

A féktárcsa méretének megválasztása során a biztonság került főszerepbe, hiszen a tárcsafékes Cayo modellek 160 mm-es tárcsákkal használhatóak. A döntést hátterében a Magurával közösön végrehajtott tesztek állnak, amik bizonyították, hogy a melegedés kevésbé jelentős a nagyobb tárcsák esetén, így pont az a hőmérséklettartomány kerülhető el, ami szélsőséges esetekben már veszélyessé is válhatna. A geometria is változott az elődhöz képest, az öt különböző méret esetén céljuk az volt, hogy a stack/reach arány állandó maradjon, így mérettől függetlenül hasonlóan viselkedjenek a kerékpárok.

Focus Culebro SL 2.0

Focus Culebro SL 2.0

Az alumínium vázra és karbon villára épülő Culebro modellek továbbra is a jó ár-érték aránnyal próbálják meg elcsábítani a vevőket. 1000 € körüli áron az AG2R festésű, új 22 sebességes 105-ös szettel szerelt változat meglehetősen jó vételnek tűnik.

Focus Izalco Donna 3.0

Focus Izalco Donna 3.0

Az Izalco Donna kifejezetten nőknek készült, a lila-kék fekete színkombinációban nem túl hivalkodó, de határozottan nőies benyomást kelt.

Cyclocross

Focus Mares CX 0.0

Focus Mares CX 0.0

A Mares CX modellek eddig is jó hírnévnek örvendtek a cyclocross szakág kedvelői körében. A jelenlegi modell életciklusa végéhez ért, jövőre egy teljesen átalakult változat jelenik meg a kínálatban, ami minden szinten sokat fejlődött az elődhöz képest. A vázszett lényegesen könnyebb lett, közel fél kilogrammot spóroltak a tavalyi változathoz képest. Mind a váz, mind pedig a villa teljes egészében karbon, utóbbi esetében érdekesség, hogy a kormánycsapágy alsó kónusza magán a villán lett kialakítva, így spórolva súlyt és egyszerűsítve a rendszert. Ennek egy hátránya van, kompatibilitás szempontjából nem a legjobb megoldás, de valószínűleg a legtöbbekben nem merül fel még a csere gondolata sem. A fejlesztés során az Izalco MAX megalkotásakor megszerzett tapasztalatokat, továbbá Mike Kluge és Jeremy Powers sokéves versenyzői múltját is kamatoztatták. Négy helyett jövőre már hat méretet kínálnak, a korábbiakhoz képest mindegyiknél 15 mm-el hosszabb lett a fejcső, továbbá fél fokkal laposabb lett a nyeregvázcső-szög. Az többi gyártónál tapasztalható trendszerűséggel ellentétben a középcsapágy 5 mm-rel feljebb került, ami bár elméletben rosszabb kanyarodási tulajdonságokhoz vezethetne, a gyakorlati tesztek során mindenki elégedett volt vele. Ötletes elgondolás az ISCG -05 szabványt használó láncterelő, ami az egytányéros hajtást elétérbe helyező profiknál sokat segíthet a saras, technikás versenyeken.

Focus Mares CX 3.0

Focus Mares CX 3.0

A vázat nézve két változat lesz elérhető, cantilever -és tárcsafékes. Utóbbi a Cayo esetében már bemutatott RAT átmenő tengelyeket használja a gyors kerékcserék érdekében és ugyancsak 160 mm-es féktárcsákkal kompatibilis. A vázak integrált bowden elvezetési lehetőséggel rendelkeznek és akár Di2 vagy EPS elektromos váltószettekkel is szerelhetjük őket.

Felszereltséget tekintve is széles a választék, a Jeremy Powers által is használt SRAM CX1 alkatrészekkel rendelkező típustól kezdve az elérhető árú 105-ös rendszerrel ellátott változatig.

MTB

Focus Raven gyerek széria

Focus Raven gyerek széria

Mountain bike vonalon a német gyártó jövőre három szegmensbe sorolja modelljeit. A sport kategóriába esnek a gyerekbiciklik, a Dog Fish dirtgép és a Whistler széria. Közös jellemzőjük az egyszerűbb alumínium váz.

Focus Whistler 27R 2.0

Focus Whistler 27R 2.0

A Whistler bár belépő modellnek számít, 27,5”-es kerekekkel készül. Első bringának, túrázáshoz, a természet felfedezéséhez megfelel, sőt az új 2015-ös Shimano Alivio szettel még jól is néz ki.

Focus Black Forest 29R Factory Spec 1.0

Focus Black Forest 29R Factory Spec 1.0

A „race” szegmensbe tartoznak a cross country és maraton versenyzésre szánt modellek. Az alumínium vázra épülő Black Forest 29R mellett megjelenik a 27R változat is a 650B kerekeket kedvelőknek. Bár nem karbon összességében jó technikai paraméterekkel rendelkezik, hiszen versenygéphez méltóan rövid a fejcső, vázon belül futnak a kábelek és 142X12 mm-es átmenő tengely rögzíti a hátsó kereket. Újdonság a Factory Spec kivitel, amire szerintük a piacon található legjobb ár-érték arányú alkatrészeket válogatták össze. A Black Forest esetében ez Rock Shox Reba teleszkópot, egytányéros SRAM X1 váltórendszert és Magura MT2 fékeket jelentett.

Focus Raven 29R Focus XC Team változat

Focus Raven 29R Focus XC Team változat

Hazánkban talán a legismertebb a Benkó Barbi és a Focus Team Hungary versenyzői által is használt karbon Raven széria. Ez is két kerékméretben kapható, akár a Focus XC Team versenyzői részére kitalált specifikációval is. Ha azt gondolnánk, hogy ez jelenti a paletta csúcsát tévedünk, hiszen jövőre jön egy bemutatóbringának is beillő változat, ami mindenből a legújabb technológiát használja. Rock Shox RS-1 villa, Di2 XTR váltórendszer és karbon Reynolds kerekek alkotják nem mindennapi alkatrészlistát.

Focus Raven 29R 0.0

Focus Raven 29R 0.0

Talán páran emlékeznek még a Focus FSL egyedi összteleszkópos vázkialakítására, úgy tűnik ez az idő múlásával kikopott a palettából. Egyetlen maraton vagy túra felhasználásra kínált komolyabb fully marad a kínálatban, a Super Bud 29R. Korábban már teszteltük, lényeges változás azóta nem érte.

Focus Super Bud 29R 2.0

Focus Super Bud 29R 2.0

A harmadik „trail” szegmens az enduro felhasználásra szánt SAM (Super All Mountain) modellt foglalja magába. A 27,5”-es kerekű 160 mm-t mozgó gép tavaly nagy feltűnést keltett a piacon, sőt a mai napig sokan érdeklődnek iránta.

Focus SAM Focus Trail Team változat

Focus SAM Focus Trail Team változat

Nem világmegváltó újdonság felfüggesztés terén, de egy igazán jól használható vérbeli enduro bringa strapabíró alumínium vázzal, integrált bowden elvezetéssel és lejtőzésre hangolt szögekkel. A 65°-os fejcsőszög és a 75°-os nyeregvázcső-szög már-már DH rombolókhoz mérhető, így nem meglepő, hogy SAM a tempós lejtőkön érzi magát legjobban. A gyári csapat által használt változat felszereltsége kompromisszummentes, levegős Rock Shox Pike villával, túlfolyós Monarch taggal, XX1 szettel és karbon Reynolds kerekekkel. Kevésbé tehetősék választhatják a Factory Spec felszereltséget.

Focus SAM 3.0 Factory Spec

Focus SAM 3.0 Factory Spec

Említést kell tenni a németek pedelec vonaláról is. A Thron összteleszkópos MTB-t már volt szerencsénk kipróbálni is és meglepően könnyen kezelhető volt terepen az elektromos hajtás túlsúlya ellenére is.

Focus Thron

Focus Thron

Nincs komoly márka saját ruházat nélkül, így a Focus is több felhasználási területhez kínál öltözetet. Sőt kínálatukban táskák, kesztyűk és egyéb kiegészítők is szerepelnek.

Focus ruházat

Focus ruházat

További képek:

A Focus kerékpárok magyar forgalmazója: Borneo Apparel Kft.
Focus – kerékpárbolt Facebook oldal

(X)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo