A friedrichshafeni Eurobike kerékpáros szakkiállítás első napján a szerencsétlen földi halandó elsőre többnyire sokkot kap a sok újdonságtól, és mondjuk egy kávézóba menekülve dolgozza fel az élményt. Innen kimerészkedve többféle módszer alapján haladhat: például márkák szerint. Így tettem én is, így most a Megabike által forgalmazott két világmárka, a Mavic és fi’zi:k újdonságai következnek – röviden.
Ha néhány fogalommal kéne jellemeznem, mit is láthattunk a Mavic standján, az valahogyan így nézne ki: számtalan új kerékszett, új felületkezelési módok, megújult/átdolgozott grafika, további beleerősítés cipő- és ruha vonalon. Hogy mindez pontosan mit is jelent, azzal kapcsolatosan beszéljenek a képek…
A Mavic már egy ideje fejlesztgeti a saját, feszített-ragasztott karbonküllőkből épített kerékszett-koncepcióját, mely évről-évre egyre kiforrottabb. Itt éppen a Cosmic Carbone SLR modell felni-küllő kapcsolata látható, továbbá a felni matt karbon felületén talán érzékelhető valami a fényes fekete matricákból, amelyek a cég új grafikai dizájnjának szellemében fogantak. Franciáink szeretnek idén játszadozni a matt és fényes felületekkel… Az új Cosmic Carbone SLR egyébiránt peremes rendszerekkel kompatibilis, és az agytest is karbonból készül.
A magamfajta sötét konzervatív alaknak dalol a lelke, amikor azt látja, hogy végre visszaköszön a polír alu felület a kerékpáralkatrészek világában. Különös öröm számomra, ha mindezt a felnik esetében látom. A Ksyrium Elite ezentúl létezik ilyen verzióban is, így mondjuk egy muffolt acélvázas gépben is jól mutathat. Az első kerék amúgy 690, míg a hátsó 860 gramm, mindezt pedig peremes változatban produkálja.
Aztán itt van ez a másik felületkezelés, ez a számomra szintén kedves matt sötétszürke/fekete beütésű verzió. Napjaink matt karbon felületű vázaival ütős összeállítást alkothat, továbbá egy másik fejlesztést is felvonultat ez az R-SYS kerék: a Mavic saját felni-külső rendszerét. Jobban mondva, hogy ezentúl kifejezetten Mavic peremes felnikhez optimalizált külsőket is vásárolhatunk.
Persze vannak új montis kerékszettek is, mint például a belépő szintű, tárcsafékes Crossride UB, látványos grafikával… Párban 1700 grammot nyom a szett, ebből 780 az első és 920 a hátsó.
…látványos grafika terén azonban nehéz überelni a Deemax Ultimate-et.
Ruházat terén is erősítenek a franciák, manapság már tetőtől-talpig felöltözhetünk az “M”-betűs termékekből. Ahogyan a mellékelt ábra is mutatja, a dizájn nem túl feltünő, ámde ízléses, és gondoltak arra is, hogy nem minden lányzó szeret rózsaszínben rohangálni.
A Mavic standjáról bokázzunk át a fi’zi:k-hez, és aki azt gondolta, hogy itt csak nyergeket fog látni, hát ezennel tévedett… Na jó, láthatott azt is, a vadonatúj fejlesztés például a klasszikusnak számító modellek középső csatornával való ellátása. Itt éppen egy Arione látható az új Versus kialakítással.
A rendszerintegráció jegyében a fi’zi:k is kifejlesztett egy nyeregcsövet, mely egész szépre sikeredett, karbon cső/alu fej, illetve alu/alu verzióban egyaránt elérhető. Fejkialakítása finombeállítós/kétcsavaros, és látszik, formatervező is dolgozott rajta egy kicsit. Két átmérőben (27,2-, 31,6 mm) és három hosszban (270-, 330-, 400 mm) kapható majd, súlya 31,6 / 330 mm verzióban átlagosnak mondható: 200 g.
Az igazi meglepetés azonban a cipőbizniszbe való beszállás volt, amelynek különlegessége, hogy természetes bőrből készül a modellek felsőrésze. Itt éppen az R3-as férfiaknak szánt darab látható.
Ettől a részlettől bevallom elérzékenyültem, annyira friss, annyira újszerű. Búcsúzom is mára…
A Mavic és fi’zi:k hazai forgalmazója a Megabike Kft., www.megabikeltd.hu
Szöveg: HBalage
(x)