Most, hogy itt a jó idő, mindenkire rájön a bringázhatnék. Mielőtt azonban ráülünk, nem árt átfutni alaposan drótszamarunkat!
Először is pumpáljuk fel a gumikat, és amíg átnézzük a bringát, az idő alatt nem engedhet le. Miután a pumpáláson túl vagyunk, törölgessük le a kerékpárt mindenhol. Ha nem nagy fáradtság, vegyük ki a kerekeket, ellenőrizzük a kónuszok kontrázását, az agy esetleges lógását vagy szorulását. Ha nagyon száraznak éreznénk, szedjük/szedessük szét! Nézzük át a küllőzést, laza, illetve törött küllők után kutatva. A külsőt is fussuk át, ha repedezett, akkor bizony cserére szorul! Mielőtt visszaraknánk a kerekeket, vizsgáljuk még át vázunkat is, repedésekre avagy egyéb sérülésekre vadászva.
Ha mindezzel megvagyunk, rakjuk vissza és forgassuk meg a kerekeket. Ha deformitást észlelünk és nem tudunk centrírozni, vigyük szervizbe. Nézzük meg a fékpofák, a fékbetétek állapotát is. Ha szükséges, azonnal cseréljük! Ha a féket alaposan átnéztük, a bowden akasztó szemeknél bújtassuk ki a házakat és rángassuk meg a bowdent. Kenhetünk a bowdenre egy kis olajat is akár, hogy simábban csússzon. Ha megkentük, akasszuk vissza. Ellenőrizzük a váltást, a váltó végállásait, zongorázzunk végig egyesével minden fokozaton.
Érdemes ilyenkor a villát, rugóstagot is átnézetni, ne szezonban legyen velük gond. Fussuk át a gépen az összes csavart 4-5-6 mm-es imbusszal, ne hulljon szét alattunk a bicaj lehetőleg. Ez azonban csak ellenőrzés legyen, nem kell a csavarokra feleslegesen „ráhúzni”.
A legvégén töröljük le a láncot, és kenjük be vékonyan minőségi láncolajjal. Ne felejtsük el, gondosan ellenőrizni a fékeket! Ne menet közben derüljön ki, hogy levegős a rendszer…
Mindezek után nincs más hátra, mint nap mint nap fülig érő szájjal hajtani a vasat! Természetesen szigorúan csak sisakban 😉
Forrás és fotó: Sala, www.salaracingtechnology.com