fbpx

Deda 2017: etalon olasz alkatrészek nem csak olasz bringákra

A Deda alkatrészeket és vázakat, illetve csöveket mindenki ismeri, akit kicsit is érdekel az országúti kerékpározás technikai háttere. Az egyik olyan cég, akiknek nincs szükségük különösebb marketing hókuszpókuszra…

A Dedacciai csövek a 90-es években meghatározók voltak a high-tech kerékpárgyártásban, hogy mást ne mondjunk, Miguel Indurain is nyert Tour de France-t olyan Pinarello bringákkal, melyeknek ezek képezték az alapját. Szintén Deda – de már alumínium – csövekből épült Pinarellóval hajtott a szintén Tour-győztes Jan Ullrich és a Telekom csapat, sőt, Pantani is Deda alumínium alapanyagból és hydrofroming eljárással készülő Bianchival tekert.

deda_006

Később a nagyon könnyű, scandiummal ötvözött alumínium és a titán vázgyártásban is letette névjegyét az olasz cég, a Fassa Bortolo csapatában pedig Alessandro Pettacchi vagy éppen Pippo Pozzato halmozta a győzelmeket magnézium Pinarello Dogmák nyergében, melyekhez szintén a Dedacciai szállította a csöveket. Mindezek után következett a karbon korszak, s tart napjainkig is, az olaszok a szénszálas anyagból is kínálnak vázakat.

deda_001

Bemutató cikkünkben azonban nem elsősorban a vázakról lesz szó, hanem az alkatrészekből, a Deda Elementi az ezredfordulótól kezdte meg külön életét. Az első nagy siker a Deda Newton család volt, nem más, mint Lance Armstrong és a U. S. Postal csapat számára készült először, az addigiaknál nagyobb átmérővel (31,7 mm) A profi kerékpársportban hamar az egyik legelterjedtebb stucni-kormány kombináció lett, már anatomikus hajlítással, a hagyományok tisztelőinek jó hír, hogy még ma is kapható.

deda_009

A Deda kínálatából lehetetlen hogy valaki ne találjon megfelelő kormányt magának, a különböző méretek mellett négy különböző hajlítás is szerepel. Ma a legdivatosabb a kompakt, a Dedánál ezt RHM (Rapid Hand Movement) kód jelöli, de ezen kívül vannak anatomikus és klasszikus hajlítású kormányok is, sőt, utóbbiból a klasszikus olasz (135 mm eséssel) vagy a klasszikus belga (145 mm eséssel) hajlítás is választható például a Zero100 modellnél.

deda_005

A Deda Zero100 Magyarországon talán a legkedveltebb család a palettáról, ezek a legjobb alumínium alkatrészek, tökéletes kiegészítők még a felső kategóriás országúti kerékpárokhoz is. Nem olyan könnyűek, mint a karbon modellek, de a 248 grammos kormány és a 126 grammos stucni a megfelelő merevség mellett tömeg szempontjából is versenyképes. A design magáért beszél, ráadásul egyes olasz bringákon egyértelműen a Deda cuccok mutatnak a legjobban.

deda_002

Megújul 2017-re a Superzero széria, ami a modernebb kerékpárokhoz lett optimalizálva. Karbon és alumínium változatban is kapható a kormány, lapított felső résszel, belül bújó bowdenekkel, így aerodinamikus kerékpárokon is jól mutat. A stucnihoz készül egy középre bepattintható kiegészítő, ami az elektromos váltórendszerek elosztó egységéhez szolgál ízléses konzolként.

deda_003

A kedvezőbb árfekvésben a Deda Zero2 és az új Zero1 családokat találjuk, ezek alumínium kiegészítők, kormányok, stucnik, nyeregszárak, érdemes böngészni a hazai forgalmazó oldalát, ahhoz képest, hogy menő olasz termékek, meglepően alacsony áron kaphatók. Szintén a kedvezőbb árfekvésbe tartoznak az RSX02 nyeregszárak és az RHM02 kormányok.

deda_004

Térjünk azonban vissza a paletta felsőbb régióiba, a Deda nem csak a 31,7 mm-es Newton családdal volt úttörő, hanem pár éve a még nagyobb átmérőjű, Trentacinque, azaz 35 mm-es befogóméretű kormánnyal és stucnival is. Ennél merevebb kormány megoldás ma nem igazán létezik, versenyzők is előszeretettel használják akár az alumínium, akár a karbon, akár a legkönnyebb, Superleggera változatot. Utóbbiból mindössze 180 grammot nyom a kormány, vagyis a merevség/tömeg mutató világelső.

deda_007

A 35 milliméteres változaton kívül a csúcskategóriát képviseli a normál Superleggera széria is, a kormány nevéhez méltóan itt is csak 180 grammot nyom, a stucni mindössze 110 grammot, a nyeregszár 192 g-t. Egy ilyen karbon kiegészítő család könnyen kiszámolható, hogy 100-150 gramm mínuszt jelent még egy jóféle szetthez képest is, amikkel már felső kategóriás bringákat szerelnek.

deda_008

A Deda újabban a komplett kerékszettek terén is kínál megoldásokat, és természetesen triatlonos kiegészítőket is gyárt régóta. további információkért, árakért érdemes böngészni a forgalmazó honlapját: http://www.velossimo.hu/index.php

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.