A De Rosa stand továbbra is uralja az Eurobike-ot, tömény olasz design tárul elénk a legnagyobb pavilon közepén…
Ugo De Rosa az 50-es évek vége óta épített kerékpárokat, és kevés márkához fűződik több profi győzelem, mint a De Rosa-hoz. A versenysportban vitathatatlan legenda, Moser és Merckx is tekert többek között ilyen bringán.
A nemzetközi kerékpársport átstrukturálása óta teret veszített az olasz műhely, jelenleg WorldTour csapatok közül már senki nem megy De Rosa-val. Az utóbbi években – lehet tudatosan – főleg a külcsínre fektették a hangsúlyt Cusanóban, s meg kell hagyni ebben is sikerült a legjobbnak lenni.
A stand központjában 2016-ban az új De Rosa SK Pininfarina pózolt:
Manapság már csak a Jóisten tudja, hogy valójában hol gyártják, hol festik, minőségellenőrzik stb. a különböző márkák különböző termékeit, kivel működnek együtt valójában a tervezéskor, McLarennel, Ferrarival, vagy éppen Pininfarinával…
De felejtsük is el a kétkedést mindjárt az elején. Az SK Pininfarinára csak rá kell nézni és nem kételkedni, hogy Pininfarina keze van a dologban. Ha nem, akkor is úgy néz ki, és nem nagyon lehet kapni hasonló bringát, ami így néz ki.
Amúgy persze… Tökéletesen az aerodinamika jegyében tervezték, versenyeken Wattokat spórolsz vele, ideális választás mezőnyversenyre, triatlonra és így tovább. És óriási szerencse, hogy kellően drága is ahhoz, hogy ne találkozzunk szembe gyakran az utcán hasonlóval. Vagyis tehetős kerékpáros úriembereknek mindenképpen KELL!
A Protos a De Rosa „valódi versenygépe”. Ilyet használnak az olasz profi csapatok is, mint a Vini Fantini. Ennél a brinánál a legjobb a merevség/tömeg arány, a minél jobb menettulajdonságokat háromféle karbonszövet kombinálásával érik el.
A kerékpár váza 50% TI 800-, 40% TI 1000- és 10% XN60 szövetből készül. Emellett természetesen belső kábelezéssel, tapered fejcsővel, nagy átmérőjű csövekből áll össze a Protos, meredek szögekkel, geometriája is versenyszerű használatra predesztinálja.
A top De Rosa kerékpárok közé tartozik a korábbi években legendás versenyeken is bizonyító King, illetve az új King XS változat, ami ráncfelvarráson esett át. Többek között a középrész mögé került a fék, a nem látható újítás pedig az, hogy hasonlóan háromféle szövetből készül, mint a Protos.
A King XS szerintem még mindig a De Rosa paletta legszebb – legalábbis legletisztultabb – karbongépe. Merész és egyben elegáns színek, minimális díszítés, finom megoldások a támvillák és az első villa csatlakozásánál. Nekem ő kellene igazán narancsban, még a Bikemag mezhez is passzolna!
Az Idol név is régen szerepel a De Rosa kínálatban, ma már természetesen fullkarbon bringákról beszélünk. Az Idol lesz az első De Rosa, ami tárcsafékes verzióban is kapható lesz 2016-ban, de nem lennénk meglepve, ha később a Kingnek is kijönne hasonló verziója.
Érdekes újdonság a Nick, ami karbon vázra épül kedvező árú alkatrészekkel, az új Tiagra szett furán is mutat egy De Rosa-n. Az egyszerűbb vonalú távol-keleti karbonvázhoz és az alapkategóriás szetthez képest nagyon nem olcsó…
De Rosa kerékpárokat és vázakat Magyarországon a Bikeexpress kerékpárboltban találsz: http://www.bikeexpress.hu/
További képek: