A friedrichsafeni látogatásunk második napját a Csepel standján zártuk. Jó volt ismerős arcokat és magyar fejlesztéseket látni a nemzetközi kiállítás forgatagában. Bár a vázak tajvani készítésűek, a geometriák és a csőformák megválasztásánál hazánk fiainak is jelentős szerepe volt. Elöljáróban elég annyit elmondani, hogy annyi idő töltöttünk ott, hogy kis híján ránk zárták a kiállítást!
Ez Royal, ez király! Jövőre újra kapható lesz a méltán népszerű Royal 4 csillagos változata is. Az elődhöz képest radikálisak a változások, teljesen más a geometria, leginkább a pályavázakéra hasonlít.
A csövek alapanyaga 4130-as Cro-Mo ötvözet, amit a bemutató darabok esetében áttetsző vagy fekete lakkréteg fedett. A kereskedelmi forgalomban kapható változatok, a tervek szerint szürke fényezést kapnak majd. Markáns részlet a nyeregvázcső hajlítása és a csúszópapucs kialakítása is, utóbbiba még a Csepel logót is belemarták. Érdemes megnézni a hegesztési varratok minőségét is, igazán korrektül sikerültek.
A vázszett tömege katalógus adat szerint 2,9 kg környékén alakul majd, ami nagyjából 1 kg-mal könnyebb, mint a 3 csillagos verzióé. Árban természetesen fordított az arány, a könnyebb vázért kell majd többet fizetnünk nagyságrendileg 110 €-nak megfelelő forinttal. Várhatóan 259 €-val egyenértékű magyar fizetőeszköz lesz a 4 csillagos Royal vázszett ára.
Hozzá kell tenni, hogy ezért a pénzért olyan minőségi és stílusos terméket kapunk, ami valószínűleg jó pár év futárkodást vagy városi használatot kibír, és a haverok körében vagy AlleyCat versenyeken mágnesként vonzza a tekinteteket. Szóval, aki olyan varrott veszkó csizmát akar 18. születésnapjára, mint Royal-nak volt a Moszkva tér című filmben, az jobb, ha komolyan végiggondolja és inkább egy ilyen 4 csillagos Royal vázszettet választ.
Akinek eddig bejött a 3 csillagos Royal, annak sem kell csüggednie, ugyanis továbbra is kapható lesz váz és villa kombinációjában valamint komplett kerékpárként is. A főbb jellemzők: Hi-Ten acél csövek, csúszópapucs és enyhe sloping geometria a kényelem érdekében.
A színekről sem szabad megfeledkezni, a 4 csillagos „arisztokratikus” megjelenése helyett itt megtalálható például a lila vagy a narancssárga is a kínálatban. Készül kifejezetten női változat is, így a szebbik nem képviselői is megtapasztalhatják mit jelent „egy sebességgel rakni” a városban.
Ha nem jön be a singlespeed életérzés az sem baj, mert a 3 csillagos Royal vázak elérhetőek váltós papuccsal is Torpedo néven.
Frisco, a kis gazfickó 20”-os kerekeken gurul, de nagyobb kerekű társaihoz hasonlóan ez is csúszópapucsos, így egysebességes. Suliba vagy munkába járni nehéz ennél stílusosabb járgányt találni ilyen áron.
Alkatrészek és kiegészítők terén is jelentek meg újdonságok. A szivárvány minden színében pompázó kormányok, hajtókarok, nyergek és lánctányérok mellett kaphatóak lesznek a 4 csillagos Royal vázszettel harmonizáló darabok is.
A Luxus hátsó agy flip-flop kialakítású, így ha meguntuk a fixi használatot, akkor a kerék megfordításával és a lánckerék másik oldalra szerelésével egyből szabadonfutós singlespeed-et kapunk.
A Domina nyergek formájára és kinézetére a retro kifejezés találó. A szegecselt borítás kifejezetten menő.
Egy igazi fixis nem használ fékeket, viszont aki legalább a szabályos közlekedés látszatát fent akarja tartani, az színben biztosan talál passzoló kiegészítő fékkart és fékpatkót meglévő vagy épülő gépéhez.
Nemcsak a városban kerekezőkre gondolták ám a Csepelnél, hanem az MTB brandként futó Woodlands is rengeteget fejlődött.
Aki a kedvező árú nagykerekűek között böngészett, biztosan találkozott a Woodlands Pro 29 típussal. Az alumínium váz, akár SLX-XT szintű felszereltséggel, is kapható lesz, DT Swiss felnikkel, Schwalbe gumikkal, Suntour Raidon villával és saját márkás kiegészítőkkel.
Természetesen olcsóbb kivitelek is forgalomba kerülnek, így ha valaki szeretné átélni a nagykerekű érzést, nem kell egyből többszázezres vételárral számolnia. Ha saját preferenciáknak megfelelő gép összeépítése a cél, akkor a váz külön is megvásárolható, így olyan bringát építhet rá a leendő tulajdonos, amilyet szeretne.A Csepel sem akar kimaradni a legújabb trendből, azaz a 27,5”-es kerékpárok piacáról, ezért a Woodlands Pro 650B kerékméretben is megjelent. A csúcs felszereltség és a paletta ebből a típusból is hasonló a nagykerekű testvérhez.
Különösen elnyerték tetszésemet az Expert névre hallgató acél vázak. Egyelőre még prototípusként lettek bemutatva a kiállításon, pár apróbb változtatást el fognak végezni rajtuk, de jövőre már aki stílusos merevfarú élménybringát szeretne, jó alapként számításba veheti ezeket.
Hogy miért is? 4130-as Cro-Mo vázanyag, váltósként és egysebességesként is használható papucs, konzolos első váltó rögzítési lehetőség és jó mókázást ígérő geometria. Utóbbira bizonyíték a rövid fejcső és hajlított nyeregvázcső, ami rövid láncvilla hosszt tesz lehetővé. A vázak tömege 2 kg környékére várható és ebből is lesz 29”-es valamint 27,5”-es változat is. Nekem fejben már össze is állt a 27,5”-es változatra a „játszós” álombringa, amit néha versenyeken is elővennék. A bemutató darab színtelen lakkal kezelt acél vázához szerintem nagyon jól illenének a 950-es XTR szett komponensei, nyilván a fék kivételével, az lehetne a legújabb XTR Trail. Ezzel el is mondtam a vázban rejlő potenciált, remélem lesz alkalmam kipróbálni! A széria változat, a Royal 4 csillagos változatához hasonlóan valószínűleg itt is szürke festést kap majd.
A Cross 700C a minőségi kerékpárokat kedvelő túrázókat célozza meg. A bordó fényezés igencsak tetszetős, általánosságban egy nagyon jól kihasználható bringáról beszélünk.
2015-ös prototípus az elöl-hátul 150 mm-t mozgó, 650B kerekekkel szerelt enduro gép, a Trooper. A váz nem Horst-Link kialakítású, de a tesztpilóta elmondásai alapján nem jelentkezik ez túlságosan zavaróan a hátsó rész fékfüggetlenségében. A finomabb megindulás érdekében valószínűleg még egy forgásponttal gyarapodik a rendszer, de erről részleteket még nem tudunk.
MTB vonalon is megjelentek a Csepel saját logós alkatrészei. Az Expert vázra kifejezetten illik a Clobber láncvezető, de más, elöl egy tányéros bringákon is hasznos kiegészítő lehet.
Paragramm néven könnyű ipari csapágyas agyak lesznek kaphatók. Ezek érdekessége a „cirádásra” mart küllőperem.
A hátsó agy alumínium kazettatesttel rendelkezik, a komplett agyszett tömege 500 g alatt van.
Ezen kívül, kormányok, nyergek, üléscső is megtalálható a Csepel kínálatában.
További Csepel Royal és Woodlands információk: http://www.csepelbike.com/
Facebook Page ITT!
(x)