fbpx

Crivit kerékpáros multiszerszám teszt: kicsi a bors de erős

Kevés hálátlanabb feladat van, mint egy szerszámkészletet tesztelni… de az is tény, hogy nagyjából minden bringásnak szüksége van ilyenre, és nem mindegy miért adunk mennyit. Ezért a Lidl kerékpáros tematikájában kapható szerszámkészletet vettük górcső alá, illetve használtuk nagyjából két hónapon keresztül. Lássuk mi maradt belőle.

Érdekes összetételű szerszámkészlettel van dolgunk, az biztos, bár sokszor találkozunk hasonlóval az olcsóbb árkategóriákban. Van benne hétféle imbuszkulcs (2-2.5-3-4-5-6-8 mm), és ebből főleg a 2.5-ös lényeges, mert nagyon sok drága imbusz készletben sincsen benne, pedig sok alkatrész és kiegészítő gyártó használja. Emellett találunk egy T25-ös torx-ot is, ami szintén hétköznapinak számít a modern kerékpárokon, legyen szó a féktárcsa csavarjairól, vagy egyre többször a stucni/kormány csavarjairól.

Bőven elég a pedált így meghúzni, nem kell beleolvasztani a hajtókarba...

Bőven elég a pedált így meghúzni, nem kell beleolvasztani a hajtókarba…

De ugyanilyen fontos lehet a 8 mm-es, ami ugyancsak ritkán látott vendég a multiszerszámokon, pedig sok patentpedált ilyennel lehet meghúzni, vagy éppen kilazítani. Egy probléma van csak ezzel. Sok szerelő az élete árán próbálja meghúzni a pedált, pedig teljességgel szükségtelen. És bizony ha nyeles műhely imbusszal erőből bele lett húzva, akkor ezzel a mini szerszámmal ki nem lazítod (tapasztaltam). Ha ezzel a szerszámmal meghúzod, az bőven elegendő, pedig nincsen nagy erőkarja.

Néha a 2.5-ös imbusz is jól jön rajta

Néha a 2.5-ös imbusz is jól jön rajta

Csavarhúzóból a Philips (kereszthornyú) mellett a hagyományos „lapos” is megtalálható. Illetve van még 8-9-10-12-14 mm-es „villáskulcsunk” is. Ezeket egyelőre nem nagyon értem. Egy régebbi kerékpáron ahol ezek még használatban voltak (bár 14-esről nem tudok, viszont a kerékhez 15-ös kellett), ott viszont az imbuszokra/torxra nem volt szükség. Ezek helyett jobb lett volna egy láncbontóval elfoglalni a helyet, mert bizony arra is rászorulhatunk tekerés köben. Hasznosabb viszont a háromféle küllőhúzó amiket a 9-10-11-es kulcsnyílású szerszámba integráltak. Egy esés bármikor közbejöhet, és nem baj ha legalább annyira ki tudod egyengetni a kereket, hogy hazaérj vele. Persze ehhez nem árt érteni a centrírozáshoz, hiszen nagyobb bajt okozhatsz, ha fogalmatlanul állsz neki!

Otthoni hobby szerelésre teljesen megfelel. Persze nem egy profi Park Tool szett, de nem is mindenki engedheti meg magának

Otthoni hobby szerelésre teljesen megfelel. Persze nem egy profi Park Tool szett, de azt nem is mindenki engedheti meg magának.

Végül de nem utolsó sorban a szerszám két vége gumileszedőként is használható, de igazából csak ballonos gumikhoz könnyű alkalmazni, nagyjából 32 mm-es szélesség felett, tehát trekking kerékpárokon és hegyikerékpárokon, mivel nincsen meg a szokásos hajlítás a végén. Lehet nem is tervezték ilyen célokra, mindenesetre és montihoz nem vittem magammal külön külsőleszedőt.

Szerszámos kulacsba belefér mindkét fele, rövidebb utakra pedig csak az imbuszos részt vittem.

Szerszámos kulacsba belefér mindkét fele, rövidebb utakra pedig csak az imbuszos részt vittem.

Megmondom őszintén, az otthoni használaton kívül a „nehezebbik” felét nem vittem magammal a bringázásokra. A lapos csavarhúzóra és a villáskulcsokra nincsen szükségem, a 2.5-ös imbusszal állítható dolgokat pedig otthon beállítom, menet közben nem kell például fékkar reach-et állítani. A torx-ra szintén ez igaz. Persze lehet ez neked másként lesz. A másik fele viszont kicsi, könnyű, és a mez zsebében is könnyen elfér, a műanyag hátlap miatt alig van súlya. A nyél merevsége megfelelő még nagyobb nyomaték esetén is, egyedül a már említett pedált nem tudtam vele lelazítani, már tekeredett a szerszám nyele, és féltem, hogy eltörik. Maguk a szerszámok két hónap használat után is tökéletes állapotban vannak, nem nyalódott el az „élük”, a torx is hibátlan. Pedig direkt otthon is használtam szerelésre. Az 899 forintos ára pedig a Lidl szokásához híven nagyon kedvező, nincsen kifogás, hogy egy ilyen mindig legyen nálad.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo