Szépségével és könnyedségével is kilógott a sorból tavaszi teszthétvégénk bringái közül a Colnago Impact, amiért csak azért nem vívtak közelharcot a srácok, mert a legkisebb méretben kaptuk meg tesztelésre…
A Colnago Impact tulajdonképpen a patinás olasz műhely „crosstrekkingje”, de szerencsére Cambiagóban nem sikerült előállítani valami olyasmit, amit a világ másik 500 gyártójának könnyen megy: egy átlagos egyenes kormányos bringát mindennapi használatra. Nem átlagos. Nagyjából mindenki a babakék Colnagót kezdte el méricskélni először a társaságban, pedig ez nem egy csillagászati összegekért kapható C60, hanem egy 325 000 Ft helyett most akcióban 290 000 Ft-ért elvihető aluvázas járgány.
Az Impact könnyű aluváza azért megér egy misét. A duplán húzott csövek 6000-es sorozatú alumíniumból készülnek, és a cég hagyományait követve a treff emblémára hajazó keresztmetszettel húzzák őket, így minden irányban kiváló szerkezeti merevséggel büszkélkednek. A váz és a villa tárcsafékes kialakítású, emellett felszerelhető sárvédő, sőt, csomagtartó is, bár őszintén szólva kíváncsi lennék, hányan fogják felszerelni az utóbbi kiegészítőt. Bár láttam már képen Ferrari tetején is éppen Colnago kerékpárt…
A villa alumíniumból készül, ami a specifikációra pillantva elbizonytalaníthatja a leendő vásárlót, de szerencsére nem az olcsó, rideg modellek közül való, összhangban van a vázzal, s hozzájárul a kedvező árhoz. Ami érdekes, a férőhely, ugyanis a gyári 28 mm-es guminál sokkal ballonosabb – akár 44 mm-es – gumit is fogad az Impact, ezzel pedig megnyílik a terep és az erdő is eme különleges Colnago előtt.
A geometria szerencsére nem a sok gyártónál megszokott országúti – értem ezalatt, hogy sokszor csak egyenes kormányt szerelnek egy országúti vázra – itt figyelembe vették a bringás kormánypozícióját, ugyanakkor azt is, hogy a leendő Impact tulajdonosok kicsit sportosan, de azért kényelmes testtartásban akarnak majd bringázni egy versenybringához képest. A méretválasztékért viszont nem illeti dicséret az olaszokat. Az rendben van, hogy ebben a kategóriában előfordul, hogy csak 3 méretből választhatunk, de Colnago kerékpár szerintem még nem készült ilyen kevés verzióban…
Az alkatrészek gerincét a Shimano Claris országúti szett adja, egyenes kormányhoz passzoló fékváltókarral, amire panasz nem lehet. Tette a dolgát, az áttételtartomány még egy alkalomszerűen túrázó bringás lánynak is elegendőnek bizonyult. Elöl 46-34, hátul 11-28 nyolc fokozattal. Ami érdekes, hogy a tárcsafékes kialakítás ellenére is viszonylag könnyű a gép, 10,5 kg, ez azt jelenti, hogy a Formula agyas, Alexrim felnis kerekek sem lehetnek borzasztó nehéz darabok.
A tárcsafékeken kénytelen volt spórolni a gyártó, hiszen hidraulikus országúti fékváltókar egyenes kormányra ezen az árszinten nem létezik. Lehetett volna variálni hidraulikus fékkel, plusz valami régi 8-as MTB váltókarral, de ezt gyártóként merész lett volna megtenni, persze a leendő tulajdonosnak szíve-joga így tuningolni később a bringát. A Shimano R317-es mechanikus tárcsafékek működésére nem volt panasz és kétségtelenül menőbb így a kerékpár, plusz egy átlagos V-féknél jobb is a teljesítménye.
Menet közben a legtöbb tapasztalatot Szabolcs Zsebi szerezte a Colnago Impact-tal, aki a tábor után meg is vásárolt a bringát, álljon itt végszóként az ő véleménye:
Nagyon jó volt vele túrázni, valódi felüdülés, azt hittem, hogy a többiekhez képest nem is tudok biciklizni, és ezzel olyan volt, mintha én lennék a bringázás királya… Tökéletes volt, nagyon meglepődtem, milyen jól haladt az emelkedőn is a kilátóhoz. 164 centi vagyok, a legkisebb méret pont passzolt hozzám.
Ami eleinte fura volt, hogy vékonyabb volt sokkal a gumi, mint amihez hozzá vagyok szokva, de néztük, hogy belefér a szélesebb is. Negatívumként azt tudnám mondani, hogy felfelé váltásnál kicsit hosszabban kellett megnyomni a kart, de egyébként minden nagyon jól működött. A markolat volt még kényelmetlen, a túra végére már fájt is a kezem, persze lehet csak azért, mert nem vagyok hozzászokva hosszabb távokhoz.
A forgalmazó Bikeexpress kerékpárüzlet elérhetősége e-mail-en: info@bikeexpress.hu; cím: Budapest, III. kerület, Bécsi út 121.; telefon: 70 314 5003
Honlap: http://bikeexpress.hu/hu/
Facebook: https://www.facebook.com/Bikeexpress-ker%C3%A9kp%C3%A1r-szak%C3%BCzlet-109518735795641/
A Colnago Impact kerékpár a forgalmazó honlapján: http://bikeexpress.hu/hu/colnago/896-colnago-impact.html
A Colnago Impact akciós ára a teszt megjelenésétől: 325 000 Ft helyett 290 000 Ft!
A RideHard.hu és a Bikemag.hu által szervezett cross/trekking teszthétvégén a hosszú ujjú bringás mezeket a magyar sportruházat gyártó, az 575 by ILB Factory biztosította a résztvevőknek.
Műszaki adatok:
Váz: Impact Disc 6000-series aluminium
Villa: Impact aluminum disc fork
Fejcsapágy: FSA No.63/51E
Fékek: Shimano R317 w/ SM-RT56 160mm rotor
Fékváltókarok: Shimano 2400 L2 / R8
Hajtómű: Shimano FC2450 46×34
első váltó: Shimano 2400
Fogaskoszorú: Shimano HG50-8 11-28T
Hátsó váltó: Shimano 2400
Lánc: Shimano HG71
Kerékszett: Alex Race 24 Rim, Formula DC-20/22 6 bolt disc hub
Gumik: Kenda K193 700x28c
Kormány: Deda Duro
Stucni: Deda EL
Nyeregszár: Colnago alloy
Nyereg: Velo VL-1205
Méretek: 43cm | 47cm | 51cm |
Tömeg: 10,5 kg
Geometria: