fbpx

Chris Froome, akit sokan nem szeretnek…

Rengeteg okot képesek találni az emberek, miért nem szeretnek valakit. Akik valamiben a legjobbak, sokszor megosztó személyiségek. Ilyen a kenyai-brit Chris Froome is. Vannak azonban győzelmek, amiket a legrosszabb indulattal sem lehet elvitatni, ilyen volt a tegnapi.

A Team Sky 31 éves bringására fűt-fát összehordanak, akik nem szívlelik. Gyakori jelző, hogy “csúnya”, rossz ránézni, ahogy a bringán ül. Vádolják napjaink “slágerdoppingja”, a rejtett motor alkalmazásával, de ortodoxabb módszerekkel is, miszerint a Team Sky-jal olyan “okosságokat” alkalmaznak, amire még senki másnak nincs lehetősége.

Nos, a 2016-os Tour de France 8. szakaszán Chris Froome felvillantott valamit a valódi “okosságból”. Lehet vádolni bármivel a briteket, ezek csak feltevések, függetlenül attól, hogy lehet-e valóságtartalom a vádakban, vagy sem. Mindez azonban nem változtat azon, hogy senki más nem készít pontosabb és részletekbe menő tervet a Tour de France megnyerésére.

A támadásról a lejtmenetben azt nyilatkozta Froome, hogy hirtelen ötlet volt, azonban ismerve a Sky harcmodorát ezt nehéz elképzelni… Inkább egy utolsó opció a több támadási lehetőség közül. Tessék elhinni, hogy ezt kiszámolták. Ez egy olyan lejtmenet volt, ahol pont előnyt jelentett, ha valaki megtekeri aero pozícióban, ezen a lejtőn Chirs Froome pontosan ismerte a kanyarokat.

09-07-2016 Tour De France; Tappa 08 Pau - Bagneres De Luchon; 2016, Team Sky; Froome, Christopher; Col De Peyresourde;

Ebben a pozícióban nem lehet úgy belemenni nagy tempóval kanyarokba, hogy valaki nem térképezte fel korábban azokat a kanyarokat, ugyanis sokkal nehezebb így a bringát irányítani. Egy apró hiba, amit normális pozícióban még tudunk korrigálni, ebben az aero testtartásban a vázon ülve védhetetlen lehet és bukáshoz vezet. A Team Sky és Chris Froome ilyen kockázatot nem vállal.

Jól látható, hogy a csapat megcsinálta azt a tesztet, aminek mindig áldozatul esik valaki az első igazán nehéz hegyi etapon. A szakasz második felében gyilkos tempó az emelkedőkön, idegölő fárasztás, majd támadások, “pofavizit”. Henao próbálkozása után Froome is akciózott, jól kirajzolódott, ki, milyen formában van. Kiderült, hogy Nairo Quintana idén nagyon erős már a verseny elején is, nem lehetett elrázni felfelé, mint tavaly.

Ebből az is kiderült, hogy a Sky abszolút a Movistar kolumbiai kapitányát tekinti a legfőbb ellenfélnek és úgy tűnik, van is mitől félniük. (Más kérdés, hogy tegnap Joaquim Rodriguez (Kathusa) is apró jelét mutatta, hogy talán erősebb, mint valaha: a végén sprintelt az időjóváírásért, amit egy hozzá hasonló sztárversenyző csak akkor tesz meg, ha a sárga trikóban is gondolkozik…)

09-07-2016 Tour De France; Tappa 08 Pau - Bagneres De Luchon; 2016, Team Sky; Froome, Christopher; Bagneres De Luchon;

A Team Sky-nak és Chris Froome-nak azonban volt még C-terve is, mert számukra nagyon fontos, hogy a mai andorrai szakaszt taktikai előnyben abszolválhassák, amit a sárga trikó viselése jelent. Az ő harcmodoruk a kivéreztetésre épül, nem a dinamikus támadásokra, olyan tempót hajtanak, amiből vagy nem képesek támadni az ellenfelek, vagy rosszabb esetben az öngyilkossággal ér fel egy támadás.

Froome tehát kijátszotta az utolsó ütőkártyát, amikor Quintana frissített a csúcson, megindult és eltávolodott. Minden ellenfél a határon volt ekkor és mindenki a Movistartól várta, hogy könnyedén utoléri Froome-ot. Pontosabban Quintana szupersegítőjére, Valverdére vártak, aki szintén határon volt. Mire észbe kaptak, már csak követni tudták Froome tempóját, amikor beszállt a BMC is a vezetésbe, 10-20 mp volt az előny, plusz jóváírás.

Lehet tehát nem szeretni a harmadik Tour de France győzelmére készülő kenyai-brit kerekest, de a 8. szakaszon bemutatott produkciójával kapcsolatban nem lehet felhozni a szokásos vádakat. Ebben azok a tényezők játszották a főszerepet, ami a legnagyobbakra jellemzők: a szakaszok tökéletes feltérképezése, mindenre kiterjedő A, B, C terv.

09-07-2016 Tour De France; Tappa 08 Pau - Bagneres De Luchon; 2016, Team Sky; Froome, Christopher; Bagneres De Luchon;

Furfang, fifika, váratlan húzás is maradt a tarsolyban, amivel meg lehet lepni az ellenfelet és erre fel is készültek (Froome nem a Wattok, hanem a légellenállás csökkentésével növelte a sebességet). Ha ez nem lett volna fontos taktikailag az andorrai szakasz előtt, Froome nem kockáztatja meg, hogy esetleg fölöslegesen fárasztja magát egy hasonlóan nehéz, ha nem nehezebb etap előtt.

Kíváncsian várjuk ma a folytatást, sikerül-e Rodrigueznek megvillannia hazai pályán, sikerül-e Froome-nak megőrizni a sárgát, esetleg növelni az előnyt? Vagy az is kiderülhet, hogy nem véletlenül próbált a Sky ahol csak lehet, másodperceket szerezni Nairo Quintanával szemben… Lehet, hogy sokan nem szeretik a Sky kapitányát, de egyelőre nála az előny.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.