fbpx

Cannondale SuperSix EVO HiMod Team – a kerékpár, amiről nehéz írni…

Már vagy tíz perce töprengek, hogyan kezdjek bele a Cannondale SuperSix EVO HiMod Team országúti kerékpár rövid tesztjének megírásába… Tulajdonképpen nem is teszt, mert csak megjárattam egy körre, nevezzük inkább bemutatónak, vagy étvágygerjesztőnek. Egyébként nem az alkalmak száma számít…

_cannondale_supersix_evo_01

A Cannondale SuperSix EVO HiMod Team

Úgy jött ki az idei tesztek ütemezése, hogy egy tavasszal kipróbált kerékpár most, a nyár derekán kerül adásba, és megnyitva a szerkesztőt, egy pillanatra eszembe jutott, hogyan fogom előhozni az emlékeket… Megfordult alattam már pár bringa, a 10 000 dolláros kategóriából is, őszintén a felére sem emlékszem. Sokszor a Google segítségével keresem meg, mit gondolok valamiről…

_cannondale_supersix_evo_10

Sokan vannak Magyarországon is, akiknek a “C” betű dobogtatja meg legjobban a szívét

De a SuperSix esetében nagyon gyorsan elmúlt ez a tétova pillanat. Tisztán fel tudom idézni, ahogy Michi Knopf kerékpárüzletét és Mattersburgot elhagyva nyugodt tempóban bringáztunk, majd elértük a szomszédos Forchtenstein várkastélya felé vezető szerpentint. Itt kiálltam kicsit a nyeregből és odaléptem a pedálokra. Idén először éreztem úgy, hogy halad alattam a kerékpár…

_cannondale_supersix_evo_16

Még a hobbisták is úgy érezhetik, hogy haladnak vele

Egyre meredekebb a szerpentin, nem kéne váltani? Nem. Mert egyre jobban élvezem, és egyre jobban halad. És egyre több kedvem van haladni. Már a vörös zónát közelítem talán, de még mindig olyan, mintha rengeteg tartalék lenne bennem. A kerékpár? Ja, arról meg is feledkeztem. Amikor nagyon jól esik a bringázás, sosem gondolok a kerékpárra.

_cannondale_supersix_evo_04

A full karbon Ligthweight kerekek Zabelék óta a csúcsot jelentik a kerékpársportban, amikor rálépsz a pedálra, úgy érzed, elrepülsz…

Fura dolog a hegy varázsa. Akár bringázunk, versenyzünk, akár kirándulunk, az a legjobb érzés, amikor ösztöneink által vezérelve igyekszünk a hegycsúcs felé, amikor szinkronba kerül a tudatunk által vágyott és a testünk által megvalósítható tempó. Amikor nem gondolunk arra, miért arra fordulunk, amerre, miért az van mellettünk, aki, amikor az eszközök a testünk meghosszabbítását jelentik, és nem érezzük határt szellem és anyag között.

_cannondale_supersix_evo_07

Ez az agy (Lightweight) és ez a sor (Sram Red) együtt is könnyebb, mint sok középkategóriás agy vagy sor külön-külön…

Jó felérni. Boldogság. Jó, hogy nem teszünk fel kérdéseket. Ha mégis, akkor hiába próbáljuk menteni a helyzetet, hiába hazudunk magunknak, hiába fényképezzük le magunk ugyanott, megette a fene. És ez igaz a kerékpárokra is… Olyan boldogság nincs, hogy „hűdejólérzem magam”, „hűdejólérzem magam”, de picit talán még ennél is jobb lenne azzal a másik kerékpárral. A tökéletes élményt már nem akarjuk mással, máshogy, máskor megismételni, mert az megvolt.

_cannondale_supersix_evo_17

Lefelé precíz fegyver a Cannondale SuperSix

És még mindig nem tudom, hogy kezdjem magát a bemutatást… Szóval a tavaly a továbbfejlesztett 2013-as Cannondale SuperSix EVO-t a mértékadónak számító német Tour Magazin a világ legjobb kerékpárjának választotta. Az Eurobike-on pedig úgy nyert nagydíjat, hogy címet védett (erre nagyon ritkán van példa, talán nem is volt). Mindezek után mondjam ki én is, hogy ennél jobb bringán még nem ültem? Akár. Hiszen még Peter Sagan is ezt mondja…

_cannondale_supersix_evo_08

A középrész a mai divattal ellentétben kecses maradt

Miután hamar túl voltam az első flow-élményen, azért erőt vettem magamon, hogy dolgozzak is, elkezdtem figyelni a SuperSix jellemzőit, karakterét. Eszembe jut a LightWeight kerekek suhogása, ami nem csoda, mert erős szél volt akkor. A kerékpár hihetetlen jó gyorsíthatósága, a tökéletesen harmonikus váz, amivel kapcsolatban nem tudok máshogy fogalmazni: mindig úgy viselkedik, ahogy éppen szeretnéd, hogy viselkedjen…

_cannondale_supersix_evo_09

Egy-két gramm megtakarítás nem egy-két eurós plusz ráfordításért: KCNC gyorszár

Alapvetően versenygép a SuperSix, pedig a tesztelt kerékpárral nem is lehetne versenyezni. Bőven a 6,8 kilogrammos súlylimit alatt van. Szerintetek megmértem? Nem. Megkérdeztem Michit hány grammot nyom? Nem. Nos, a saját országútim pont a limiten van, A Cannondale pedig durván könnyebb volt. Akkor nem mindegy? De. A váz tömege amúgy mérettől függően 700 gramm körül mozog és ezzel a világ egyik legkönnyebb szériaváza. Ha jól tudom, talán a Cervelo kínál csak hasonlót.

_cannondale_supersix_evo_05

A fékbowden kivezetése hátul az egyik kedvenc részletem a SuperSixen

A váz különböző pontjain olvasható, gyártástechnológiákat jelölő elnevezések is elvesztik értelmüket a valóságban. Pozitív értelemben. A BallisTec Carbon (karbon gyártási eljárás), a Speed Save „mikro-csillapítású” lánc- és támvillák vagy a Speed Save villa mellett tulajdonképpen teljesen hasonló előnyökről írnak a gyártó honlapján, mint bármelyik másik nagy márkánál. Mégis, a SuperSix-szel nekem jobban esett biciklizni, mint a legtöbb más márkájú kerékpárral.

_cannondale_supersix_evo_06

Másik kedvenc részlet: a lánc- és támvillák kidolgozása

És még szép is. Mert szép. De nem kicsit… Nagyon! Nagyon-nagyon szép. Csak úgy zárójelben.

_cannondale_supersix_evo_02

És a koronaékszer: a Cannondale Hollowgram SiSL2 hajtókar

A képek is önmagukért beszélnek, de azért fel kell sorolni pár részletet. Például a lánc- és a támvillák. Végignézve és végigsimítva is érződik, hogy milliméterről milliméterre átgondolták az ívelésüket. Talán ezért is tapad minden pillanatban az aszfaltra a kerékpár? Biztos nem. Sokkal inkább varázslat lehet a dologban. Pedig a geometriában sincs semmi ördöngösség, klasszikusan sportos.

_cannondale_supersix_evo_12

Schkleckleesés-gátló a hírhedt Sram Red átdobó mögött (az új Red váltó már egy továbbfejlesztett verzió)

Vagy ott a bowden-elvezetés: a fékbowden felül bújtatva, de normálisan szerelhetően fut, és ahogy hátul kibukkan, az megint csak szép. A váltóbowdeneket klasszikusan vezetik, büszkén hirdetve egyúttal azt is, hogy erre a bringára ne szerelj elektromos szettet. Pedig én tudom, hogy az elektromos váltószett nagyon jó, imádom is, de igazuk van a Cannondale-nél. Rá ne.

_cannondale_supersix_evo_11

Hiába nem a kedvencem a Sram Red váltórendszer, erre a bringára nagyon is illik!

Amúgy fura, hogy még a Sram Red váltórendszer sem zavart, pedig azt egyébként nem szeretem az egykaros váltómechanizmus miatt. De a SuperSixen használva mégsem jutott eszembe, hogy ha valamit, legalább ezt lecserélném. A koronaékszer pedig a hajtómű, az új Cannondale Hollowgram SiSL2. Nem csúnya. Nem is nehéz. De tányérokat ne akarj cserélni rajta. A csapágyakat legalább tudod. És fogod is előbb-utóbb, mert BB30.

_cannondale_supersix_evo_03

2013-ra a Red hátsóváltó is megújult

És most újabb szünet. Ok, sikerült összeszedni pár gondolatot egy rövid próbáról. Konklúzió? Vedd meg. De komolyan. Ha megteheted, válaszd a Cannondale SuperSix EVO HiMod Team-et. Ezek a dolgok is minőségivé teszik az életet. Természetesen sok más csúcs kerékpár mellett ezt a bringát is a korábban már a Bikemagon bemutatott Michi Knopf boltjában találod, nem messze a határtól, Mattersburgban. Talán még ki is próbálhatod előbb…

_cannondale_supersix_evo_13

És a Fizik Antares karbonsínes nyereg, ami alig várja, hogy rápattanj…

A Cannondale SuperSix széria 1999-től 2599 euróig, a SuperSix EVO pedig 3999-9999 euróig többféle felszereltséggel kapható. A tesztelt modell ára a Lightweight kerékszettel 8200 euro.

Infobox:
Gyártó: Cannondale Bicycle Corporation – Bedford,USA
Megvásárolható: Radwelt Michi Knopf -Mattersburg, Ausztria, további információk a www.radwelt.co.at weboldalon és a Facebook page-en

A kerékpár a gyártó honlapján, gyári felszereltséggel: http://www.cannondale.com/2013/bikes/road/elite-road/supersix-evo/super-six-evo-team-double-crankset
Vázgarancia: Élettartam garancia
Vázméretek: 48-63, tesztelt: 56 cm
Ajánlott fogyasztói ár: 8200 euro

Műszaki adatok:
Váz: SuperSix EVO, BallisTec Hi-MOD Carbon, SPEED SAVE, PressFit BB30
Villa: SuperSix EVO, SPEED SAVE, BallisTec Hi-MOD full carbon, 1-1/8″ – 1-1/4″
Hajtókar: Cannondale Hollowgram SiSL2, Cannondale w/ OPI Spidering 53-39, 10 Speed
Középcsapágy: Cannondale Aluminum PF30 BB Cup, FSA Ceramic BB30
Fékváltókarok: SRAM RED, braze on
Fogaskoszorú: SRAM RED, 11-26, 10 sebesség
Lánc: SRAM PC-1091R, 10
Első váltó: SRAM RED, braze on
Hátsó váltó: SRAM RED
Kerekek: Lightweight Meilenstein peremes
Gumik: Continental GP 4000
Fékek: SRAM RED
Kormány: FSA K-Force Carbon
Kormányszár: FSA K-Force Carbon, 31.8, 6 fok
Kormánycsapágy: SuperSix EVO, 1-1/4″
Betekerő: Fi’zi:k
Nyereg: Fi’zi:k Antares karbon sínes
Nyeregcső: FSA K-Force Carbon, 27.2x250mm

Geometria:

supersixevo_b2c_9

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.